Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Dagen har försvunnit på ett alldeles förträffligt trevligt sätt.

 

Fick en förträfflig Lax-middag hos mina föräldrar innan jag kollade sista förlängning och straffar (visste att de skulle bli 0-0, men spelade inte :rolleyes: ).

Därefter satte jag fart hem och kom hem lagom till uppsnacket inför vad jag trodde skulle bli VMs bästa match så här långt, inledningen var också lovande då jag trodde ganska mycket på Portugal men det hela dödades ju när Llorente kom in och dödade tillställningen.

 

Under andra halvlek drog jag även igång en grind och har nu spelat 2 timmar med +2500kr som resultat, alltså +1600kr för dagen.

 

Sprang på mycket sånt här småskit under passet:

 

***** Hand History for Game 1337777215 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, June 29, 11:18:12 ET 2010

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: -Desmond- ( $1355.43 USD )

Seat 2: PokerJoey ( $1192.65 USD )

Seat 3: dockhuset ( $1413.98 USD )

Seat 4: Partyjack ( $1235.64 USD )

Seat 5: maal4 ( $216.66 USD )

dockhuset posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ts Th ]

maal4 raises [$14.37 USD]

-Desmond- folds

PokerJoey folds

dockhuset folds

Partyjack raises [$53.74 USD]

maal4 calls [$44.37 USD]

** Dealing Flop ** [ Kd, 9h, 5s ]

Partyjack bets [$80.00 USD]

maal4 calls [$80.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Tc ]

Partyjack bets [$139.99 USD]

maal4 calls [$77.92 USD]

** Dealing River ** [ Js ]

Partyjack shows [Ts, Th ]

maal4 shows [Qh, Jd ]

Partyjack wins $62.07 USD from main pot

maal4 wins $424.93 USD from main pot

 

 

***** Hand History for Game 1337737920 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, June 29, 10:35:41 ET 2010

Table Diana Turbo 4 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: manzon_ ( $851.62 USD )

Seat 2: serchopi ( $75.50 USD )

Seat 3: Einstein ( $143.16 USD )

Seat 4: Partyjack ( $965.00 USD )

Seat 5: fancyfia ( $268.58 USD )

manzon_ posts small blind [$2.50 USD].

serchopi posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Jc ]

Einstein calls [$5.00 USD]

Partyjack raises [$22.50 USD]

fancyfia folds

manzon_ folds

serchopi folds

Einstein calls [$17.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 6c, Jh, 6h ]

Einstein bets [$40.00 USD]

Partyjack raises [$942.50 USD]

Einstein calls [$80.66 USD]

** Dealing Turn ** [ 5s ]

** Dealing River ** [ 7d ]

Einstein shows [5d, 5h ]

Partyjack shows [Kh, Jc ]

Partyjack wins $821.84 USD from main pot

Einstein wins $286.48 USD from main pot

 

 

Lyckades hålla huvudet kallt, vilket känns skönt då jag ofta brusar upp när folk inte har mer vett i huvudet.. Måste hålla hårt på att hålla mig kall, framför allt när det är närmast obetydlig storlek på potterna.

 

Däremot måste jag whajna lite extra på den där jävla Einstein.

Han spelar alltså 18/5/1.3 över en 1K-sample, shortstackar med typ max 250kr i stacken innan han drar och likförbannat får han i princip aldrig in det bättre än med ett risigt jävla mellanpar mot mig..

Jag skulle ju såklart inte outa hans extremt usla postflopkänsla om det inte var så att detta var typ 1000e gången han tvåoutar mig på turn eller river.. Stör mig något helt enormt och undviker ofta hans bord bara för att jag blir irriterad så fort statsrutan dyker upp under hans namn.. :)

 

Trots detta lilla irritationsmoment har jag i princip bara positiva känslor, de va skönt att få in ett hyggligt plus i hygglig tid då jag måste släppa mig upp vid 7-snåret imorgon bitti då jag lär infinna mig i charken kl 8 och stanna i butiken till kl 16.

 

Känner mig mkt nöjd med att ha fått ta över chefens tider till att börja med under sommaren, han har nämligen ansvar över charken där jag jobbade mestadels när jag gick på heltid..

Nu kanske det låter som pest eller kolera för någon som aldrig jobbat i butik, men jag uppskattar verkligen det lilla lilla kreativa arbetet som nu för tiden tyvärr bara finns i chark-avdelningen av en butik.

