Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Jag betalar över 14.000kr i skatt varje månad utan att gnälla. Vet att det går till överlag bra saker. Hur tror ni det sett ut om ingen betalade skatt? ingen sjukvård, barnomsorg, skola, socialhjälp, pension mm?

 

Gnälla över en sketen tv-licens på några hundringar... hur mycket parasit får man bli?

Lätt att hamnar helt utanför samhället, tydligen inte enbart ungdomar

Jaja, ert val lycka till iaf :lol:

 

Bra DB by the way

 

Skrev ganska tydligt att jag inte bryr mig om beloppet som handlar om mindre än 200kr/månad..

Det jag irriterar mig på är att det är i princip omöjligt att komma ifrån den om man absolut inte vill se på SVT eller lyssna på SR tex.

 

Jag var också mycket tydlig med att jag förmodligen skulle välja att betala för SVT om det var en betalkanal med samma pris..

Jag mår bara jävligt dåligt av att ALLA "tvingas" att betala avgiften, det finns trots allt folk som kanske gärna skulle spara de där hundralapparna och låta bli att titta på SVT som trots allt visar förbannat mycket skit också.

 

Sen förstår jag inte varför ni vill få diskussionen till inkomstskattens betydelse, det fattar väl vem fan som helst att med alla högkostnadssskydd som finns i sjukvården, på apotek som exempel så måste pengarna komma nånstans ifrån.

 

Jag skulle gärna betala inkomstskatt på mina pokervinster, om det gick att göra det på ett normalt sätt.. Som det ser ut nu så är det lotto jag ägnar mig åt om dagarna, och det är återigen iaf inte direkt mitt problem.

 

Två väldigt offensiva inlägg får mig att nästan börja diskutera politik trots att jag skrev att det var just det jag inte skulle ge mig in på.

 

För att sammanfatta, jag avskyr tv-avgiften, inte för min ekonomis skull utan för själva sakfrågan och ja jag vet vad inkomstskatten har för betydelse i samhället.

Och övriga vet nu också att Berg har en helt okej månadslön.

 

 

Tre Kronor spelar som en påse skit ungefär, blir mer sugen på att spela poker för varje sekund som spelas.

Kom också på att jag ska upp kl 7 imorgon och köra ett heltidspass på Konsum.. Så lär inte bli överdrivet sent ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur tror ni det sett ut om ingen betalade skatt? ingen sjukvård, barnomsorg, skola, socialhjälp, pension mm?

 

Då hade det varit privatiserat och allt hade fungerat 100ggr bättre utan tex. kö tider på sjukhus. Dina 14k i månaden hade räckt rätt fint för sjuk försäkringar och skola m.m

 

Nu får man ju betala en av världens dyraste skatter och endå betala för privat sjukvård om man vill få en tid samma dag eller bra service.

 

Klyftorna mellan folk skulle ju bli sjukt stora och inte fungera i ett civiliserat samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betalar över 14.000kr i skatt varje månad utan att gnälla. Vet att det går till överlag bra saker. Hur tror ni det sett ut om ingen betalade skatt? ingen sjukvård, barnomsorg, skola, socialhjälp, pension mm?

 

Du tycker alltså på allvar att sjukvården, skolan, äldreomsorg och kriminalvård verkar fungera bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hade det varit privatiserat och allt hade fungerat 100ggr bättre utan tex. kö tider på sjukhus. Dina 14k i månaden hade räckt rätt fint för sjuk försäkringar och skola m.m

 

Nu får man ju betala en av världens dyraste skatter och endå betala för privat sjukvård om man vill få en tid samma dag eller bra service.

 

Klyftorna mellan folk skulle ju bli sjukt stora och inte fungera i ett civiliserat samhälle.

 

Farsan totalsumpade knät förra året och fick beskedet att det först och främst var jävligt lång kö till operation och sen var det ju dyrt också så man ville vänta 5-6 år så man slapp göra om det innan han dog. Snacka om usel och inhuman inställning.

 

Farsan kunde ju knappt gå så det var såklart absolut nödvändigt med operation direkt så det fick bli hos en privat vårdklinik där det gick hur enkelt som helst och man i stort sett gjorde operationer på löpande band på folk som allmänvården inte hade tid/råd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du tycker på allvar att det finns många andra länder där det fungerar bättre? lolz0r

 

Eftersom jag har bott i Sverige hela mitt liv har jag inga som helst erfarenheter av andra länders system och hur pass effektiva dom är.

 

Vad har det att göra med att vårat system kan vara mycket bättre förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså på allvar att sjukvården, skolan, äldreomsorg och kriminalvård verkar fungera bra?

Ja, tycker jag nog, men allt är relativt. Skulle vi ha högre skatter så skulle det säkert fungera än bättre men det röstar jag inte för.

T.ex. som nybliven farsa blev jag förvånad över det minst sagt generösta systemet, när man kan vara gå hemma 1 år var med max taxa för varje unge +jämställdhetsbidrag 16.000kr om man delar lika på ledigheten... riktigt nice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tycker jag nog, men allt är relativt. Skulle vi ha högre skatter så skulle det säkert fungera än bättre men det röstar jag inte för.

T.ex. som nybliven farsa blev jag förvånad över det minst sagt generösta systemet, när man kan vara gå hemma 1 år var med max taxa för varje unge +jämställdhetsbidrag 16.000kr om man delar lika på ledigheten... riktigt nice

 

Skönt att vara farsa i Sverige. Mina tyska kollegor har 2 veckor att ta ut med full lön :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre riktigt jävla apsega timmar.. Känns som att ungefär var 20e timme jag spelar känns någorlunda rolig.

