Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur spelar vi bäst 88 UTG med ca. 20-23 BB bakom?

Info: Vi är ITM, ca 70 spelare kvar. Ligger runt plats 45-50. Bordet är ganska tight.

Vad är bästa spelet?

Slå upp 2,3-2,5 BB, dvs. ungefär 3800-4000, och pusha mot 3bet eller push?

Pusha 23 BB från UTG, bra eller dåligt?

Vika 88 från UTG?

Limpa 88 från UTG, måste väl vara sämst spelet?

Tycker ofta dessa situationer uppstår och blir lite frågande kring vad som är bäst för slår vi upp och får syn från spelare i pos. bakom oss så känns det ofta som att vi tvingas check/folda farliga brädor eller skjuta ett cbet men om Fi synar får vi check/folda turn. Vet inte vad som är bäst här med vår stacksize och tidiga pos.

PokerStars Game #32362073151: Tournament #191369860, $20+$2 USD Hold'em No Limit - Level XXI (800/1600) - 2009/09/02 22:43:04 CET [2009/09/02 16:43:04 ET]

Table '191369860 40' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: IWG1 (26208 in chips)

Seat 2: KTZpoker (32130 in chips)

Seat 3: Frix1334 (32487 in chips)

Seat 4: Java_Sony (26518 in chips)

Seat 5: Thy Ravel (109146 in chips)

Seat 6: pnuconcept (45297 in chips)

Seat 7: Hero (37185 in chips)

Seat 9: Francoi$ (88425 in chips)

IWG1: posts the ante 200

KTZpoker: posts the ante 200

Frix1334: posts the ante 200

Java_Sony: posts the ante 200

Thy Ravel: posts the ante 200

pnuconcept: posts the ante 200

Hero: posts the ante 200

Francoi$: posts the ante 200

Thy Ravel: posts small blind 800

pnuconcept: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 8 of Diamonds8 of Clubs

???

Postad
nu hänger jag inte med men 88 står för dåligt om han trebetar helt enkelt.

Ok, då fattar jag...tror jag.

Det jag undra va just varför du sa "Jag viker mot utg+1". Jag frågade (och tänkte) att du viker för att utg+1 har ett snävare 3bets-range där 88 inte står sig bra? Alltså varför vika mot UTG+1 som trebet och dega mot resten på bordet som 3betar? Kanske missupfatta jag ditt första inlägg rätt friskt och tänker fel:oops:

Postad

Tror inte du missppfattade något alls : )

Titta på stacksizes position och liknande och sen så tror jag du kan räkna ut varför utg+1 ska ha smalast 3betsrange av alla, tror helt enkelt inte att 88 står sig så bra mot hans range medan den står sig tillräckligt bra mot övriga spelare för att stacka av.

Postad
Tror inte du missppfattade något alls : )

Titta på stacksizes position och liknande och sen så tror jag du kan räkna ut varför utg+1 ska ha smalast 3betsrange av alla, tror helt enkelt inte att 88 står sig så bra mot hans range medan den står sig tillräckligt bra mot övriga spelare för att stacka av.

Då é man med=)

Thx för svaret jkk!

Spy lite när du får 88 imo, riktigt äckligt läge.

Jag trivs inte heller helt gött i det läget. Tycker det är ett svårtspelat läge:-(

Postad
Då é man med=)

Thx för svaret jkk!

Jag trivs inte heller helt gött i det läget. Tycker det är ett svårtspelat läge:-(

Trösten är väl att inget av valen man står inför är galet mycket sämre än de andra. Mao kan man inte göra helt fel här, såvida man inte viker såklart.

Postad
Dega om du vill gambla lite och vinna hela skiten, folda mot omslag om du bara vill ha mer pengar.

Nyfiken ifall du föreslår att dega pre, dvs. open-push från UTG alltså?

Trösten är väl att inget av valen man står inför är galet mycket sämre än de andra. Mao kan man inte göra helt fel här, såvida man inte viker såklart.

Sant.

Vi viker inte handen här och vi limpar inte här (vilket oxå måste vara fel?).

Känns ändå som om det inte går att dega rätt ut heller, eller?

Betar vi ut låt säga ~3750 och får syn från pos. bakom så blir det ju kanske en check/fold eller cbet/fold mot omslag på floppen. Eller så kanske Fi synar vår cbet/bluff och så får vi check/fold ner på turn. Känns lite spewigt att spela ovan för vi har bara strax över 20 BB.

Känner att man landar ofta i dessa situationer och att det kostar mer än det smakar, dvs. EV-. Svårt läge helt enkelt:S

Postad
Om det är EV- för dig att spela i liknande situationer vet du ju redan vad du ska göra. Fold.

Håller med delvis (att jag kanske bör vika 88 i situationer som dess då jag upplever att jag spelar EV-) men det betyder inte att det är rätt. Därav så undrar jag om det rätt eller om det ens går att vika 88 UTG pre utifrån ovan situation? Måste ju vara mkt bättre att dega rakt av från UTG i så fall än att vika 88?