 

Ska också tillägga att min 4 veckor långa semester åter har fått mig att uppskatta jobbet, är fullt medveten om att det är ett skitjobb jämfört med många andra arbeten och att man närmare pension efter att inte haft ett annat arbete i många fall förmodligen många ggr funderar på att ta sitt eget liv för att överdriva en aning..

 

Däremot det är långt ifrån så illa som många tror att det är, i varje fall för mig är den sociala biten i att träffa massvis med nya människor varje dag så jävla enormt upplyftande att jag redan efter en arbetsdag känner mig som en lyckligare människa igen.

 

Skulle ha väldigt svårt att lyckas leva ett liv genom att bara spela poker och inte få de där nya sociala mötena som man dagligen får där nere, och såklart på tusentals andra arbeten.

Då vet jag också att alla är olika och vissa klarar sig väldigt bra utan den där sociala biten, så slipper jag få någon kommentar på det. :)

 

Som vanligt efter ett hormonbildande pokerpass lär jag behöva >60 min nedvarvning innan man är redo för att leta efter sömnen, så lär skeppa över till soffan nu.

 

+13731:- för månaden nu iaf, mer grind imorgon kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tilta mig i rövhålet!!

Hade skrivit ett långt och flådigt inlägg innan jag när jag skulle greppa musen lyckades misscklicka ner hela webläsaren.. Jävligt skoj.

 

Nåja vi börjar om. :evil:

 

Efter en lång jävla dag med 8h stressigt konsumgrind och en tvättstugegrind slog jag mig ner i mörkret och hettan för att spela månadens tre sista timmar på SvS.

 

Rent allmänt kändes det relativt segt och svårt att öht få in några pengar i potten.

När jag sen kommer djupt ner i en pott så kommer alltid känslan av att jag fortfarande är jävligt kall, känns som att varje gång jag sätter ett drag har någon dragit högre eller kåkat upp på river.

 

Förmodligen bara inbillning, för den delen kommer man alltid att springa kall i perioder och det viktiga är väl att inte tänka för mkt på det och försöka isolera det ifrån själva spelet.

 

Tyckte mig iaf spela riktigt bra, igår gjorde jag nåt relativt dyrt misstag men idag tror jag mig ha spelat relativt perfekt för min förmåga och de ggr jag tappade stora potter var jag rejält settuppad helt enkelt.

 

Detta är den största potten och de nästföljande i storlek är av typ samma slag:

 

***** Hand History for Game 1338360873 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 30, 11:06:38 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Hedqma ( $114.16 USD )

Seat 2: jimbow ( $499.34 USD )

Seat 3: Smockan ( $57.71 USD )

Seat 4: Partyjack ( $847.28 USD )

Seat 5: fishking ( $275.18 USD )

Partyjack posts small blind [$2.00 USD].

fishking posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3c 3h ]

Hedqma folds

jimbow calls [$4.00 USD]

Smockan folds

Partyjack calls [$2.00 USD]

fishking checks

** Dealing Flop ** [ Ac, 3d, Qd ]

Partyjack bets [$12.00 USD]

fishking folds

jimbow calls [$12.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Partyjack bets [$27.00 USD]

jimbow calls [$27.00 USD]

** Dealing River ** [ Ah ]

Partyjack bets [$67.50 USD]

jimbow raises [$292.50 USD]

Partyjack raises [$450.00 USD]

jimbow calls [$163.84 USD]

jimbow shows [Ad, 9c ]

Partyjack shows [3c, 3h ]

Partyjack wins $61.16 USD from main pot

jimbow wins $987.68 USD from main pot

 

Totalt slutar jag på -900kr för dagen och därmed kan jag göra ett bokslut med +12762kr för månaden.

 

Det är helt klart ett relativt dåligt resultat, men då ska det sägas att jag bara spelade 38 timmar på SvS denna månad och totalt typ bara 70.

 

Detta var ju trots allt min semestermånad och som det blev med mycket sociala aktiviteter och annat som har varit så har jag helt enkelt inte orkat motivera mig till att spela mer då jag haft tankarna på semesterlönen som tickat in varje dag..