Får bara konstant känslan av att allt går emot mig, varenda flopp är värdelös, varje turn är sämre och river dödar mig alltid i princip.

 

Visst, lite mer whine än vad resultatet är värt.. Men har bara en obekväm känsla hela tiden när jag spelar, kommer alltid fel i alla lägen och är jag rätt ute så straffas det illa kvickt.

 

De två största förlustpotterna för kvällspasset ser ut så här:

Obv standard

 

***** Hand History for Game 1307851846 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 11, 11:46:07 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 7 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Partyjack ( $800.00 USD )

Seat 2: mrrespect ( $788.67 USD )

Seat 3: suxelp ( $1121.71 USD )

Seat 4: zzork ( $492.48 USD )

Seat 5: eskil ( $499.96 USD )

zzork posts small blind [$2.00 USD].

eskil posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7c 6c ]

Partyjack raises [$14.00 USD]

mrrespect folds

suxelp folds

zzork calls [$12.00 USD]

eskil calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7h, 6d, Td ]

zzork checks

eskil checks

Partyjack bets [$31.50 USD]

zzork raises [$75.00 USD]

eskil folds

Partyjack raises [$227.00 USD]

zzork raises [$403.48 USD]

Partyjack calls [$219.98 USD]

** Dealing Turn ** [ Ks ]

** Dealing River ** [ 9d ]

zzork shows [5d, 4d ]

zzork wins $983.96 USD from main pot

Denna är mot en riktigt monsterfisk, hade honom på 80/40/6 över en liten sample och vet sen tidigare att han alltid gör massa mongolidmoves med luft.

Normalt ska jag ju slå turn, och i efterhand ska jag väl göra det också.

 

Dock vet jag ju att han pushar alla rivers.. Inte helt oväntat blev det en treoutare för honom:

 

***** Hand History for Game 1307883223 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, May 12, 12:25:25 ET 2010

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Ryssen64 ( $507.97 USD )

Seat 3: Jimanjo ( $982.50 USD )

Seat 4: Partyjack ( $975.00 USD )

Partyjack posts small blind [$2.50 USD].

Ryssen64 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Kc ]

Jimanjo folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

Ryssen64 calls [$15.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Th, 5c, 8c ]

Partyjack bets [$30.00 USD]

Ryssen64 calls [$30.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Partyjack bets [$75.00 USD]

Ryssen64 raises [$170.00 USD]

Partyjack calls [$95.00 USD]

** Dealing River ** [ Ah ]

Partyjack checks

Ryssen64 bets [$287.97 USD]

Partyjack calls [$287.97 USD]

Ryssen64 shows [Ad, 9h ]

Ryssen64 wins $1000.94 USD from main pot

 

Jaja, tycker ändå jag spelar relativt bra under förutsättningarna.

Sen blev det minibacket idag, inget jag tänker fokusera på.. Spelar mitt spel så gått det går, eventuellt skulle jag kunna öka aggressiviteten en aning i vissa spots.

 

 

Morgondagen innebär en 8-17 på Konsum för mig.. Rätt skönt att komma ifrån SvS för en dag, Onsdagar brukar också vara rätt köriga dagar på jobbet också så tiden lär springa iväg.

 

Om tillfälligheterna stämmer (väder bla) så ska vi ev försöka få ihop ett gäng och åka ut till Pay&play-banan här ute.. Det blir isf lite mat, kanske ett par öl men främst skitsnack och några golfsvingar.

 

Tror jag håller mig från SvS imorgon helt och hållet, just nu bildas väldigt mycket ångest där.. Samtidigt som jag får ångest av att inte spela då jag vet att jag inte kommer få nån höjdarlön från jobbet nästa månad heller.

 

Eller ja, ångest är ett väldigt starkt ord i detta läge, kanske mild stress skulle passa bättre.

Inget blir bättre av att jag tänker så iofs, ska bara fortsätta spela mitt spel och vänta på vändningen antar jag.

 

+4616:- för månaden nu.. Försöka få pulsen att gå ner efter de sista utsugningarna så jag kan hitta >5 timmars sömn inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså på allvar att sjukvården, skolan, äldreomsorg och kriminalvård verkar fungera bra?

 

Vi får exakt exakt exakt exakt exakt exakt det vi betalar för. Riktar inte detta mot den jag citerat, men det värsta jag vet e fan bisarra rättshaverister/tokegoistiska borgare som tror att det är nån politisk elit som snor deras skattepengar. Det som betalas in i skatter går ut till folket på olika sätt, det handlar bara om fördelning.

 

Tycker man ska rösta efter ideologisk tro och sin egen tanke om rätt och rättvisa i samhället och världen, inte bara efter sin egen plånbok eller vad föräldrarna lärt en. Och nej, jag har inte alltid röstat på S, V eller MP om nu nån tror det.

 

mvh full som en jävla cp-kastrull på Kreta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får exakt exakt exakt exakt exakt exakt det vi betalar för. Riktar inte detta mot den jag citerat, men det värsta jag vet e fan bisarra rättshaverister/tokegoistiska borgare som tror att det är nån politisk elit som snor deras skattepengar. Det som betalas in i skatter går ut till folket på olika sätt, det handlar bara om fördelning.

