Deppodi Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Någon som vet hur de kom på det namnet? Citera
Nice Hand GG Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Howard Lederer var lite sjukt tiltad en kväll på poker och tyckte det var dags att börja tjäna pengar på annat än att spela poker där av namnet. Citera
AccessGranted Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Efter utdragning i en stor pott: - Are you on tilt? - Hell yeah, I'm on full tilt. Bling, blam, kablaow! Full Tilt Poker! Citera
Deppodi Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Kul o se att du fortfarande är här Nice Hand GG Citera
Lixifer Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Men han har ju en poäng. Har iaf förundrats över varför i helvete man döper en site till fulltilt. Är det något alla spelare hatar, är det ju just tilten. Som att döpa en bilfirma till Lurenbergs Citera
Nice Hand GG Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Men han har ju en poäng. Har iaf förundrats över varför i helvete man döper en site till fulltilt. Är det något alla spelare hatar, är det ju just tilten.Som att döpa en bilfirma till Lurenbergs Å andra sidan vill du gå in på site och bara möte Pokerstjärnor? Jag möter hellre dom som är på Tilt. Citera
Drunken_Penguin Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Men han har ju en poäng. Har iaf förundrats över varför i helvete man döper en site till fulltilt. Är det något alla spelare hatar, är det ju just tilten.Som att döpa en bilfirma till Lurenbergs Min gissning är att namnet ska anspela på att alla andra är på tilt, så om man själv kommer dit kommer det vara lätt motstånd. Många pokersiter raggar ju spelare genom att skriva "kom till oss, spelarna på vår site är fiskar allihop", så det verkar logiskt för mig. Citera
wyyyxz Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Min gissning är att namnet ska anspela på att alla andra är på tilt, så om man själv kommer dit kommer det vara lätt motstånd. Många pokersiter raggar ju spelare genom att skriva "kom till oss, spelarna på vår site är fiskar allihop", så det verkar logiskt för mig. Fast Fulltilt marknadsför sig precis tvärtom ju. "Play with the pros". Citera
Drunken_Penguin Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Fast Fulltilt marknadsför sig precis tvärtom ju. "Play with the pros". Sant visserligen. Är som sagt gissningar från min sida, även om jag tror ganska starkt på att namnet är valt för att ge en antydan av löst och ledigt spel. Citera
Recommended Posts