 

Blir till att ladda batterierna, tror mig spela ungefär lika lite i Juli.. Lider inte av någon ekonomisk kris, plussar på sparkontot varje månad trots relativt höga utgifter mot när jag hade flickvännen och då känner jag att jag kan prioritera att passa på att ha roligt under sommarmånaderna och sen gå i någon form av grindmode under resterande 9 månader av året..

Just mtp hur det ser ut här på sommaren jämfört med sommaren i antal invånare, väder, uteliv mm mm så känns det uppenbart att slacka och njuta lite under sommaren.

 

På Bossnätverket blev det ett back på -€250 till slut, var ju nere på nästan -€600 så det får väl ses som okej då rakebacken kommer täcka upp det back som blev kvar.

 

Får se lite under Juli hur jag kommer fördela spelandet, anser fortfarande att SvS är lite lättare eller kanske bara passar mig bättre än Boss.. Samtidigt är det jävligt smutt med RB också i tunga perioder.

Blir nog någon form av 50/50-fördelning på timmarna till slut.

 

Ska skriva ihop min månadsrapport som jag alltid sparar ner i text och sedan krypa i säng, har en del att greja med i tvättstugan innan jag går på det härliga 12-21-passet imorgon.

 

Trivs som fisken med att komma ner dit lite oftare nu som sagt, imorgon kommer även det centrala inventeringslaget från Coop och ska inventera.. Brukar kunna finnas ett par halvsköna donnor att lägga ögonen på där, det ser vi fram emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imorgon kommer även det centrala inventeringslaget från Coop och ska inventera.. Brukar kunna finnas ett par halvsköna donnor att lägga ögonen på där, det ser vi fram emot.

 

Lyckliga dig - IT-branschen är tyvärr inte precis nöten i det avseendet 8-) 8-) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckliga dig - IT-branschen är tyvärr inte precis nöten i det avseendet 8-) 8-) 8-)

 

Dom jäävlarna hade jobbat färdigt när jag kom vid 12, normalt är de kvar till 14-15.. Semitiltade hela dagen tack vare detta.

 

Har iaf äntligen kommit hem efter en überlång dag.

Har svårt att släppa det jag har hunnit med dagligen när jag hade semester, så direkt vid uppvaknandet gick jag över till Hogge Bygg AB.. Han skulle hämta lister och sin uppsågade bänkskiva och behövde bärhjälp, efter två timmar där tog vi en tidig lunch och kom hem och skulle göra mig färdig för jobbet vid 11.48.

 

Behöver jag skriva ut att det blev en stress-raggardusch innan jag tog bilen (!!!) för att hinna ner till kl 12.. :)

 

Väl där var det fulla muggar till en början, först framåt kvällen började det lugna ner sig en aning.

 

De lugna timmarna på slutet gjorde att jag hitta nån energitopp när jag kom hem så slet direkt på mig löparskorna och trotsade mitt stela och smärtande knä för att rulla ut på en 3km-slinga.. Till en början knakade och brakade det i knät men efter typ 500 meter släppte det och även om jag inte kunde ta ut fullt löpsteg så hade jag verkligen inte ett dugg ont i själva steget.

 

Återstår väl att se vad resultatet blir imorgon bitti.

 

Skönt som fan i efterhand att flåsa ur lugnorna lite, även om det är stressigt på jobbet så är det aldrig direkt fysiskt ansträngande mer än att man kan bli lite semi-svettig i värmen när man ångar på som värst.

 

Fick en förvarning i veckan om att jag äntligen fått tid på magnetröntgen på ett sjukhus utanför Märsta, kanske skrev om det tidigare(?).

Oavsett fick jag kallelsen idag och ska infinna mig om två veckor på söndag, känns förjävla skönt att få det ur världen iaf.

 

Ser nåt helt vansinnigt fram emot morgondagen då vi åker vid 9 för att först gå på Östra och dricka några öl (lättöl för mig obv) och sen gå på matchen innan killarna som dricker starkt får bestämma vad vi ska göra.. Gillar att ta chaufförsrollen på nån enstaka roadtrip och sen bara ta rygg och låta alla andra bestämma.

 

Det enda jag bestämt är att jag ska komma hem innan 6 så jag hinner sova några timmar innan konsumgrinden på Lördag.

En Lördag som jag hade planerat skulle vara helt nykter, men så idag ringde en gammal klasskompis som jag känt sen typ 7-årsåldern.. Han är en riktig känslokille och ringer ofta och pratar om kärleksbekymmer osv, jag ställer upp som den vän jag är.. Men personligen skulle jag ha svårt att öppna sig så och känna så mycket som han verkar göra, good for him I guess.

