Gå till innehåll

deucescracked videos, tips?


Ferna

Recommended Posts

Tja, har precis signat upp mig på deucescracked och behöver lite tips om videos jag kan kolla på för att förbättra mitt spel, jag vill helst se videos som rör sig om shorthanded spel Cash game, med en mycket aggresiv spelstil, jag har kollat lite på KRANTZ videosar och dom verkar bra, nån mer som gillar han?

Vem mer kan man söka på som har en aggresiv spelstil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror heltok mest har reagerat på att dem inte är så pedagogiska, kassa motiveringar till sina spel som inte har någon bakgrund i spelteori eller riktig spel-history som faktiskt är värt att basera sin read/linje på.

 

Nästan alla coacher jag har sett spelar jävligt explodonkigt, vilket är kasst jämfört med beslut som tas på spelteoretiska underlag baserat på någon matematikgenomgång of some sort är oftast betydligt mer givande för kunden. Kunden fattar varför han gör det han gör istället för att bara "ja men det är bara så".... [flashback:kemi proven i gymnasiet.. brrrrr...]

 

Brian Townsend är nog den som har hjälpt mig mest hittills måste jag säga 6max och plo, och Dogishead på headsup. Däremot är det väldigt högt underhållningsvärde i många andra coacher, ex. Krantz.

 

Väntar ivrigt på att bli sågad !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan också rekommendera Tommy Angelos serie som behandlar psykologi.

 

+1

 

Personligen så gillar jag BalugaWhale's videos. Har gått igenom "The Coaching Tree" S1 + S2 och jag tycker att det han säger ofta är tänkvärt (men kanske inte alltid helt tillämpbart för de specifika spelen jag spelar i)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sant, dock är det inte de de levererar. bortsett från joe tall o jk3a som är duktiga.

 

Bara för att man är en duktig pokerspelare behöver inte betyda att man är en duktig lärare

 

Vet inte om du levlar eller inte, men har sett flera videos från Joe Tall som är helt horribla. SNG-videon från honom var bland det sämsta jag sett.

Värt att notera är att åtskilliga av DC-coacherna faktiskt är förlorande spelare eller väldigt marginellt vinnande:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du levlar eller inte, men har sett flera videos från Joe Tall som är helt horribla. SNG-videon från honom var bland det sämsta jag sett.

Värt att notera är att åtskilliga av DC-coacherna faktiskt är förlorande spelare eller väldigt marginellt vinnande:-D

 

Joe Tall är väl limitspelare. Vet inte vilka SNG-videos du menar men jag tror inte han är ens SNG-coach.

 

Vilka är förlorande spelare? Att de förlorat på 10k händer på ptr bevisar inte att de är förlorande spelare. Visst kanske det finns men hur vet du att de inte är vinnande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...