Gå till innehåll

Partyjackattacken

Partyjack

Recommended Posts

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I handen mot Trillske där du har AKs är det inte lättare att bara försöka få in det än att syna nästan 20% preflop av stacken.

Om du nu synar som du gör så kommer du va tvingade att stacka A och K brädor. Och han kommer att få en chans att lägga d händer som du faktiskt leder emot. Medan han kommer stacka de händer som slår dig.

Och om du inte träffar måste du i princip lägga dig och synat bort 20% av stacken.

Jo du har självklart en bra poäng, mot en spelare jag bara har mött ett par hundra händer men som verkar vara stabil osv så försöker jag ofta spela stacken här av de anledningar du nämner.

Men, och ett ganska stort men, är att spelare som jag mött så mycket och som prob har läst en hel del här på pf måste(borde) ha koll på hur tight jag trebettar, hur tight jag synar fyrbet och framförallt hur tight jag 5betspushar. Tror helt enkelt inte att en stabil och frekvent pf-läsare får in 200BB med sämre än QQ och väldigt knappt det mot mig.

Kan naturligtvis ha fel, men jag inbillar mig iaf att jag måste spela på min image när jag möter PF-nissar som jag tror och vet läser här relativt ofta. Och med att spela på min image är det lika åt andra hållet, fyrbetsbluffar i princip bara pfare och/eller spelare som jag har massor av händer mot.. För att få jämnare effekt liksom.

Edit, ska också tillägga att jag inte alls hade Trillske som någon spew, har typ 1K händer som är rätt gamla men som visade 21/16/4 och har inte mött honom alls mkt sedan hans äventyr på högre nivåer.

Men annars tack för klockrena poänger!

nice read , tror dock inte att den andra levlade.

Hehe, jag hoppas verkligen han gjorde det.

nvm

Snälla kan ni inte sluta skoja med mig, med antingen konstiga japanska ord eller internetförkortningar jag inte har lärt mig? :cry:

Nåja.. Kört en stabil frukost av två kokta ägg och en kopp kaffe, måste hålla lite på kosten nu när jag knappt kan motionera med knät. Försöker klämma in en semilång promenad varje dag osv, men efter att ha sprungit varannan dag more or less i 2-3 månader innan dec och den första knäskadan så känns det som att man kommer klossa till sig ganska snabbt om man inte ändrar på kostvanor osv.

Edit; Håller för övrigt på att släppa fram min sista visdomstand, som har dröjt på sig 3 år längre en den senaste.. Måste säga att det smärtar rätt bra i både mun och käke..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt jobbigt pass, åkte väl iofs inte på de där brutala beatsen som man varit van med tidigare.

Idag kände jag mig istället totalt utspelad av fiskarna, hade framförallt en 85/55/4 till höger om mig som jag tänkte att jag skulle vänta ut.. Men varje gång jag träffade semihårt spelade han stacken, och varje gång jag träffade nöt så instavek han. Totalt överkörd var jag ett tag.

Sen blir man ju som standard totalt söndersynad varje pass, men det hör ju till vardagen.

Stod så på -1K vid 11.30 och hade i princip bestämt mig, jag skulle ta en paus, även om jag inte har något annat att göra om dagarna så skiter jag i pokern fram till Gran Canaria och kan ändå känna mig seminöjd med 5K som räcker till räkningar osv..

Kände verkligen att det inte kommer att gå att göra ett bättre resultat varje månad.

Då kommer denna skönhet;

Chocker nr1: Jag träffar topset, floppar nöten för första gången på >24h och 6K händer.

Chocker nr2: Jag får action från limpraisaren (iofs inte konstigt då han spelar 56/17).

Chocker nr3: Jag får in skiten trevägs.

Chocker nr4: Skiten får stå!!

***** Hand History for Game 1218182099 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 13, 11:32:32 ET 2010

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: nollkoll ( $1274.13 )

Seat 2: Partyjack ( $1169.34 )

Seat 3: L_*_B ( $934.93 )

Seat 4: gillen ( $2197.17 )

Seat 5: Horvik ( $1762.04 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

L_*_B posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qh Qd ]

gillen calls [$5].

Horvik calls [$5].

nollkoll folds.

Partyjack raises [$27.5].

L_*_B folds.

gillen calls [$25].

Horvik raises [$110].

Partyjack calls [$85].

gillen calls [$85].

** Dealing Flop ** [ Qc, 4c, Jd ]

Partyjack checks.

gillen checks.

Horvik bets [$475].