 

Oavsett ville han efter att ha blivit dumpad ur ett kort förhållande gå ut och "ta det lugnt", så han behövde en wingman.. "ta det lugnt" tolkar jag klart och tydligt som att "inte bli för full för att få ragg".

 

Precis som jag skrev tidigare, som en vän ställer jag upp.. Va inte överdrivet sugen på att festa, tänkte tom att det kunde va nyttigt för mig med en helnykter kropp.. Men slutar jobba kl 21 så det blir väl på sin höjd en handfull öl antar jag, när jag suger på karamellen kanske det tom kommer bli riktigt skoj med en utgång. :P

 

Onlinepoker är det totalt omöjligt att få in förrän typ på Söndag, men som jag beskrev igår känner jag noll och ingen stress över det faktumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djurgården 3 - Spartak Moskva 0

 

Vem fan hade trott det?

Scoutade en liten aning på Spartak online innan vi åkte och kunde vid avspark se att det iaf till 80% var förstaelvan som ryssarna ställde ut i första.

För övrigt var det en mycket trevlig tillställning för att vara vänskapsmatch, en hel del gula kort och även ett rött visade på att de va riktigt hårda tag.

Fick även se vad som skulle kunna vara årets mål om det skett i allsvenskan; Kennedy Igboananike tar bollen direkt efter avspark och löper spikrakt igenom hela laget utan en enda regelrätt dribbling och lägger in den i bortre, försvarsspelet kan ifrågasättas där.

 

Efter matchen gick vi tillbaka till Östra där vi hade laddat med några öl och försnack (läs skitsnack).. Själv drack jag mina små lättöl chaufför som jag var.

Vi railade Holland-Brasilien ur extremt kass vinkel och gick vidare efter ett bra resultat för mig då jag har Argentina och Tyskland kvar för ca 1K/st i utbetalning vid VM-guld och jag tror båda dessa lag har lättare för Holland än Brasilien av någon helt oförklarlig anledning.

 

Sen knallade vi vidare och hamnade på något tapas-ställe precis bredvid Sergels Torg, träffade nån snubbe som var typ delägare och satt och livebettade på matchen.. Va en jävligt trevlig och lugn stund fram till förlängningens absolut sista minuter då det blev totalt mayhem, av helt förklarlig anledning hos er som såg matchen.. Sjukt dramatiskt.

 

Totalt sett en otroligt lyckad dag, även om jag kan sammanfatta med att jag är fan så mycket tröttare nu än vad jag brukar vara när jag kommer hem och är småfull.. Men å andra sidan tror jag morgondagens arbetspass går 2-300% lättare än om jag hade haft en gammal krök i ryggen.

 

Imorgon verkar det som att alla polare ska festa, en annan sitter fast i butiken till 21.. Men sen skulle jag tro att jag ansluter och tar några hast-bärs innan vi rullar till Öregrund för ännu en magisk utgång på Hummel. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att vi fick inventering på natten. Verkar omständigt att göra det på dagen men de sparar väl in på ob kanske.

 

Jasså, de år jag varit aktiv så har det varit dagstid.. Eller ja.. De brukar dyka upp vid avlarmning och köra igång typ 6.30 och de första 2-3 öppna timmarna brukar det sällan vara high chaparall..

Överlag tycker jag det verkar vara det kanske segaste jobbet inom koncernen.. Förstå att stå och räkna olika små jävla artiklar i tiotusental.. Skulle verkligen inte klara det en vecka.

 

Dagen har varit så jävla otroligt slapp, tänkte dra en snabbsummering mest för min egen skull, för att sammanfatta läget.

 

Igår köttade jag som sagt järnet nere på konsum, eftersom både jag och min kusin som jag hade nöjet att jobba med igår skulle iväg på fest och va lite lagom törstiga så tangerade jag mitt personliga rekord genom att tömma kassor, cigarettskåp, låsa in allt, släcka hela butiken och låsa upp allt (typ 5 dörrar) på 4 minuter.. Stod utanför butiken 21.04 vilket jag tror i princip är max vad man kan hinna göra utan att stänga före 21. Not so hidden fag-brag obv.