 

Tycker man ska rösta efter ideologisk tro och sin egen tanke om rätt och rättvisa i samhället och världen, inte bara efter sin egen plånbok eller vad föräldrarna lärt en. Och nej, jag har inte alltid röstat på S, V eller MP om nu nån tror det.

 

mvh full som en jävla cp-kastrull på Kreta

 

Så för att spinna vidare på exemplet med min far har han alltså betalat skatt i nästan 40 år för att sjukvården ska kunna neka honom operation när hans knä inte längre håller?

 

Självklart är det ingen som "snor" skattepengar, däremot används skattemedlen kanske inte alltid på bästa sätt hela tiden. Vad som är bäst är ju dock objektivt och optimal fördelning är såklart väldigt svårt att uppnå.

 

Vet inte vad en generaldirektör drar i månaden, men vågar nog gissa mig till att det är en del stålar som går till dessa herrar när dom istället skulle kunna gynna samhället genom att gå till ett par extra lärare/undersköterskor/you name it.

 

Röstar man inte efter egen ideologisk övertygelse och vad man själv tycker är rätt och fel, utan för enbart egen vinning och av tradition, är man en idiot.

 

Lycka till med fyllan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för att spinna vidare på exemplet med min far har han alltså betalat skatt i nästan 40 år för att sjukvården ska kunna neka honom operation när hans knä inte längre håller?

 

Självklart är det ingen som "snor" skattepengar, däremot används skattemedlen kanske inte alltid på bästa sätt hela tiden. Vad som är bäst är ju dock objektivt och optimal fördelning är såklart väldigt svårt att uppnå.

 

Vet inte vad en generaldirektör drar i månaden, men vågar nog gissa mig till att det är en del stålar som går till dessa herrar när dom istället skulle kunna gynna samhället genom att gå till ett par extra lärare/undersköterskor/you name it.

 

Röstar man inte efter egen ideologisk övertygelse och vad man själv tycker är rätt och fel, utan för enbart egen vinning och av tradition, är man en idiot.

 

Lycka till med fyllan!

 

 

Äh, jag håller med dig i allt du skriver, är säkert ett lite för stort svinn i det administrativa i vårt land. Och självklart borde sjukvården fixa din farsas knä. Det enda jag vänder mig emot är när folk (inte riktat mot dig alltså) gastar högt och brett om både skattesänkningar och bättre sjukvård, skola, infrastruktur och äldreomsorg. Det är lite att både ha kakan och äta den liksom imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, jag håller med dig i allt du skriver, är säkert ett lite för stort svinn i det administrativa i vårt land. Och självklart borde sjukvården fixa din farsas knä. Det enda jag vänder mig emot är när folk (inte riktat mot dig alltså) gastar högt och brett om både skattesänkningar och bättre sjukvård, skola, infrastruktur och äldreomsorg. Det är lite att både ha kakan och äta den liksom imo.

 

 

Jag ser gärna skattesänkningar och då privatiserar dessa områden i större utsträckning.

 

När kommun och landsting ska driva det så är det knappast ett vinnande koncept.

 

Östhammars kommun är ju ett fint exempel, har du en gång blivit fast anställd av kommunen är du det resten av livet hur jävla oduglig du än är. I värsta fall blir du omplacerad gärna uppåt.

 

Tex. på morsans jobb finns en vaktmästare som inte ens kan dra i en skruv...

Sen för att inte tala om alla outbildade småpåvar som sitter i kommunhuset och är allmänt värdelösa på allt, men endå dom som ska bestämma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får exakt exakt exakt exakt exakt exakt det vi betalar för. Riktar inte detta mot den jag citerat, men det värsta jag vet e fan bisarra rättshaverister/tokegoistiska borgare som tror att det är nån politisk elit som snor deras skattepengar. Det som betalas in i skatter går ut till folket på olika sätt, det handlar bara om fördelning.

 

Tycker man ska rösta efter ideologisk tro och sin egen tanke om rätt och rättvisa i samhället och världen, inte bara efter sin egen plånbok eller vad föräldrarna lärt en. Och nej, jag har inte alltid röstat på S, V eller MP om nu nån tror det.

 

mvh full som en jävla cp-kastrull på Kreta

 

Helvete vad förbannad jag blir på detta vänster snack. Är det rättvisa att när man kämpat på universitet i 4 år och sedan slitit som en hund med ca 10+ övertids timmar i veckan för att komma någonstans, ska behöva ge bort halva sin lön i skatt. Bara för att någon slö bidragsberoende i Östhammar (läs bondhåla) ska få pengarna.

 

I det här landet har alla samma möjlighet att bli precis vad de vill, men det finns alltid parasiter (vänsterslöder) som vill leva av andra, det är ju f-n så man kräks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tex. på morsans jobb finns en vaktmästare som inte ens kan dra i en skruv...

 

Hahaha bland det roligaste jag har läst på ett tag!

 

Helvete vad förbannad jag blir på detta vänster snack. Är det rättvisa att när man kämpat på universitet i 4 år och sedan slitit som en hund med ca 10+ övertids timmar i veckan för att komma någonstans, ska behöva ge bort halva sin lön i skatt. Bara för att någon slö bidragsberoende i Östhammar (läs bondhåla) ska få pengarna.

 

I det här landet har alla samma möjlighet att bli precis vad de vill, men det finns alltid parasiter (vänsterslöder) som vill leva av andra, det är ju f-n så man kräks.

