Gå till innehåll

1/2, top två mot tight reg


Recommended Posts

Blev helt ställd här och har ingen aning om vad som är bäst att göra. Känns som vi aldrig kommer kunna få in det bra här.

 

Hur spelar vi? 3bet flopp eller inte?

 

Observera stackdjup

 

FI är tight 20/12 AF på 2.1 på flop över 1k händer.

 

***** Hand History for Game 1111119533 *****

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, September 05, 02:54:12 ET 2009

Table Britta 46 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Relient ( $612.77 USD )

Seat 5: schamas ( $641.66 USD )

Seat 2: apancp ( $69.09 USD )

Seat 4: Tomasjevsk ( $294.23 USD )

Relient posts small blind [$1.00 USD].

apancp posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Relient [ Kh Qs ]

Tomasjevsk folds

schamas raises [$8.00 USD]

Relient calls [$7.00 USD]

apancp folds

** Dealing Flop ** [ Kd, Tc, Qh ]

Relient bets [$13.50 USD]

schamas raises [$27.00 USD]

Relient raises [$85.50 USD]

schamas raises [$144.00 USD]

Relient

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 bet pre fold nu om han är tight

Vill du 3betta en nit som öppnar 12%, vill jag inte göra med KQo iaf

Antagligen illa vald hand pre mot honom.

Gällande floppen så tänk på vad du vill åstadkomma så kommer du nog på problemet.

Hur menar du pre? På floppen bör jag inte donka, höll på att timea ut så fick lite panik.

ställ

nej

Du donkar.

I know :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du 3betta en nit som öppnar 12%, vill jag inte göra med KQo iaf

 

Hur menar du pre? På floppen bör jag inte donka, höll på att timea ut så fick lite panik.

 

nej

 

I know :(

Vet inte om pre är värdelös direkt men eftersom han är så nitig kommer han inte sitta och överreppa K-high och grejer och när han väl betalar ordentligt blir det nog för ofta i form av AK och AQ. Visst, KJ, KTs och sådär, men ingrodda nitigheten kommer antagligen be honom sitta och potkontrollera TPGK i position.

 

Nej jag köper inte heller donken, men det värsta är väl 3betten. Var det jag menade på att du skulle fundera på vad du vill åstadkomma egentligen, vad ska niten syna med osv. Finns ju en del händer han eventuellt inte släpper, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sägs om att du antingen 3bettar pre eller C/R flopp och tar det därifrån istället för att du donkar?

 

När du väl 3bettar (med handen du har) bör det vara för att rimligen få in det. Att inte veta vad du ska göra efter han vill ha in mer deg betyder således att du inte borde 3bettat som spelat. Eller att du skulle varit beredd på att släppa din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lättare att checka än betta ifall du håller på att timea ut? Syna nu tror jag men flopspelet är jävligt dåligt.

jo

 

Vet inte om pre är värdelös direkt men eftersom han är så nitig kommer han inte sitta och överreppa K-high och grejer och när han väl betalar ordentligt blir det nog för ofta i form av AK och AQ. Visst, KJ, KTs och sådär, men ingrodda nitigheten kommer antagligen be honom sitta och potkontrollera TPGK i position.

 

Nej jag köper inte heller donken, men det värsta är väl 3betten. Var det jag menade på att du skulle fundera på vad du vill åstadkomma egentligen, vad ska niten syna med osv. Finns ju en del händer han eventuellt inte släpper, men ändå.

 

Sägs om att du antingen 3bettar pre eller C/R flopp och tar det därifrån istället för att du donkar?

 

 

När du väl 3bettar (med handen du har) bör det vara för att rimligen få in det. Att inte veta vad du ska göra efter han vill ha in mer deg betyder således att du inte borde 3bettat som spelat. Eller att du skulle varit beredd på att släppa din hand.

 

mm c/r är nog bättre. Brukar alltid tänka efter vad jag vill med bets osv. Hade det varit grundare här hade jag 3bettat flopp för att få in det. Klantigt att jag inte anpassade mitt spel för stackarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn pre funkar imo. Även om fi är tight så kan han ha en bredare öppningsrange med sämre damer lr kungar på knappen o vi vill ha dem kvar i handen.

 

Sen postflop mördar ju du handen här. 300 BB djupt tror jag inte att han kör combos så hårt, så frågan är va du slår, o det är i princip KT, QT medans en jävla massa combos i hans hd har dig nere på brygga.

 

Jag hade faktiskt explofoldat här givet tagen linje... även om jag i princip aldrig 3betsfoldar en flop.

 

Check-syn funkar bra på en så koordinerad bräda så djupt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...