 

Fick skjuts av en av väldigt få polare som aldrig spelat poker och delvis därför jag inte haft så mkt kontakt med på senare år, drog en dusch och jäktade sen vidare till JHRocker där grabbarna satt och ölade efter en lång dag ute på golfbanan.

Blev en liten trevlig fördoja innan vi rullade ut till Öregrund.

 

Man kan lugnt säga att det är skillnad på utelivet nu efter midsommar, innan midsommar kände man igen typ 80-90% av folket ute eftersom det va typ 100% locals liksom.

 

Nu är det säkerligen en bra bit över 50% som är sommargäster och 99% av dessa obv stockholmare, och dont get me wrong, jag har absolut inget emot stockholmare öht.. Bara det att en stor majoritet av de som tar sig ut hit på sommaren svinar verkligen satan alltså.

 

Har typ varit rejält inblandad i en ordentlig fight på hela mitt liv men bara igår höll jag på att hamna i typ 3-4 slagsmål pga såna jävla petitesser som att jag tex ena gången satte armbågen på bardisken lite för nära en kille som tyckte att den delen av disken var tillägnad hans armbågar tex. Självklart får man mkt trevligt bemötande också, men jag är fullt övertygad om att många tycker att när de kommer ut på landet är det fritt fram att släppa alla hämningar och bara allmänt spewa rent socialt.. Lite tråkigt då jag verkligen otrivs med den laddade stämningen då ett slagsmål ligger i luften, även om det är rätt uppenbart att det ger väldigt många en riktigt hård erektion.

 

I övrigt är utgångarna jävligt njutsamma på somrarna här ute, det är ju en hel del okända kvinnor också att vila ögonen på såklart.

Har dock fortfarande, trots att det är typ ett halvår sen jag blev singel inte hittat något som helst sug för att ragga eller något i närheten.. Känner bara total avsmak på kvinnor i det hänseendet, känslan är väl att ska det hända något så får det typ sätta sig någon i mitt knä liksom.

 

Oavsett kom vi hem, delade lite fyllekäk och en halv film med Zorba och hans syster innan de gick hem och jag hittade slaggen vid 5.30-tiden typ.. :S

Kl 12 började polaren greja ifrån hans sovplats på soffan så då klev jag upp och sen hade vi vår klassiska bakis-brunch nere på det lokala caféet innan vi slackade sönder dagen mer än jag någonsin slackat sönder en dag typ.

 

Vi tog en tur förbi cirkusen som är i stan (inget dåligt Svullo-skämt alltså) och kikade på kameler och lite andra konstiga djur när vi ändå hade vägarna förbi nere vid vattnet.. Sen gick vi ner till beachen som är liten, relativt äcklig och befolkad med 95% barnfamiljer där vi lattjade lite beachvolley och bara hängde.

 

Har också lyckats trycka två rullar och ett par mål riktigt kalori-rika måltider.. Blir en run imorgon kväll som det känns.

 

Har heller inte känt att det varit nödvändigt att spela nån poker idag, temperaturen är fortfarande 28 grader i vardagsrummet, 22 utomhus och jag har enormt svårt att fokusera när det är typ varmare än 25 grader.. Därför sparar jag på krafterna, bygger ett saftigt spelsug och går på grinden imorgon kväll efter en fullspäckad dag med konsumgrind från kl 7 följt av en resa ut till päronen för lite gratis hemlagad mat.

 

Slaggen nu efter ännu en lång och lyckad helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså min grindhörna är verkligen inte optimalt placerad för sommargrinden.. 32 grader inne i lyan nu, då har jag ändå haft korsdrag enda sedan kl 6 imorse.

 

Känner mig förvisso sliten efter en 9timmars-dag och relativt dåligt med sömn.. Prob spelar jag ett par timmar när solen gått ner sen iaf, känner för ovanlighetens skull ett jävla flopsug.

 

Har iaf tänkt köra ett morgonpass imorgon bitti, tog nämligen på mig att jobba 16-21 innan jag kom på att jag kommer missa första halvlek av semifinalen.. Men det får funka, ganska stabilt att jobba nu under sommaren när typ 90% av den vakna tiden är för varm för att kunna sitta och spela iaf.

 

Suktar som fan efter Vegas när man läser alla live updates och dagböcker därifrån.. Måste fan verkligen komma iväg i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en timme nu, inte helt oväntat fick jag verkligen kämpa för att hålla ögonen uppe under större delen av passet.. Därför är jag också nöjd med att hitta 42 enorma kronors plus, särskilt då jag tappade ett inköp med KK mot 33 på J35 typ i första handen.