 

Hoppas att du bara använder Östhammar som ett exempel, har personligen (om du pikar och syftar på mig) efter mitt sista studiebidrag fått tre månaders sjukpenning då jag låg i feber och muskelvärk 20 timmar/dygn pga min SLE.. Så jag tar inte åt mig om så var syftet? :)

 

I övrigt håller jag med dig i hela texten, har också väldigt svårt att förstå vitsen med att man ska skatta mer ju mer man tjänar.

Senaste året jobbade jag såpass lite på Konsum att jag skattade under 20%, medan någon som tjänar riktigt bra skattar upp mot och kanske tom över 50% (?).

Det känns inte rättvist någonstans såklart.

 

Hemma efter 9 timmar på jobbet, hade en mot förväntan otroligt trevlig dag på jobbet.. Gick på ett strålande humör hela dagen, fick massor gjort och charmade loss på gamla kärringar som sällan tidigare.

 

Fick också uppslag för ett par roliga historior, händer som vanligt ett par halvgalna grejer varje gång man är där nere.. Bara det att det mesta redan blivit så rutin för mig att jag inte skrattar åt det längre.

 

Känner dock att det är ovant, hade bara knappa 5 timmars sömn i mig så nu har jag svårt att öht träffa rätt tangenter när jag skriver detta.

Därför kändes onlinespel väldigt of the map, istället hakar jag på en av de törstigare människor jag känner atm, Mange, som tyckte att är det söndag imorgon så ska man kröka idag.

Nåja tänkte jag.. Har tänkt få in några timmar poker imorgon, så det blir ett par öl från min sida - dock går jag allin på liveslasket vi hade tänkt ha hemma hos Noddan och hans fruga..

Är det nån Östhammars-local som läser detta nu så hör gärna av er, det finns 3-4 tomma stolar som det ser ut just nu.

 

Enda risken man tar är väl att bli smittad av Noddans "extrema förkylningsfeber" som gör att han knappt orkar prata i mobilen längre.. Ska bli kul att se honom fjanta loss som en riktig man gör över en förkylning. :)

 

Så först en utemiddag med bröderna Olsson och Newguy, ska försöka ragga tag i en uteservering i det här fantastiska jävla vädret vi upplever på östkusten idag.

 

Sen blir det raka spåret hem till Nordens för en handfull micro-grytor, ett par öl och allmänt trevligt socialt umgänge.

Detta passar ju extra bra just nu när jag börjar upptäcka att morgonvärdet förflyttats till halvtidiga eftermiddagar, då kan jag helt enkelt spela i perioder från 14 till jag går och lägger mig typ, alltså gör det inget om jag behöver en sovmorgon imorgon.

 

Dock ska jag reservera mig då det va snack om pay&play-golf imorgon.. Då blir det dock en nykter tillställning för mig som ska upp kl 6 på Fredag för att hjälpa far och bror med ett jobb ute i skogen.. Kanske sadlar om till skogshuggare.. Vem vet.

 

All in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete vad förbannad jag blir på detta vänster snack. Är det rättvisa att när man kämpat på universitet i 4 år och sedan slitit som en hund med ca 10+ övertids timmar i veckan för att komma någonstans, ska behöva ge bort halva sin lön i skatt. Bara för att någon slö bidragsberoende i Östhammar (läs bondhåla) ska få pengarna.

 

I det här landet har alla samma möjlighet att bli precis vad de vill, men det finns alltid parasiter (vänsterslöder) som vill leva av andra, det är ju f-n så man kräks.

 

Kom bara inte och påstå att du pluggat på universitet i fyra år, med alla dina särskrivningar och stavfel. Men jag håller med om att man ska göra rätt för sig och att folk inte ska kunna parasitera på samhället bara för att de inte känner för att jobba och liknande. Däremot är jag stolt över att va svensk och vår relativt kvalitativa skola, sjukvård, infrastruktur, jämställdhet, sociala skyddsnät osv. Jag vill heller inte se ett samhälle där bara den som har pengar kan bota sin cancer, sätta sina barn på dagis eller se till att dom får högre utbildning. Men tänker inte skriva nåt mer om politik i Jackens fina dagbok, over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete vad förbannad jag blir på detta vänster snack. Är det rättvisa att när man kämpat på universitet i 4 år och sedan slitit som en hund med ca 10+ övertids timmar i veckan för att komma någonstans, ska behöva ge bort halva sin lön i skatt. Bara för att någon slö bidragsberoende i Östhammar (läs bondhåla) ska få pengarna.

 

I det här landet har alla samma möjlighet att bli precis vad de vill, men det finns alltid parasiter (vänsterslöder) som vill leva av andra, det är ju f-n så man kräks.

 

1. Varför valde du att studera?

 

2. Var du inte medveten om den här situationen innan du valde att viga fyra år av ditt liv till studier?

 

3. Gissar på att du är civilekonom och undrar därför om du kunde förklara för mig vad en investering är och vad den syftar till att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undviker citeringar av en rad anledningar.. Det kanske framgår när jag bekriver min kväll:

 

Kvällen börjar med att vi samlas hemma hos mig kort efter att jag skrivit senaste inlägget en kvartett och går ner till Sibylla för att ta en burgare.

Strax därefter är vi på plats hos Noddan med familj.. Vi börjar en 100krs rebuy innan man ens satt foten innanför dörren.

 

Det är lite tightare än vanligt, mest beroende på att det är sex duktiga spelare vid bordet (bara de hängivna spelar en Onsdag).