Partyjack is all-In.

gillen calls [$1054.34].

Horvik is all-In.

gillen calls [$592.7].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ 8h ]

Partyjack shows [ Qh, Qd ] three of a kind, queens.

gillen shows [ 4h, 4d ] three of a kind, fours.

Horvik shows [ Ad, Ah ] a pair of aces.

gillen wins $1177.9 from side pot#1 with three of a kind, fours.

Partyjack wins $3505.52 from the main pot with three of a kind, queens.

Game#1218182692 starts.

#Game No : 1218182692

Helt jävla otroligt.

Kollade igenom databasen lite snabbt, det är en av 3 händer jag vinner där potten är över 500kr.

Ganska så jävla torr action mao.

Så från att ha gnuggat med -1K i 2h 50min utan att ha tendens till att plussa, så vänder allt på en hand.

Sjukt jävla spel man spelar.

Ska ta min dagliga promenad nu tänkte jag, sen lite lunch och sen ska jag verkligen känna efter om jag hittar nån tagg alls.

Kommit fram till att det inte är värt att stånga huvudet i betong varje dag och bara späda ut livstilten mer och mer när jag trots allt ändå ligger plus.

Inte hela världen om jag inte gör ett stabilt 20K-resultat, det kommer fler månader och som det sett ut denna månad är jag riktigt nöjd att vara plus öht.

+7389:- för månaden och jag börjar ändå närma mig att frirulla Las Palmas-resan.. :)

Länk till kommentar

Hur många händer spelade i januari? Vpip, pfr, bb/100? Kan du inte posta grafen inkl de nivåer du spelat?

Har spelat lite över 30K händer nu tror jag, brukar ligga på 21/16 typ.

Har tänkt posta en graf efter varje spelad månad, så du får hålla dig till tåls några veckor.. Grafprogrammet jobbar min gamla dator ganska hårt, så orkar inte riktigt hålla på med det oftare än en gång i månaden. :)

Som det känns kommer grafen se ut ungefär så här förrutom första 4 dagarnas spel:

Med vissa avvikelser obv. :)

Tog en riktig långpromenad nu, knät känns bättre och bättre för varje steg jag tar gudskelov. Kanske tom kan börja jogga lite lätt snart.

Efter lite lunch och en dusch ska jag kika på värdet, som det varit senaste dagarna kommer jag inte finna nån tagg att spela tror jag.

Känns som att det kommer bli efter middagen ikväll isf.

Länk till kommentar

Förbannat roligt samtal på senaste PAD-avsnittet.

Phil Laak har precis snott potten från Obrestad med Thög på river, då hon la ett svagt A-TP (tror jag).

En diskussion uppstår och Hellmuth säger; "Well I know Phil (Laak) has raised on the button six times in a row.. Thats all i know."

Laak svarar då; "Weell... The button is very powerful."

Många roliga samtal mellan dessa karaktärer, Matusow dumförklarar sig gång på gång genom att först betta bort $1K till Laak där han "Visste till 100%" att Esfandiari inte hade K för triss, vilket han obv hade.

Efter Laaks T-höga hand drar han också på med att Obrestad gjorde en jättebra fold eftersom Laak ALLTID har en hand där.

Bra TV imo.

Nu till ett litet problem;

Min mobil, en gammal SonyEricsson Cybershot har börjat sjunga på sista versen genom att helt random hänga sig när jag skriver sms eller pratar i telefon. Riktigt irriterande.

DEt börjar alltså bli dags att köpa en ny, är lite sugen på en lite "flashigare" variant. Eller iaf en touchscreen eller någon multimedia-variant som känns lite modernare än min gamla dosa.

Detta utan att det ska springa iväg i pris, tycker personligen >3K känns fullständigt onödigt för en mobil då jag på sin höjd kommer smsa, ringa och eventuellt ta lite fylle-foton, samt kanske nödsurfa lite medan tjejen står och provar kläder inne på H&M tex. :D

Visst vore det najs med en Iphone eller något i krokarna, är bara inte tillräckligt pryl-intresserad för att utnyttja ens i närheten av alla funktioner så prislappen känns bara onödig.

Efter att ha kollat runt relativt snabbt kring utbudet så verkar de här två intressantast;

http://www.pricerunner.se/pl/1-1234447/Mobiltelefoner/Samsung-GT-S5600-priser

http://www.pricerunner.se/pl/1-1177691/Mobiltelefoner/Nokia-5800-XpressMusic-priser

Enligt recensionerna ska Nokian vara den vassare av de två.

