Gå till innehåll

Operation "inte gula"


elov

Recommended Posts

Har jag tänkt kötta nu, återstår att se hur resultat blir. Har även lagt fram papper och penna så jag kan skriva upp krångliga situationer...lär ju dyka upp.

 

Innan sessionen drar igång ligger jag på €607 för dagen, återstår att se om det blir mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer nog inte palla 3k händer, på tok för mycket :)

 

Lirade iaf 313 händer nu och hittade ytterliggare €13

 

Kunde dock varit mer men när folk spelar så här och ska dra ut så är det svårt :D

 

***** Hand History for Game 1762870340 ***** (Party)

$25.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, September 08, 09:48:13 ET 2009

Table Table TH 28 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Frukanon ( $30.64 USD )

Seat 2: Macias99 ( $25.03 USD )

Seat 3: logthi ( $20.77 USD )

Seat 4: 2tio1 ( $32.88 USD )

Seat 5: vivalaemme ( $23.08 USD )

2tio1 posts small blind [$0.12 USD].

vivalaemme posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Frukanon [ Ks Ac ]

Frukanon raises [$1.00 USD]

Macias99 folds

logthi calls [$1.00 USD]

2tio1 folds

vivalaemme calls [$0.75 USD]

** Dealing Flop ** [ Kh, Th, 2d ]

vivalaemme bets [$3.12 USD]

Frukanon raises [$7.49 USD]

logthi folds

vivalaemme calls [$4.37 USD]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

vivalaemme bets [$14.59 USD]

Frukanon calls [$14.59 USD]

** Dealing River ** [ Tc ]

vivalaemme shows [Ts, 9h ]

vivalaemme wins $44.93 USD from main pot

 

 

Blev en vek reraise på hans höjning, inte nöjd med den, frågan är dock om han hittat läggning med större RR?

 

han borde hitta fold redan där tycker jag fast höjningen blev vek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste att det skulle komma eftersom swingsen är så sjuka i HU. Därför jag inte ska lira det eftersom inte rullen pallar:)

 

Jag ser iaf positivt på det. Jag slutade lira HU innan jag var gul!

Jag ska sista delen av månaden enbart köra CG!

Jag slutade inte föra statistik för månaden trots mongobacket:D

 

1:a €106

2:a €154

3:e €20

4:e €17

5:e €135

6:e €44

7:e €47

8:e €425

9:e €768 Edit: 824:- Svs

 

Fortfarande + för månaden, har även satt in 2k av rullen på svs igen, ger inte upp den sajten tydigen:D

 

Har även en fundering på handen nedan. Hur spelar man den bäst pre? Har funderat och det finns nog en hel del olika spel men vad känns bäst?

 

Är en 4bet på sin plats och folda vid all in? Vekt?

En massa funderingar.

 

***** Hand History for Game 1763847825 ***** (Party)

$25.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, September 09, 06:57:58 ET 2009

Table Table TH 3799 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Frukanon ( $28.75 USD )

Seat 2: Barrvagen ( $25.69 USD )

Seat 4: perenden ( $66.68 USD )

Seat 5: vangilst27 ( $26.32 USD )

perenden posts small blind [$0.12 USD].

vangilst27 posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Frukanon [ As Kd ]

Frukanon raises [$0.75 USD]

Barrvagen raises [$3.00 USD]

perenden folds

vangilst27 folds

Frukanon calls [$2.25 USD]

** Dealing Flop ** [ 6d, Kh, 4d ]

Frukanon checks

Barrvagen bets [$4.00 USD]

Frukanon raises [$25.75 USD]

Barrvagen calls [$18.69 USD]

** Dealing Turn ** [ 5s ]

** Dealing River ** [ 8d ]

Frukanon shows [As, Kd ]

Barrvagen shows [Ah, Ac ]

Frukanon wins $3.06 USD from main pot

Barrvagen wins $49.20 USD from main pot

 

Jag vet att jag är uppe mot JJ-AA!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagboken.

 

Orkar fan inte skriva, och nej jag är inte gul!

 

Dock har jag 2 stora backdagar och är just nu +-0 fr månaden typ. Känner dock att jag tappat sugen både för skrivandet och spelandet. Kommer bli mindre spelande från och med nu.

 

Plugga mer och skaffa sig ett liv istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsning och satsning. Det känns som att det är den spelformen som jag behärskar bäst.

 

HSvensson här på forumet kom med tipset att jag skulle köra enbart HU men på rätt nivå som rullen klarar av!

 

Han drog till med lite regler som ska följas.

 

100xinköp för nivån.

Max 15 inköp back/dag

 

Startar på €5 nivån.

 

Hittills har jag hunnit med 22st

 

Antal vunna: 14

Antal förluster: 8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsning och satsning. Det känns som att det är den spelformen som jag behärskar bäst.

 

HSvensson här på forumet kom med tipset att jag skulle köra enbart HU men på rätt nivå som rullen klarar av!

 

Han drog till med lite regler som ska följas.

 

100xinköp för nivån.

Max 15 inköp back/dag

 

Startar på €5 nivån.

