Gå till innehåll

Vilka laptops gäller?


slashyboy

Recommended Posts

Köpte denna och den är pure awsomeness. aslxpaz0x174_mx.jpg

 

4gb ram

2.2ghz dual core processor.

Håller sig rätt kall under trots man har den i knät Stort pluss imo.

6.7k på elgig

 

allt detta för cirka 8K

* Core2Duo P8800 2x2,66 GHz 3 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Wat

* ATI Mobility Radeon HD 4650 512 MB GDDR3 RAM

* 15,6 Zoll WXGA Glare TFT Display 1366x768 Bildpunkte LED Hintergrundbeleuchtung

* DDR3 RAM 1066 MHz max. 4 GB

* SATA HDD bis 500 GB

* SATA DVD Brenner oder BlueRay Laufwerk

* 5100er oder 5300er W-LAN von Intel (optional)

* internes Bluetooth 2.0 EDR

* 2.0 Mega Pixel Webcam

* Realtek ALC268 High Def. Audio

* Fingerprint Reader

* 6 Zellen Akku für lange Laufzeit 5200 mAh (ca. 2,5 h Laufzeit)

 

Jag betalade 9,5, men då uppgraderade jag nästan max. 7.2K snabbheten på hårddisken och snabbare ram än vanligt :D

 

1_3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett mac eller pc bör ju numero uno concern vara bildskärm. Jag skulle aldrig orka grinda på 15 tum med wxga. Förutsatt att man inte kopplar den till nån fancy skärm. Fast då hade jag ju hellre valt stationär. Semn kan man ju köpa en laptop vid sidan om ifall man vill känna sig viktig och koppla upp på tåget eller så en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poängen är att det är jävligt bra hårdvara. lycka till att hitta en lika lätt och smidig 17" laptop med 8h batteri.... pc-laptopsen är så sjukt fula jämfört med mbp. kan man leva med det och gillar pengar så köp pc, annars köp mac.

 

Sen om man vill ha en 24" skärm bredvid så är ju detta sjuuuukt smutt:

 

MB382_AV1?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett mac eller pc bör ju numero uno concern vara bildskärm. Jag skulle aldrig orka grinda på 15 tum med wxga. Förutsatt att man inte kopplar den till nån fancy skärm. Fast då hade jag ju hellre valt stationär. Semn kan man ju köpa en laptop vid sidan om ifall man vill känna sig viktig och koppla upp på tåget eller så en dag.

 

stationär är ju såååååååå 2007

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lenovo!!! Inte de snyggaste datorerna rent utseendemässigt, men överlägsen prestanda och driftsäkerhet imo.

 

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=k=s41541395

 

Dom är ju helt sjukt dyra... och prestandan är väl inte gudomlig, dessutom verkar de flesta sakna HDMI som kan vara ganska fint att ha ibland. Driftsäker kanske den är men jag har då inte haft några större bekymmer med min pc-laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar windows på MBP nuförtiden? Blir dom fortfarande sjukt varma med vista? Eller var det något som försvann i de nyaste modellerna? Samma sak med win 7?

 

alla datorer blir varmare med windows. osx är en av förklaringar till att mbp har 8h batteri. med windows får du "bara" 5h men det är fortfarande mer än pc i samma storlek med liknande spec. apple har investerat massor i tillverkningsteknik, är väl enda företaget som gör laptopchassin i ett stycke.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla datorer blir varmare med windows. osx är en av förklaringar till att mbp har 8h batteri. med windows får du "bara" 5h men det är fortfarande mer än pc i samma storlek med liknande spec. apple har investerat massor i tillverkningsteknik, är väl enda företaget som gör laptopchassin i ett stycke.

 

Om man kör Windows och OSX samtidigt genom t.ex. parallells blir macarna överhettade trots aluchassit. Macbook Air:en jag hade blev helt oanvändbar, inte ens till poker. Bättre kylning eller att köra Windows dedikerat är väl potentiella lösningar. En annan är att spela på en pokerklient som har mac-programvara.

 

Hur som helst, Mac är alltid att föredra så länge man inte tänkt spela en massa spel. OSX äger Windows 24/7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kör Windows och OSX samtidigt genom t.ex. parallells blir macarna överhettade trots aluchassit. Macbook Air:en jag hade blev helt oanvändbar, inte ens till poker. Bättre kylning eller att köra Windows dedikerat är väl potentiella lösningar. En annan är att spela på en pokerklient som har mac-programvara.

 

klart datorn tvingas arbeta när man kör emulerat. därför kör man inget processor-intensivt emulerat på ultraportabla laptops.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
allt detta för cirka 8K

 

 

Jag betalade 9,5, men då uppgraderade jag nästan max. 7.2K snabbheten på hårddisken och snabbare ram än vanligt :D

 

1_3.jpg

 

Grym dator! Precis vad jag är ute efter. Dock en tveksamhet, tangentbordet? Är det tyskt/engelskt? Går det att byta på nått sätt?

 

edit: såg att det gick att välja svenskt tangentbord. Fattar dock inte hur du fick detta för 9,5? Jag är fan uppe i 1300 euro utan 8 gig minne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grym dator! Precis vad jag är ute efter. Dock en tveksamhet, tangentbordet? Är det tyskt/engelskt? Går det att byta på nått sätt?

 

edit: såg att det gick att välja svenskt tangentbord. Fattar dock inte hur du fick detta för 9,5? Jag är fan uppe i 1300 euro utan 8 gig minne...

 

Tja!

 

Jag är sjukt nöjd med min dator. Precis tankat hem lite spel och kopplat till min tv med HDMI kabel, en polare la ut sin ps3 på blocket idag och ska köpa en likadan =)

 

Jag köpte en guru ice med 4k ram (1333 MHz) och 320 gig hårddisk (Seagate Momentus 7200 rpm). Svensk tangerbord kan du välja till, och sen så tankar du hem windows 7 också.

 

869 euro hamna allt detta på (inkl frakt). När jag gick till banken för att betala så blev det ca 9,5k.

 

Antar att du tittat på guru fire?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...