Vore intressant om någon hade lite mer tips, dels om dessa två men även andra modeller som skulle kunna vara intressanta?

Ska även upp och snacka med Makst innan jag bestämmer mig, han är ju trots allt prylförsäljare till vardags så han borde ju veta..

Bara han inte försöker lura på mig något jävla abonnemang för jag är så vansinnigt nöjd med mitt nuvarande. :)

Länk till kommentar

Har själv haft lite svårt för touchscreen eller iaf dom jag testat haft innan. Har dock nu en iPhone till jobbet och den slår allt sjukt bra känsla på displayen deras apps lösning osv. Men som du säger så är ju dock priset ett annat.

Vet att många gillar/har Samsungs där ute i east, är väl makts som lurat på dem, så hör med han =)

Länk till kommentar

det går inte att nyttja en annan telefon än iphone när man väl haft en. samma med macbooks imo.

angående att du inte får ngn action, har du funderat hurvida det kan ha att göra med att du själv spelar för tight? av vad man kan utläsa här verkar du livrädd för swings på 2inköp för en session. kan man inte tillåta sig själv att backa några inköp utan att behöva gå ned i nivå eller må dåligt över det ja då spelar man för högt, motståndarna kommer heller inte betala av dig särskilt ofta heller.

Länk till kommentar

angående att du inte får ngn action, har du funderat hurvida det kan ha att göra med att du själv spelar för tight? av vad man kan utläsa här verkar du livrädd för swings på 2inköp för en session. kan man inte tillåta sig själv att backa några inköp utan att behöva gå ned i nivå eller må dåligt över det ja då spelar man för högt, motståndarna kommer heller inte betala av dig särskilt ofta heller.

Och det skulle fiskarna upptäckt nu plötsligt? Det är ju standard varians... :roll: PJ är ju ingen nit heller..

Länk till kommentar

Har själv haft lite svårt för touchscreen eller iaf dom jag testat haft innan. Har dock nu en iPhone till jobbet och den slår allt sjukt bra känsla på displayen deras apps lösning osv. Men som du säger så är ju dock priset ett annat.

Vet att många gillar/har Samsungs där ute i east, är väl makts som lurat på dem, så hör med han =)

Hehe jo jag ska nog ta ett snack med Mackan.

Iphone, trots alla creds den får här och på andra ställen är dock inte aktuell för mig just nu.. Dels tycker jag det är mkt pengar, dels så skulle jag inte ha intresse att använda den till den mån man skulle vilja göra.

Finns ju så jävla mkt att göra med en sån pryl, men jag har liksom inte ro att sitta och pilla och greja tyvärr. :)

Orka ha en fjärrkontroll i fickan :) Nae håll dig till små grejer. Har själv en SE T700, the beast :mrgreen:

Har kollat runt lite och måste hålla med lite där..

Inte alls lika sugen på touchscreen längre, lutar nog åt en lite mindre clean och stabil lur istället.. Men har väldig beslutsångest, finns ju liksom lite för mkt att välja på, och lite för lite som skiljer dem åt. :)

Blir ett besök hos Makst i dagarna.

Alltså, du har ju en poäng helt klart.. När jag går kall tightar jag ofta till spelet en aning och kanske kanske blir aningen vek i marginella situationer.

Men att jag skulle vara livrädd att swinga 2 inköp känns lite väl kryddigt?

Har ändå slagit 5-6 inköp på en dag och ändå inte brutit för dagen, så där vill jag nog påstå att du har fel.

Jag mår heller aldrig dåligt av att backa ett par inköp, de gånger det kan bli jobbigt är när jag upplevt veckor och ofta 40-50 timmar av samma sega spel där ingenting händer och först efter det få ett smärre utbrott när jag backar bara 2 inköp på en sittning.

Har dessutom aldrig varit mkt för att "stacka light" även om det förekommer, då tycker jag ändå att det har funkat relativt bra för mig bortsett från senaste 3 veckorna.

De va dessutom relativt längesen jag hade det riktigt tungt/segt över en längre period (>40K händer typ) så jag vill nog än så länge helst bara slå bort detta som negativ varians.

MEN ska poängtera att jag tycker du har rätt i att jag inte ska vara lika feg för variansen, har det gått segt en längre tid så blir jag ofta lite passiv och lite vek i tight spots och det är något som över tid påverkar mitt spel negativt så klart.

Så där har du till viss del rätt imo.

