Gå till innehåll

Era rutiner innan pokersessionen?


albin

Recommended Posts

Jag har vid ett alltför stort antal tillfällen upptäckt mig själv sitta och tilta på ett pokerbord utan den rätta känslan för spelet eller också har jag saker som skall göras eller som distraherar mig i bakgrunden, detta ger påtagliga utslag på min bankrulle.

När jag däremot säger åt tjejen att nu ska jag spela poker du får vara tyst, tar på mig mysbrallor och fyller en flaska vatten och smäller på kaffebryggaren innan jag går ett varv runt kvarteret, sedan sätter jag på en skiva tar på mig hörlurarna och spelar, då går det helt annorlunda och jag spelar mitt A game.

 

Har ni några rutiner ni måste genomföra innan ni kan spela vinnande poker och isåfall vilka är dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säkert redan vet Albin så måste jag ha mina fula gröna glasögon på mig... Tugga tuggumi samt ha ett paket dextrosol i fickan ;)

 

Ja just det ja, munnen full av snus också ;)

 

Exakt, snus är ett måste vid laptopen o kaffe ska finnas.

 

Tända ljus, dov belysni... ah jag skoja bara :oops::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som ett slags tvång att alltid börja med att fylla i ett kalkylblad i works...datum, starttid och antal bord jag har tänkt lira. Jag har inte spelat en session detta år utan att göra den proceduren. (Efter jag har spelat klart pillar jag in sluttid och hur mycket jag vunnit/förlorat).

 

Andra viktiga saker är att jag måste ha rastat hunden precis innan jag sätter mig, pillat in en baksnus (köttbullestor) under läppen, hmm jag har slutat att ha snuset i örat...och givetvis...en fetingcola stående vid datorn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ribberfors[/b]]

pillat in en baksnus (köttbullestor) under läppen,

 

För det första, vart skulle du annars stoppa den :?

För det andra, och det mest intressanta, jag vill se en bild/film på det :lol: Vi snackar köttbulle nu!

 

 

Om du fixar en film på det "snus inlägget" får du en keramisk WPT-mugg(självklart helt ny!), i slutet av Maj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina rutiner..

 

Jag börjar ofta spela 15-30min efter jag vaknat så det är viktigt att jag piggnar till snabbt. Börjar med en normal/svag kopp kaffe på tom mage. Äter lite lagom. Pasta är enkel snabb mat, det jag klarar av att äta nyvaken helt enkelt. Nu är kroppen igång. Men inte hjärnan!

Öppnar nu fönstret vid datorn så rummet är behagligt kallt tills jag ska spela. Tillreder en kopp överdrivet starkt te för att hitta mitt 5e sinne. :shock:

 

Kick ass Poker!! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ribberfors[/b]]

pillat in en baksnus (köttbullestor) under läppen,

 

För det första, vart skulle du annars stoppa den :?

För det andra, och det mest intressanta, jag vill se en bild/film på det :lol: Vi snackar köttbulle nu!

 

 

Om du fixar en film på det "snus inlägget" får du en keramisk WPT-mugg(självklart helt ny!), i slutet av Maj

 

Mannen...jag skrev också ironiskt att jag har slutat att stoppa upp snuset i örat! Om du hade läst det skulle du inte behövt släppa den kommentaren om var jag annars skulle stoppa den.

 

OMG hur kan jag lägga in en köttbullestor baksnus under läppen? Va fan är det för konstigt med att göra det? Skulle det vara fysiskt omöjligt på något sätt eller hur menar du? Jävla stil att påstå att jag ljuger om en sådan sak. Ditt inlägg kanske var med glimten i ögat och då ber jag om ursäkt, men för mig stinker det dryghet. :evil:

 

Fan, vilken meningslöst inlägg detta var...att jag ens orkar bry mig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhhhh...ditt inlägg var med glimten i ögat eller hur? Jag satt och körde multitable samtidigt som jag läste det du skrivit, var tvungen att avsluta för att jag blev så irriterad...srrrryyyy...glöm mitt patetiska inlägg om det var så att jag inte förstod...hmm, gå och lägg dig ribberfors.

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...