 

Slagg alldeles snart och sen morgongrind istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat två timmar nu och de va ett enormt svängigt pass för att vara så pass kort.. Tyckte mig spela riktigt bra, men mot slutet var jag riktigt nära steamen efter att blivit "tvungen" att göra några riktiga skitsyner mot en ärkemupp som såsade med alla par.

Ena gången hittade han färg på river och den andra hade han för ovanlighetens skull ett överpar mot mina TP i båda händerna.

 

Räddade upp +700kr trots att jag släppte typ 1500 till den fisken och sprang på en del annan dynga under tiden.

 

Blir en lunch med brorsan inom nån timme.. Tänkte mig köra lite styrkeövningar och en dusch innan det blir dags, eventuellt spelar jag nån timme innan jag går ner och jobbar. Ikväll blir det dock inget gejmbling då vi ska över till OhlssonPower och kolla på fotbollen och slaska lite livefloppar osv.

 

Sen blir det dock tre helt tomma dagar som är reserverade för grind är det tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltar så jävulskt varje gång jag ställer en klocka och går upp för morgongrinden på Onsdagar och varje gång har glömt att de har nerstängt en bit in på förmiddagen.. Förstår inte när jag ska lära mig detta!?

 

Oavsett blev det istället en stor lucka för lite nytta, så ställde mig och putsade fönstren som dels blivit nersotade av alla avgaser men framförallt när det var som vindigast för ett par veckor sen blev måltavla för en riktigt stor jävla mås-skit.

Gick även loss med avkalkningsmedel i badrummet, typ total makeover därinne.. Orkade dock inte göra regular-städen med dammsugning och golvtork, tar det imorgon.

 

När jag ändå hade gnuggat fram en försvettning inne i badrummet tog jag på mig löparskorna och gav mig ut i hettan och sprang 3km.. Gick förvånansvärt lätt trots hettan.

 

Väl hemma, duschad osv drog jag igång grinden.. Spelade en timme och stängde nyss ner då jag tyckte de va alldeles för tight och stereotypt spel.. Tänkte dra några timmar till kring middagstid.

 

Får sen sällskap av ett gäng grabbar till fotbollen ikväll, ska försöka få igång ett litet livecashgame också så det kanske inte blir tid för nåt mer onlinespel just ikväll.

 

Stannade ganska exakt på breakeven och var inte inblandad i någon större pott alls egentligen, mkt svårt att få in pengar i potten när det är så tight spel som det var idag.

 

Ner och handla lite käk nu och sen laga ihop nåt somrigt och fräscht, lutar åt rökt makrill, färskpotatis och romsås i nuläget.

 

Står alltså kvar på mina salta +723kr för månaden. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du lagt ner boss-karriären?

 

Nejdå har tänkt kötta lite där också, har bara hunnit med 4 timmar totalt varav alla på SvS.. Framförallt pga att trafiken på Boss under förmiddagarna är totalt jävla genomrutten.

 

Kommer nog köra lite Boss typ ikväll eller imorgon kväll skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar något kort om två timmar spelade.. Har en polare på väg hit som ja inte sett på länge, vi sa att vi skulle ta några bärs och snacka skit inför matchen.. Är ju trots allt lill-Lördag och tok-sommar.

 

En annan anledning är att jag har 29 grader ute mot väggen i solen och 28 på insidan av fönstret.. Helt jävla sjukt.

Lika sjukt dåligt planerat när jag möblerade med skrivbordet precis innanför fönstret.. "kul med lite utsikt när man grindar" tänkte jag väl förmodligen. :)

 

Det lilla poker jag hann spela tyckte jag att jag gjorde riktigt bra, har ett bra flopsug nu och ligger kring 27/21 över hela dagen idag.. Ganska mkt lösare än normalt.

 

Landar också +2500:- för dagen vilket ger +3463kr för månaden.