I övrigt då, var och skjutsade hem tjejen från jobbet.. Slapp köra henne imorse så ställde upp nu, vi hämtade även en "Gourmetrulle" på det lokala fiket med rostbiff, stampad potatis, rostad lök, sallad och någon dressing som kort sagt är gudomligt gott.

Hemma igen nu, och har under eftermiddagen dragit på mig en sjujävla huvudvärk.. Vet inte vad det är, kanske har suttit och tryckt för mkt.. Kanske är någon förkylning på G.. Vad vet jag, som det känns just nu är jag iaf inte överdrivet sugen på poker.

Ska ta det lugnt några timmar och sen känna efter igen.

Som sagt har jag bestämt mig för att inte stressa fram några resultat denna månad, då jag tror även det påverkar mitt spel och obv mitt resultat negativt i längden..

Såg att de va Barcas returmatch mot Sevilla där de ju ligger under sen hemmamötet, kl 21.55.

Den lär jag inte missa.

Länk till kommentar

Kom in ng dag så ska du få testa både Iphone och lite annat smått och gott. Tänk på min hudfärg... jag lurar aldrig en vän med mycket pengar:-)

Hahaha.. Vill du att jag ska komma eller inte??

Jag tittar in, får se om jag hinner imorgon, annars på Fredag.

Som väntat blev det inge mer grind idag, 3 timmar får räcka och totalt 17 timmar senaste tre dagarna är ändå helt okej.

Orkar inte dra på mig nån tilt ikväll, då brukar jag inte gå o lägga mig förrän 1-2 och då jag ska upp och köra ett konsumpass imorgon kl 7 så hade de kanske blivit lite magstarkt.

Ser fram emot Sevilla-Barca istället, kanske slänger in en bet om det finns nåt spelbart.. Kanske tom öppnar en Karlovacko. :D

Mer spel imorgon, antingen direkt efter jobbet eller framåt kvällningen, efter BIF-SSK isf obv!

Länk till kommentar

En iPhone 3G från tre kostar nu under rean 299 kr per mån och då ingår surf och du får ringa för hela summan. Bindningstid 24 mån och noll kr för telefonen. Blir totalkostnad 7200 kr. Vet inte hur mycket du ringer för men antar vi 150 kr per mån så blir skillnaden inte mer än ca 1000kr under två år om vi antar att du annars köper en ny lur för 2500kr. Personligen skulle jag inte tveka men det är jag :)

Länk till kommentar

Tjena....

Trevlig DB med mycket poker o annat skoj ! :-)

Ville bara hoppa in o säga I-PHONE !! du blir knappast besviken ! ;-)

En iPhone 3G från tre kostar nu under rean 299 kr per mån och då ingår surf och du får ringa för hela summan. Bindningstid 24 mån och noll kr för telefonen. Blir totalkostnad 7200 kr. Vet inte hur mycket du ringer för men antar vi 150 kr per mån så blir skillnaden inte mer än ca 1000kr under två år om vi antar att du annars köper en ny lur för 2500kr. Personligen skulle jag inte tveka men det är jag :)

Köp inte 3 om man inte bor i sthlm, funnkar piss ute hos dig jacken.

Att binda upp sig i 24 är mer än kallt. Man vill ju casha direkt om möjlighet finns. Abonemangen ändras rätt mkt under 2år.

Man kan ju helt klart säga att Iphone tar en jordskredseger sett över de tips jag fått här i tråden.. Typ ett avvikande tror jag. :)

Oavsett, jag känner ändå att jag inte kommer använda mer än 10% av funktionerna och skulle bara känna att det var ett sånt vansinnigt slöseri även om jag skulle ta den på avbetalning eller med bindningstid.

Är jävligt nöjd med min mobilräkning nu som ligger ganska stadigt kring 200kr/månad vilket är väldigt bekvämt och jag ringer gratis till de som står mig närmast, kanon imo..

Tänkte ta en sväng upp till Makst och kolla på lite olika lurar om nån timme, får se om jag hittar något som träffar klockrent.

Har annars haft ett väldit smidigt och faktiskt roligt 5timmarspass på konsum.

Känner oftast glädje där nere när jag inte varit där på >10 timmar, man har mkt snack att ta igen med alla kollegor och får träffa alla gamlingar som kommer och handlar igen.. Det kan verka udda, men jag stormtrivs med den sociala biten där nere.. Sen är det ju inte världens mest omväxlande jobb obv.

Fick lite halvsura blickar från kollegorna när jag tog tag i bakningen 7.55 i ton av min egenkomponerade "Baka bulle Ooléé olé, baka bulle ole ole ooooleé, baka bulle olé, baka bulle olé baka bulle oléé oooooleeeeeeé"..