Efter en lång gryta står jag dock som segrare efter en 3-vägs AI preflop med min AK mot JT och KQ.

 

Så kommer då den absoluta "höjdpunkten" för aftonen.

Vi har nu tillsammans på 5 man och en kvinna druckit upp en platta 33cl-öl, jag hade med mig 4 öl dit och hade totalt druckit 6st 33cl-öl.

 

Bröderna Olsson med sin törstiga karaktär som hade sett min vinsamling tyckte att "hey, kan du inte dra över till dig och hämta ett par flaskor?".

Varför inte tänkte jag, ett glas vin till kan jag gott grinda på imorgon.. Så de ska inte va nån fara.

 

Det är här själva crescendot nås.. Av någon helt jävla oförklarlig, ologisk och främst onödig anledning får jag för mig att istället för att gå hem till mig (typ 200 meter) så tycker jag att jogga är en bättre idé.

 

Jag börjar jogga, är på väg in på min gård när jag tittar till höger - där kommer min grannes son (lika gammal som mig) kommer gående, jag tittar över och vinkar glatt och ropar typ "tjena!".

I EXAKT denna sekund trampar jag i något som uppenbarligen är ett hål som någon (förmodligen under städdagen som jag missade) hade en anledning att gräva just där jag råkade sätta ner foten, just när jag morsade på X:ets storebror.

 

Resultatet av detta blir något man skulle kunna kalla för bad beat jackpot, maximal otur osv osv.

 

Eftersom jag har högerhand i "tjenis-position" faller jag semi-snett, hinner inte få upp vänster hand och smäller verkligen centrum av mitt ansikte RAKT ner i asfalten.

Sjukt jävla traumatisk upplevelse.. Jag får dessutom en sån där "deja vu", när jag ställde mig upp hajade jag till för att det kändes som att jag hade drömt detta tidigare.

Det hade jag förmodligen inte.

 

X:ets brorsa springer fram till mig, kollar mig i ansiktet och säger; "Va fan, de här måste upp till sjukan!".

Jag är totalt jättechockad, och tänker att äh va fan vi kan gå upp och tvätta ur det bara och kolla hur det ser ut..

 

Han ser tveksam ut, men följer mig upp till lägenheten.

Väl där har jag redan uppmärksammat det massiva blodflödet som lämnat tydliga spår genom hela trapphuset upp till min andra våning och även hela hallgolvet.

 

Springer in på muggen, drar en handduk lite snyggt i ansiktet och tittar upp i spegeln.

Tror tamejfan aldrig jag har sett något blodigare någonsin IRL.

 

Jag har alltså för det första spräckt all hud över HELA näsbenet, från ögonbrynen ner till nästippen.. Själv flärpen mellan näsborrarna är också den helt av.

Förrutom detta har jag tagit den värsta smällen i pannan, där det liksom har spruckit åt 5-6 olika håll från ett centrum..

Från alla hål sprutar blodet.

 

Härliga tider - Sjukan it is.

 

Ringer till Noddans fru som var den enda nyktra i hushållet.. Hon stormar över, kör mig till akuten där slutresultatet blir ett jävla gäng med lokalbedövning i typ hela jävla ansiktet innan läkaren (lyckligtvis inlånad från Akademiska i Uppsala) gick lös med nål och tråd.

 

Slutnotan landade på 3 stygn mellan näsborrarna, 5 stygn efter näsbenet och 10 stygn i pannan.

En total på 18 stygn i ansiktet..

Inget jag direkt hade betalat för att få bära under sommaren som kommer om man säger så.

 

Å andra sidan kan man se på det positivt.. Som X:ets brorsa reagerade så kanske jag hade tur som inte slocknade och fick en ordentlig hjärnskakning eller ännu värre.

 

Eller som den normalt negative och anti-people-personen Linkan sa; "Hey, girls dig scars!".

 

Skämt åsido, jag har under mitt liv varit riktigt jävla oansvarigt full.. Jag har haft stora minnesluckor och jag har misskött mig riktigt ordentligt ett par gånger, förvisso inte mot andra människor men allmänt bara svinat sönder.

När jag då har druckit motsvarande 3-4 stor stark känns det förbannat jävla tokigt och oturligt att man lyckas med en sån jävla usel grej.

 

Dock ska jag vara realist och inse att jag förmodligen hade parerat själva situationen bättre om jag varit helt nykter.. Dummare än så är jag ju inte.

 

Jaja, inte direkt så att jag kan göra så mycket åt det i efterhand.

Kanske kände jag en viss optimism över att knät börjat ordna sig och kände för lite njutma i form av att ta ett gäng löpsteg fram genom aftonen..

 

Jag vet inte vad jag tänkte och jag känner mig förbannat dum, ångesten överväger själva smärtan från ansiktet så jävla hårt så det finns inte.

Dock lär det ändras imorgon bitti när lokalbedövningen har gått ur..

Lite smärta har ingen dött av, har prob genomlidit värre genom mina gall-besvär.

 

Men ångesten av att känna sig så urbota klantig lär jag aldrig ha upplevt tidigare.. :)

 

Imorgon bitti ska jag iaf infinna mig för stelkramp och antibiotika som damerna på akuten glömde att ta hand om på plats ikväll..

Sen får vi väl se hur jag mår rent allmänt, ska väl åka ner på jobbet och visa upp mig så kanske de förstår att jag inte fixar att jobba i helgen.