 

Fick en munfull efter denna, då fi obv satte nötfärgen:

 

***** Hand History for Game 1342126734 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, July 07, 06:03:27 ET 2010

Table Diana 16 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 2: mavilo ( $604.46 USD )

Seat 3: Stral ( $518.91 USD )

Seat 4: Partyjack ( $984.66 USD )

Seat 5: Bewe ( $1051.19 USD )

Bewe posts small blind [$2.50 USD].

mavilo posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7c 6c ]

Stral folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

Bewe calls [$15.00 USD]

mavilo calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 3c, Kd, 4c ]

Bewe bets [$39.37 USD]

mavilo calls [$39.37 USD]

Partyjack raises [$124.67 USD]

Bewe calls [$85.30 USD]

mavilo folds

** Dealing Turn ** [ 5c ]

Bewe bets [$255.90 USD]

Partyjack calls [$255.90 USD]

** Dealing River ** [ 8d ]

Bewe bets [$350.00 USD]

Partyjack raises [$586.59 USD]

Bewe calls [$236.59 USD]

Partyjack shows [7c, 6c ]

Partyjack wins $0.00 USD from main pot

Partyjack wins $2011.19 USD from main pot

 

Ganska fin turn.

 

Fick dock smaka lite själv också, vet inte om det är möjligt att vika river här:

 

***** Hand History for Game 1342148683 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, July 07, 06:43:48 ET 2010

Table Diana 65 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Im_perfect ( $1088.22 USD )

Seat 2: aircall ( $863.38 USD )

Seat 3: Coffe89 ( $165.94 USD )

Seat 4: stray_cat ( $992.50 USD )

Seat 5: Partyjack ( $1028.69 USD )

Partyjack posts small blind [$2.50 USD].

Im_perfect posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Tc Jc ]

aircall folds

Coffe89 raises [$10.00 USD]

stray_cat folds

Partyjack calls [$7.50 USD]

Im_perfect calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7c, Qh, Kc ]

Partyjack bets [$22.50 USD]

Im_perfect calls [$22.50 USD]

Coffe89 folds

** Dealing Turn ** [ 5d ]

Partyjack bets [$56.25 USD]

Im_perfect calls [$56.25 USD]

** Dealing River ** [ 8c ]

Partyjack bets [$135.00 USD]

Im_perfect raises [$480.00 USD]

Partyjack calls [$345.00 USD]

Im_perfect shows [6c, Ac ]

Im_perfect wins $1132.50 USD from main pot

 

 

Ska öppna ett litet läckert korsdrag nu iaf tänkte jag, kört på det i några dagar och har förbannat ont i nacken men när det vankas folk hit lär man inte ha en jävla bastu.. Blir så konstig stämning om alla tvingas sitta i bara kalsongerna.

 

Mer poker imorgon, eventuellt blir det några timmar konsumgrind på morgonen.. Någons svärmor som typ var döende så eventuellt skulle jag få rycka in. I annat fall blir det förmiddagspasset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj såg inte 4e klöver >.< my bad

 

Ok.. Jag förstår ungefär 8% av alla inlägg du skriver, antingen är du hög/full ofta eller så är jag bara jävligt trög. :)

 

 

Har iaf spelat lite över en timme nu direkt vid uppvaknandet.

2,5/5 är riktigt jävla segt så här på dagstid nowadays, hittade ett par roliga bord men i övrigt var det 2/4 för hela slanten.

 

På 600 händer jobbar jag in +2K, lite roligt att notera är att största nettovinsten är 256kr.. Mkt skönt när småpotterna rullar ens väg såklart.

 

Blir till att spela lite FM nu, och sen åka iväg till systemet med eller utan Zorba eftersom grabbarna som kom över igår slätade i sig alla mina öl som fyllde kylen. Smakade väldigt gott med 3-4 riktigt iskalla bärs igår efter den svettiga dagen.

 

Tänker inte ge mig ut och springa i dagsvärmen igen som jag gjorde igår.. Gick och va lite småvinglig hela dagen efter det där, så sparar det till solen lämnat zenit.

Sen lite mer poker i eftermiddag också såklart.

 

Gjorde också en jättetabbe i början av veckan, hade så olidligt varmt i alla rum att jag ställde upp ett korsdrag och gick och la mig.. Självklart somnade jag då det började svalka så skönt, men ett par dagar efteråt börjar jag nu känna en jävla smärta i halsen och nacken samt en retlig hosta. Rookie-mistake.

 

+5446:- för månaden nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska strax avsluta en helt fantastisk dag med lite poker.