Blickarna sa ungefär "Så jävla roligt är det inte att jobba".

Skrev lite light om att jag haft det lite struligt privat, och tänkte väl lätta på hjärtat och berätta att tjejen och jag har gjort slut.

Senaste 3-4 månaderna har vi i princip bara umgåtts på samma sätt som jag skulle umgås med Joggy eller vem som helst av mina polare, båda har märkt det och båda har tagit upp det vid olika tillfällen.

Sen har det tagit typ nästan 2 månader innan vi kring nyår bestämde att ta steget, ett ganska stort steg ändå när man varit tillsammans i >3 år.. Familjerna har lärt känna varandra, man har väldigt mkt gemensamma vänner osv osv.

Det som har varit jobbigt är just de ständiga diskussionerna om fördelar/nackdelar, men till slut kom vi fram till att vi egentligen inte har så mkt känslor kvar för varandra, annat än att vi trivs grymt bra i varandras sällskap och alltid har trevligt när vi umgås.

Vi har sagt att vi ska fortsätta umgås lite då och då, typ gå på bio, åka och shoppa yada yada yada typ eftersom vi båda trivs med varandras sällskap.

Sen får vi väl se hur det funkar när/om någon av oss träffar någon ny.. Men det tror jag inte direkt står för dörren de närmsta månaderna.

Har inte varit singel sedan jag var 18år gammal, bortsett från 3 månader mellan två förhållanden.. Trodde det var lite tidigt att träffa en ny just då, men det har ju visat sig hålla rätt länge trots allt.

Sen ska man väl aldrig säga aldrig, "you dont know what youve got until its gone" brukar man ju säga.

Vi får helt enkelt se vad som händer, men framförallt ska jag njuta av att vara singel, något jag som sagt knappt har prövat som vuxen.

Mitt upp i allt gick min gamla mormor bort dessutom, så de va lite turbulent där kring jul och nyår.. Nu va inte det någon chock, hela släkten hade prob väntat på beskedet i några månader då hon varit riktigt risig riktigt länge.

Lik förbaskat var det ganska omtumlande historior båda två, men det känns som att pokern är det enda jag har gjort som verkligen kopplat bort allt detta.. Därför tvivlar jag på att det påverkat mitt spel öht.

Nåja, skönt att släppa ut det, jag pratade med tjejen senast igår och för typ 5e gången kom vi överens om att vi skulle berätta för allmänheten och det känns faktiskt ganska skönt att släppa det hela nu.

Länk till kommentar

text

Jobbigt läge men förmodligen det ni båda kommer må bäst av i längden. Om inte annat kommer ni se vad ni saknar och kanske hittar tillbaka till varandra?

Var i exakt samma samma läge för 1.5 år sedan, tjejen fixade ny lägenhet och allt, men helt plötsligt hittade vi tillbaka till varandra och nu sitter man här med en ring på fingret :)

Kör hårt så länge och lev singellivet, är ju det man ibland kan sakna när man sitter i förhållande...

Länk till kommentar

Jobbigt läge men förmodligen det ni båda kommer må bäst av i längden. Om inte annat kommer ni se vad ni saknar och kanske hittar tillbaka till varandra?

Var i exakt samma samma läge för 1.5 år sedan, tjejen fixade ny lägenhet och allt, men helt plötsligt hittade vi tillbaka till varandra och nu sitter man här med en ring på fingret :)

Kör hårt så länge och lev singellivet, är ju det man ibland kan sakna när man sitter i förhållande...

Jo men precis, det känns som att det kan få börja som en prövotid för oss båda för att känna efter och märka vad sm saknas/saknades osv..

Oavsett vad vi kommer fram till är det ju bra att ta reda på det så fort som möjligt.. Ingen blir ju yngre liksom. :)

Varit till systemet och bunkrat, mestadels Breznak.

Tittade in hos Makst och kollade på mobiler, fans ju lite att välja på men blev inte mkt klokare av det hela. Även om jag fick känna på en Samsung som jag tyckte va jävligt nice, min oro för att det ska vara jobbigt att skriva sms med touchscreen släppte då de flöt på väldigt smidigt med den Samsungen jag fick pröva.

Ska kika runt lite till och jämföra touch med "vanliga" SE osv, har lite beslutsångest atm. :)

Ska iaf åka hem till päronen om nån timme och hälsa på, sen hem och kika på hockey osså kanske kliva på en grind efter matchen.

Länk till kommentar