 

Lite tråkigt på sätt och vis.. Hade faktiskt sett fram emot att dels vara lite seriös en helg, och framförallt de sköna +5K SEK som en sån helg hade inneburit för i princip ingen ansträngning alls.

 

Ska väl följa gammeltantens råd och "ta en alvedon" (standardrådet för ALLT här på akuten) så kanske jag kan sova ett par timmar inatt.. Mkt otroligt dock.

 

Pokern kommer verkligen som bäst i tredje hand i situationer som denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undviker citeringar av en rad anledningar.. Det kanske framgår när jag bekriver min kväll:

 

Kvällen börjar med att vi samlas hemma hos mig kort efter att jag skrivit senaste inlägget en kvartett och går ner till Sibylla för att ta en burgare.

Strax därefter är vi på plats hos Noddan med familj.. Vi börjar en 100krs rebuy innan man ens satt foten innanför dörren.

 

Det är lite tightare än vanligt, mest beroende på att det är sex duktiga spelare vid bordet (bara de hängivna spelar en Onsdag).

Efter en lång gryta står jag dock som segrare efter en 3-vägs AI preflop med min AK mot JT och KQ.

 

Så kommer då den absoluta "höjdpunkten" för aftonen.

Vi har nu tillsammans på 5 man och en kvinna druckit upp en platta 33cl-öl, jag hade med mig 4 öl dit och hade totalt druckit 6st 33cl-öl.

 

Bröderna Olsson med sin törstiga karaktär som hade sett min vinsamling tyckte att "hey, kan du inte dra över till dig och hämta ett par flaskor?".

Varför inte tänkte jag, ett glas vin till kan jag gott grinda på imorgon.. Så de ska inte va nån fara.

 

Det är här själva crescendot nås.. Av någon helt jävla oförklarlig, ologisk och främst onödig anledning får jag för mig att istället för att gå hem till mig (typ 200 meter) så tycker jag att jogga är en bättre idé.

 

Jag börjar jogga, är på väg in på min gård när jag tittar till höger - där kommer min grannes son (lika gammal som mig) kommer gående, jag tittar över och vinkar glatt och ropar typ "tjena!".

I EXAKT denna sekund trampar jag i något som uppenbarligen är ett hål som någon (förmodligen under städdagen som jag missade) hade en anledning att gräva just där jag råkade sätta ner foten, just när jag morsade på X:ets storebror.

 

Resultatet av detta blir något man skulle kunna kalla för bad beat jackpot, maximal otur osv osv.

 

Eftersom jag har högerhand i "tjenis-position" faller jag semi-snett, hinner inte få upp vänster hand och smäller verkligen centrum av mitt ansikte RAKT ner i asfalten.

Sjukt jävla traumatisk upplevelse.. Jag får dessutom en sån där "deja vu", när jag ställde mig upp hajade jag till för att det kändes som att jag hade drömt detta tidigare.

Det hade jag förmodligen inte.

 

X:ets brorsa springer fram till mig, kollar mig i ansiktet och säger; "Va fan, de här måste upp till sjukan!".

Jag är totalt jättechockad, och tänker att äh va fan vi kan gå upp och tvätta ur det bara och kolla hur det ser ut..

 

Han ser tveksam ut, men följer mig upp till lägenheten.

Väl där har jag redan uppmärksammat det massiva blodflödet som lämnat tydliga spår genom hela trapphuset upp till min andra våning och även hela hallgolvet.

 

Springer in på muggen, drar en handduk lite snyggt i ansiktet och tittar upp i spegeln.

Tror tamejfan aldrig jag har sett något blodigare någonsin IRL.

 

Jag har alltså för det första spräckt all hud över HELA näsbenet, från ögonbrynen ner till nästippen.. Själv flärpen mellan näsborrarna är också den helt av.

Förrutom detta har jag tagit den värsta smällen i pannan, där det liksom har spruckit åt 5-6 olika håll från ett centrum..

Från alla hål sprutar blodet.

 

Härliga tider - Sjukan it is.

 

Ringer till Noddans fru som var den enda nyktra i hushållet.. Hon stormar över, kör mig till akuten där slutresultatet blir ett jävla gäng med lokalbedövning i typ hela jävla ansiktet innan läkaren (lyckligtvis inlånad från Akademiska i Uppsala) gick lös med nål och tråd.

 

Slutnotan landade på 3 stygn mellan näsborrarna, 5 stygn efter näsbenet och 10 stygn i pannan.

En total på 18 stygn i ansiktet..

Inget jag direkt hade betalat för att få bära under sommaren som kommer om man säger så.

 

Å andra sidan kan man se på det positivt.. Som X:ets brorsa reagerade så kanske jag hade tur som inte slocknade och fick en ordentlig hjärnskakning eller ännu värre.

 

Eller som den normalt negative och anti-people-personen Linkan sa; "Hey, girls dig scars!".

 

Skämt åsido, jag har under mitt liv varit riktigt jävla oansvarigt full.. Jag har haft stora minnesluckor och jag har misskött mig riktigt ordentligt ett par gånger, förvisso inte mot andra människor men allmänt bara svinat sönder.

När jag då har druckit motsvarande 3-4 stor stark känns det förbannat jävla tokigt och oturligt att man lyckas med en sån jävla usel grej.

 

Dock ska jag vara realist och inse att jag förmodligen hade parerat själva situationen bättre om jag varit helt nykter.. Dummare än så är jag ju inte.