 

Efter min hemsnickrade salladslunch fick jag mess av Landberg som va sugen på minigolf, jag slutade delad 4a av 4a.

Sen bar det iväg till Öregrund för att handla lite på systemet inför helgerna som kommer och det slank också ner en utemiddag som bestod av laxfilé fylld med färskoströra med räkor och en snygg rotsakshistoria till det.. Mkt mkt gott.

 

Hann sen hem och ta en powernap innan vi drog vidare till tennisbanan och köttade typ 2 timmar.

Har inte spelat tennis sen ja va typ 16-17 bast eller så, men fan va roligt det är när man får igång lite spel alltså..

Hyfsat slut i kroppen nu, såg dock att det såg smaskigt ut på SvS så kanske kikar in där en sväng ändå.. Hade velat spräcka Juli-oskulden på Boss också.. Men värdet går alltid i första hand ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ena utesluter inte det andra.

 

Det finns säkert nån som skrattar.

 

Valde slutligen SvS och sprang ungefär som en dvärg som är amputerad från revbenen och ner.

 

Såg en av de absolut sjukaste jävla ruscherna någonsin av en 85/25-firre.. Redan när jag hittade honom hade jag backat typ hela dagsplusset för längesen via en hög konstiga potter.

 

Han betsizade så jävla obv så hittade ett par säkra lägg mot honom, här visade han 46 för suckerstegen på parad bräda och hade förmodligen årets största erektion:

 

***** Hand History for Game 1342937905 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, July 08, 11:13:56 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 12 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: parat ( $720.17 USD )

Seat 2: janho ( $452.39 USD )

Seat 3: xnt ( $884.93 USD )

Seat 4: Hemlit ( $156.17 USD )

Seat 5: Partyjack ( $845.92 USD )

parat posts small blind [$2.00 USD].

janho posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8h 5h ]

xnt folds

Hemlit folds

Partyjack raises [$14.00 USD]

parat calls [$12.00 USD]

janho calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 3s, 5s, 9h ]

parat checks

janho checks

Partyjack bets [$31.50 USD]

parat calls [$31.50 USD]

janho folds

** Dealing Turn ** [ 5d ]

parat bets [$52.50 USD]

Partyjack raises [$149.00 USD]

parat calls [$96.50 USD]

** Dealing River ** [ 7h ]

parat bets [$302.25 USD]

Partyjack folds

parat wins $695.18 USD from main pot

 

Knappen som limpar här spelar 50/10, och då höjer jag i princip alla suitade kort på knappen.. Väldigt svårt att få in det dåligt mot två såna nötter:

 

***** Hand History for Game 1342988008 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, July 09, 12:10:27 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 12 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: parat ( $1376.16 USD )

Seat 3: xnt ( $1270.10 USD )

Seat 4: scrub ( $378.22 USD )

Seat 5: Partyjack ( $748.00 USD )

parat posts small blind [$2.00 USD].

xnt posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3d 2d ]

scrub calls [$4.00 USD]

Partyjack raises [$18.00 USD]

parat calls [$16.00 USD]

xnt folds

scrub calls [$14.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2s, 2h, 8c ]

parat bets [$29.00 USD]

scrub folds

Partyjack raises [$87.00 USD]

parat raises [$116.00 USD]

Partyjack calls [$58.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qd ]

parat bets [$174.00 USD]

Partyjack raises [$585.00 USD]

parat calls [$411.00 USD]

** Dealing River ** [ Qc ]

parat shows [5c, Qh ]

Partyjack shows [3d, 2d ]

parat wins $1503.00 USD from main pot

 

 

Har svårt att bestämma mig om hans bet-reraise på floppen eller hans betsyn på turn är mest underhållande.. Skulle vara så jävla häftigt att se in i hjärnan på en snubbe, höra lite vad han tänker att jag skulle kunna tänkas ha när han synar in stacken med sin Q5 osv.

 

Det hela slutar med att jag släpper 2900kr och stannar på -900kr för dagen.

 

På ett sätt känns det kasst att jag öht satte mig för att spela, men har kikat igenom de största potterna och tycker verkligen inte att jag gör något misstag nånstans.. Värdet var också riktigt brutalt på sina håll, så det är väl bara att hoppa på imorgon igen antar jag.

 

+2497:- för månaden iaf.. Måste försöka få in lite volym så det händer nåt.. Men först ska jag överleva min rethosta och försöka somna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...