Gå till innehåll

billig valuta handel


Recommended Posts

tänkte diversifiera större delen av rullen och gambla på valutor med en mindre del.

 

 

vad är det billigaste sättet att göra transaktionerna?

 

 

skickar man pengarna mellan konton är det inte ovanligt med mindre fasta avgifter och de livsödslande 3-6%.

 

 

tittade för ett tag sen på avanzas valutadepå eller vad de nu kallar den men kommer inte ihåg/tror inte jag lyckades klura ut de exakta utgifterna där. någon som har använt de och vet vilka kostnader det blir? inte ovanligt med hidden fee's som man får reda på i efterhand med sånna lösningar?

 

dessutom har man ingen ränta där obv?

 

 

tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ränta på Avanzas valutakonton. 2% på € men 0% på $ har jag för mig.

Inga dolda avgifter såvitt jag vet. 0.1% spread när du växlar mellan den utländska valutan till SEK tror jag, helt acceptabelt imo.

 

låter som riktig mys,

 

har du använt de?

 

 

och kan man koppla in fler konton dit typ euro+kr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan koppla in både € och $, ca$ samt nordiska valutor. Jag har precis öppnat kontona men ej fört över pengar till dom ännu.

En nackdel med dessa jämfört med att ha dom på valutakontona är du måste nog betala skatt för eventuella valutavinster du gör när du sen en dag växlar dom till SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan koppla in både € och $, ca$ samt nordiska valutor. Jag har precis öppnat kontona men ej fört över pengar till dom ännu.

En nackdel med dessa jämfört med att ha dom på valutakontona är du måste nog betala skatt för eventuella valutavinster du gör när du sen en dag växlar dom till SEK

 

oväntat!=)

 

måste man ändå skatta om man aldrig växlar tillbaka?

 

jag tänkte

 

swedbank --- kronor ---->> avanza ´växla till euro ----->> Nordea konto i euro eller whatever

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde du skulle ta ut i € direkt till avanza från pokersiten? Annars är det väl inte så jättestor poäng?

Och nej, du behöver inte skatta om du aldrig växlar till SEK, det är som med aktier, du skattar inte förrän vinsten är realiserad.

 

oväntat!=)

 

måste man ändå skatta om man aldrig växlar tillbaka?

 

jag tänkte

 

swedbank --- kronor ---->> avanza ´växla till euro ----->> Nordea konto i euro eller whatever

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde du skulle ta ut i € direkt till avanza från pokersiten? Annars är det väl inte så jättestor poäng?

Och nej, du behöver inte skatta om du aldrig växlar till SEK, det är som med aktier, du skattar inte förrän vinsten är realiserad.

 

 

ahh läste nu att de erbjöd typ helt vanliga banktjänster med typ eget kontonr osv, låter väldigt smidigt ohc isf obv intressant för det ändamålet också.

 

 

är det bara att logga in och lägga till tjänsten eller måste man fippla med papper osv? (försöker läsa till mig det mellan utsugningarna också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte testa lite roulette istället?

 

för att valuta handel ska ge mest utdelning till den insatte?

 

 

därmed inte sagt att jag är insatt men tänker inte gambla med hela rullen, men någonstans måste man ju börja.

 

orka vara weaktight och aldrig våga testa något? men jag är absolut inte emot vettiga tips/avråndanden heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska få fet avkastning måste du nog använda nån form av instrument med hävstång. Att bara sätta in pengarna på ett valutakonto kan du inte tjäna speciellt mkt på.

 

det är sant, ivf när man gamblar med större/stabilare valutor. samtidigt kan man inte förlora mycket heller men räcker nog för att leka lite med och tycka att det är spännande till en början.

 

kommer ändå inte kunna ta tag i det heller och har ännu inte hunnit läsa igenom alla mina "så blir du rik på valutor" böcker ännu heller, såfår väl återkomma någonstans mot nyår med recensioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan koppla in både € och $, ca$ samt nordiska valutor. Jag har precis öppnat kontona men ej fört över pengar till dom ännu.

En nackdel med dessa jämfört med att ha dom på valutakontona är du måste nog betala skatt för eventuella valutavinster du gör när du sen en dag växlar dom till SEK

 

sick. Kan man dra av valutaförluster?

skaffa konto utomlands det är lätt och du slipper all skatt och skatteverket har ingen insyn i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i avanza, det suger något oerhört inom forex trading. Oanda.com är bäst för privatpersoner.. är du totalnoob kan forex.com va bra med då deras program är hyfsat lättnavigerat. Men mitt tips är att köra med oanda från början då de har lägst spread och möjlighet till fin hävstång. dock, ett tips: avstå från scalping utan kör långsiktigt, annars äter spreaden upp dig (spread = valuahandels motsvarighet till rake).

 

Vinster är ej skattefria men det finns en del big timers i Sverige som drar sina vinster utomlands..

 

Finns många losers inom valutahandel men har du enormt intresse för ekonomi och talang för fundamentala analyser går det att tjäna enorma pengar men det kräver såklart ett startkapital. Genomsnittliga valutahandlaren är ungefär lika dålig som en 50/10/1 spelare i poker vilket ger en fin edge om du är smart. Trots detta rekommenderar jag valutahandel enbart till ett fåtal personer då poker fortfarande är en guldgruva i jämförelse.

 

EDIT: regga alltid en 10 minute mail epost med allt som har med forex trading att göra tills du är 100 på att du vill tradea med riktiga pengar.. branschen är fortfarande rätt smutsig vilket tyvärr innebär att en reggning med riktigt epostkonto ofta medför stora mängder spam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i avanza, det suger något oerhört inom forex trading. Oanda.com är bäst för privatpersoner.. är du totalnoob kan forex.com va bra med då deras program är hyfsat lättnavigerat. Men mitt tips är att köra med oanda från början då de har lägst spread och möjlighet till fin hävstång. dock, ett tips: avstå från scalping utan kör långsiktigt, annars äter spreaden upp dig (spread = valuahandels motsvarighet till rake).

 

Vinster är ej skattefria men det finns en del big timers i Sverige som drar sina vinster utomlands..

 

Finns många losers inom valutahandel men har du enormt intresse för ekonomi och talang för fundamentala analyser går det att tjäna enorma pengar men det kräver såklart ett startkapital. Genomsnittliga valutahandlaren är ungefär lika dålig som en 50/10/1 spelare i poker vilket ger en fin edge om du är smart. Trots detta rekommenderar jag valutahandel enbart till ett fåtal personer då poker fortfarande är en guldgruva i jämförelse.

 

EDIT: regga alltid en 10 minute mail epost med allt som har med forex trading att göra tills du är 100 på att du vill tradea med riktiga pengar.. branschen är fortfarande rätt smutsig vilket tyvärr innebär att en reggning med riktigt epostkonto ofta medför stora mängder spam.

 

tack för ett grymt svar,

 

kör oftast med mitt "spamsamlarkonto" på nya siter osv, men alltid seriösa mot företag som jag köper tjänster av, tack för headsupen för att det hade jag inte väntat mig.

 

hittar inte var företaget har sitt säte på sidan: http://www.oanda.com/site/oanda/com_index.shtml kollar jag på fel ställe?

 

kan man sova lugnt med sitt sparande hos de? har man någon typ av bankgaranti på pengarna inne eller något dylikt?

 

 

 

 

om jag ska vara ärlig så känns det som att jag har en lång lång väg att gå innan jag är inne på EV+ spår men tycker att detta blir ett utmärkt/spännande projekt på sidan av pokern om man inte hittar på något mer givande under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...