 

Jaja, inte direkt så att jag kan göra så mycket åt det i efterhand.

Kanske kände jag en viss optimism över att knät börjat ordna sig och kände för lite njutma i form av att ta ett gäng löpsteg fram genom aftonen..

 

Jag vet inte vad jag tänkte och jag känner mig förbannat dum, ångesten överväger själva smärtan från ansiktet så jävla hårt så det finns inte.

Dock lär det ändras imorgon bitti när lokalbedövningen har gått ur..

Lite smärta har ingen dött av, har prob genomlidit värre genom mina gall-besvär.

 

Men ångesten av att känna sig så urbota klantig lär jag aldrig ha upplevt tidigare.. :)

 

Imorgon bitti ska jag iaf infinna mig för stelkramp och antibiotika som damerna på akuten glömde att ta hand om på plats ikväll..

Sen får vi väl se hur jag mår rent allmänt, ska väl åka ner på jobbet och visa upp mig så kanske de förstår att jag inte fixar att jobba i helgen.

 

Lite tråkigt på sätt och vis.. Hade faktiskt sett fram emot att dels vara lite seriös en helg, och framförallt de sköna +5K SEK som en sån helg hade inneburit för i princip ingen ansträngning alls.

 

Ska väl följa gammeltantens råd och "ta en alvedon" (standardrådet för ALLT här på akuten) så kanske jag kan sova ett par timmar inatt.. Mkt otroligt dock.

 

Pokern kommer verkligen som bäst i tredje hand i situationer som denna.

 

Jacken du är underbar, förstår att du har ont och jag lider med dig men jag kan bara inte låta bli att vrida mig av skratt när jag läser det här. Skönt med Linkans härliga medlidande, vännerna ställer alltid upp:-) Krya på dig mannen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Varför valde du att studera?

 

2. Var du inte medveten om den här situationen innan du valde att viga fyra år av ditt liv till studier?

 

3. Gissar på att du är civilekonom och undrar därför om du kunde förklara för mig vad en investering är och vad den syftar till att göra.

 

Vad svamlar du om och nej jag är inte civilekonom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl betrakta det som skönt att det inte blev värre än lite stygn iallafall! =)

 

Haha jo, hade huvudvärk imorse så efter en stelkrampsspruta skicka dom mig till skiktröntgen där det bekräftades att skallbenet var helt, jag hade inga blödningar i hjärnan osv.

Däremot misstänker de starkt att näsbenet är brutet, enligt röntgen är näsan sne och det måste rättas till inom 10 dagar innan skelettet börjar växa ihop.

 

Men i övrigt håller jag med dig, det första jag tänkte när jag såg allt blod var typ "nu åkte samtliga framtänder åt helvete".

Efter att ha känt efter ordentligt med alla fingrar i käften blev jag faktiskt för en sekund väldigt lättad..

Stackarn som blev vittne till det hela var dock inte så jävla lugn, tycker fan mer synd om honom än om mig.. Han mådde verkligen inte bra direkt när det hade hänt, och jag förstår honom, såg verkligen ut som en jävla massaker i ansiktet.

 

Jacken du är underbar, förstår att du har ont och jag lider med dig men jag kan bara inte låta bli att vrida mig av skratt när jag läser det här. Skönt med Linkans härliga medlidande, vännerna ställer alltid upp:-) Krya på dig mannen!!!

 

Jo men det är ju därför jag älskar det där gänget, alltid sån jävla go stämning.

Åkte med Fru Nordén tillbaka till slasket för att visa att jag levde typ.

Det första någon sa; "Hur mår du?" med allvarlig ton.

Jag svarar; "Helt okej.."

Han inte avsluta sista ordet innan ALLA föll i gapskratt och typ skrek; "vilken jääävla greej!"

Jävligt skön jargong med de där grabbarna, man kan skämta om precis vad som helst i princip.. Kunde förstås själv inte hålla mig för skratt när jag insåg vilken jävla parodi jag ställt till med..

 

Det är trots allt ganska skönt att de skrattar i mitt ansikte också, istället för att låtsas vara allvarliga då jag ändå fattar att de skrattar åt mig/situationen senare ändå..

 

Har också en rättelse kring "gropen" jag uppfattade det som i mörkret.. Efter en ordentlig titt och ett par funderingar kom jag fram till att det är plogbilen som kört för långt upp på trottoaren och därför skalat av en ordentlig kaka med jord och gräs som olyckligtvis var på helt fel plats vid helt fel tillfälle.

 

Nåja, en lång dag i Uppsala med min tappra mor som körde då jag inte var helt orienterad imorse är avklarad.

Tiltade rätt hårt på att först vänta 90 min för att få komma till röntgen, sen 90 min för att få svar på röntgen, ett svar som sen skickades vidare till "Öron-näsa-hals"-avdelningen där jag avslutade med ytterligare 90 min väntetid innan jag fick svaret att jag skulle återkomma när svullnaden lagt sig.. :P

 

Väldigt skönt att ha sånt här överstökat trots allt.

Ringde också chefen som kastade ur sig ett par mindre smickrande smeknamn direkt, innan han blev allvarlig och skulle fixa någon som kunde jobba min pass under helgen.

Detta borde ju lämna plats för lite poker istället.. Återstår väl att se hur huvudvärken beter sig.

Just nu är det näsan som värker mest, de 10 stygnen i pannan ger också en jäävla obehaglig känsla av att jag skulle ha en jävligt trång hjälm på huvudet hela tiden.