 

Hittills har jag hunnit med 22st

 

Antal vunna: 14

Antal förluster: 8

 

Gogogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session avslutad. Gick segt och förlorade en hel del matcher i onödan.

 

Nivå: €5 HU

Mål: €500

Kvar till mål: €361

 

Dagens session:

 

Antal matcher: 29

 

Antal vinster: 16st

Antal förluster: 13st

 

Blir nog en till session innan träning ikväll

 

Dagens resultat +€12, so far

 

Tack för detta tips HSvensson. Känns som en riktig utmaning!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flickvännen sover så man passar på att lira ytterliggare en session.

 

Antal matcher: 21

 

Antal vinster: 14

Antal förluster: 7

 

Totalt cash: +€30

 

Ligger nu €42 för dagen. Nu blir det vila och sen ikväll efter träningen blir det en hel del Hu lir.

 

Ska till syster och hennes pojkvän och lira en del. Hitills är det bara han som kommit hit och 90% av gångerna backar både han och jag. Ska bli intressant att se hur det blir ikväll/natt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är ett jävla skitspel. Hur fan kan alla jävla tomtar få vinna om och om igen med sina jävla CP spel??????

 

jag AK. höjer 3xbb till 150. Fi reraisar till 450 och jag ställer. Får blixtsyn av 35o som klonkar.

 

Sådär är det hela jävla tiden. Igår fick jag syn av 24o när jag ställde in med AA. Naturligtvis setar jag, men han ska dra RR stege på turn och river.....grattis, bra spel

 

Så fruktansvärt less på den här skiten nu!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och funderade på hur fan jag ska gå tillväga för att inte slaska bort rullen hela tiden.

 

Kom på den briljanta iden att jag ska tävla med systers kille som har samma problem. Tävlingen går ut på att från den 25:e denna månad sätta in €100 på sajten vi lirar på och sen helt enkelt se vem som kan förvalta dessa pengar bäst.

 

Eftersom man är en rejäl vinnarskalle så tror jag att jag kommer vara mer rädd om rullen eftersom jag hatar att förlora.

 

Låter det som en dum ide?

 

Värt att prova kanske. Funkar inte det har jag sagt att jag kommer dra ner på lirandet avsevärt och enbart spela lite turrar då och då lr så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan nu att dra igång tävlingen :)

 

Frågan är vad man ska lira, lutar faktiskt åt CG fast det känns surt att lira på 0.10 nivån, men men, efter nästa månad kanske man kan avancera?

 

Rullen kommer att landa på €100 som jag sa tidigare. Hamnar jag under €50 (vilket jag hoppas att jag inte gör) så är jag tvungen att gå ner!.

 

Tror det kommer bli 2st bord åt gången för full koncentration. Får se när det blir fler bord.

 

Maxback på 3xinköp?? Låter det vettigt?

 

Återstår att se om det blir start ikväll. Hörde men systers kille om det var möjligt. Först och främst ska jag avverka ett träningpass. Är behövligt om man ska orka lira 4 matcher i helgen:D

 

 

EDIT: Om det är nån som läser detta så får ni gärna kommentera om det är något jag ska tänka på med BR krave osv..vill gärna vinna detta :D

Lär ju även fundera ut ett pris till vinnaren..kanske inte behövs nu när båda kommer ta hant om rullen och bli mångmiljonärer så småningom :D

 

Drömma kan man ju :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl om det inte är dags att ta en rejäl funderare? Jag ser ett ganska tydligt mönster. Du har flera nya projekt i månaden, alla med ganska strama regler. Det börjar dock alltid med att du tjuvstartar och projektet brukar vara nerlagt (p.g.a. gulning) lagom till att du egentligen skulle ha startat.

 

Dina regler låter väldigt vettiga men de betyder ju ingenting när du inte följer dom. Du har försökt lösa dina BR-managementproblem så många ggr nu så jag tror inte du själv ens kan hålla räkningen längre. Du har helt enkelt inte egenskaperna som krävs för att det ska fungera. Så länge du inte har det så är du toast.

 

Följer alltid dina dagböcker och hoppas att du ska bryta trenden nån gång men jag börjar nästan tappa hoppet nu :(

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl om det inte är dags att ta en rejäl funderare? Jag ser ett ganska tydligt mönster. Du har flera nya projekt i månaden, alla med ganska strama regler. Det börjar dock alltid med att du tjuvstartar och projektet brukar vara nerlagt (p.g.a. gulning) lagom till att du egentligen skulle ha startat.

 

Dina regler låter väldigt vettiga men de betyder ju ingenting när du inte följer dom. Du har försökt lösa dina BR-managementproblem så många ggr nu så jag tror inte du själv ens kan hålla räkningen längre. Du har helt enkelt inte egenskaperna som krävs för att det ska fungera. Så länge du inte har det så är du toast.

 

Följer alltid dina dagböcker och hoppas att du ska bryta trenden nån gång men jag börjar nästan tappa hoppet nu :(

 

Lycka till!

 

 

Jag förstår det coh jag kan bara hålla med, vet inte hur många gånger jag startat om osv...men nu fick jag mig en känga så fick jag ännu mer motivation att fixa det.

 

Du ska få se den här gången Slasktratt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...