 

Obehagligt som fan när det börjar krypa i stygnen i näsan, har konstant känslan av att jag blöder näsblod typ.. Bara det att det är huden på insidan som skojar med min hjärna.

 

Var över och kollade på Hogges nya lägenhet som genomgår renovering.. Bidrog med ett par simpla sysslor som att kasta ut småplankor genom ett fönster och typ sopa upp efter rivningen som pågår.

 

Blev också bjuden på middag med gänget kl 19, så lär väl påbörja en dusch-procedur som knappast lär vara jättesimpel i detta läge då stygn och bandage knappast mår bra av väta.

 

Tror på nåt sätt att denna olycka kan vara indirekt bra för mitt pokerspel.. Jag har senaste veckorna fått sån jävla ångest när jag spelat bara för att det varit så otroligt tungjobbat.. Det biter liksom inte.

Ångesten jag upplever efter en sån här jävla klantig grej med orättvist stora konsekvenser borde göra att "ångesten" kring pokern känns betydligt mkt lindrigare, vilket borde göra att jag kan fokusera mer på mitt eget spel än hur jävla mkt otur jag inbillar mig att ha hela tiden.

 

Imorgon ska jag dock upp och jobba med familjen, som tur är va de inget hårt arbete så kommer nog mestadels övervaka som det känns.

 

Tilt på de där jävla alvedonen btw, det lindrar inte smärta ett jävla dugg och jag svettas som en gris i två timmar efter att jag tagit dom.. :P

 

Dubbel-edit:

Dagens två roligaste anekdoter;

När jag sitter i väntrummet till röntgen ringer min granntant på mobilen, en väldigt försynt och trevlig dam ska tilläggas.

Hon berättade att hon hade varit ute med sin lilla hund och sett att det var en stor blodpöl bredvid parkeringen och sen följt spåren till vårt trapphus.

Hon förklarade att första tanken var; "Kan det vara Kristoffer som haft fest?"

Jävligt skön kommentar, speciellt då jag väldigt sällan har särskilt våldsamma fester här hemma.. Nån enstaka förfest bara typ.

Dock bor det ett par med 6mån-bebis, en arbetsnarkoman i 40-årsålder och två knappt gående gamla kärringar.

 

Dagens 2a kommer på väg hem från Uppsala då vi stannar för en flaska vatten på en mack.

Kassörskan tittar på mig i några sekunder och säger; "Boxas du?"

Jag fann mig oväntat snabbt och svarade; "Ja men jag suger.."

Kunde dock inte hålla masken och berättade sen sanningen.

 

Gillar att folk säger vad de tänker, har bara på denna korta dag fått VÄLDIGT många långa blickar och det är inte för att jag är snygg vill jag lova.. Istället för att noncha det får man gärna säga vad man tycker, eller fråga vad som hänt.. Det känns jävligt mkt mer avslappnat på nåt sätt.

 

Nåja dusch va de nu ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad svamlar du om och nej jag är inte civilekonom.

 

Ok, my bad.

 

Vanligtvis är utbildningar på tre eller fem år, undantaget är civilekonomer som ibland är på fyra år. Därför drog jag slutsatsen att du var civilekonom.

 

Jag gillar inte skriva långa inlägg så därför väljer jag hellre att ställa frågor. Det du trodde var svammel var egentligen inkörsportar till att du på egen hand kunde komma fram till det som står här nedan.

 

Iaf, kollade upp på egen hand vad en investering är och kort sagt kan man säga att det är en insats som förväntas leda till en framtida avkastning. Insatsen kan vara i form av pengar men även andra resurser.

 

I Sverige har vi gratis utbildning (+studiestöd) pga. några stollar på 50+-talet fick för sig att vi om ökar den generella kunskapsnivån i Sverige så kommer vi vara mer konkurrenskraftiga i framtiden. Därför öppna man upp högskoleväsendet till den stora massan genom att helt enkelt erbjuda avgiftsfri utbildning. Staten tar på sig kostnaderna och förhoppningsvis får de en avkastning på detta som gagnar samhället. Syftet har således varit att utbildning är för samhällets skull och inte att den enskilda personen ska kunna tjäna fett med para.

 

Om detta nu ska rulla på så innebär det bl.a. högre skattetryck. Andra anledningar till varför vi har ett högt skattetryck beskriver El-Kryddo väldigt bra.

 

Det jag reagerar på är att du tror att vi har högt skattetryck enbart för att en väldigt liten del av samhället parasiterar. Sedan likställer du dessa med "vänsterslödder", HIGH FIVE!

 

Till sist, att du har "slitit" fyra år på högskolan är inte så himla anmärkningsvärt. Vi alla sliter på ett eller annat sätt. Någon kör buss, en annan lägger asfalt och en tredje diagnostiserar patienter osv. Vi har helt enkelt olika förutsättningar här i livet och det viktigaste är att vi använder de på bästa sätt för samhällets skull. Tror det eller ej, sophanteringen är lika viktig som att dimensionera vattenförsörjningen i en bostad.

 

Var istället glad för att du är och var kapabel till att klara av studierna. Du är en sits där du förmodligen inte kommer att lida av fysiska åkommor på grund av ditt arbete och antagligen kommer du ha ett rätt stimulerande jobb också. Men förhoppningsvis så valde du att studera till något du var intresserad av och inte för att du enbart vill tjäna cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...