Riggdevil Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Igår när jag spelade en 50-dollars double thru (don) på pkr så var jag snart major chipleader och valde sit out vid runt 5000 marker. När det väl började gå mot slutet med höga blinds så bestämde jag mig för att återuppta spelet. Något som skulle visa sig bli fatalt. Jag spelade nämligen en annan sng där jag plötsligt fick AA. När jag då i stressen bytte bord så råkade jag inte bara trycka på bordsbilden utan rätt på höjarknappen precis när någon hade höjt till hela 700 (satt själv med Q2 utan träff). 1400 dyrbara marker away och fick lägga mig för hans all in. Sedan var jag plötsligt minst vid bordet och rök på 6:e plats, d v s innan pengarna . Grymt frustrerande efter att ha varit en säker 100-dollarvinnare. Den här tråden viger jag åt den här typen av misstag så berätta om när du råkade gå all in eller liknande hjärnsläpp alternativt disconnections. Givetvis ifråga om hyfsat stora pengar. Citera
dekutree Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Det är inte ovanligt att man ser stora chipleaders ta sitout i DoN's .. Förstår dock inte varför, riggdevil kanske kan förklara? =) Citera
TiltTONY Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 OT raderat. Bra att min +105 fick vara kvar Citera
brainslicer Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Bra att min +105 fick vara kvar Men mina Ödesdigra feltryck då? Citera
Nirwanda Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Uhm, de få gångerna jag har tryckt fel har det alltid gått vägen. Typ råkar trycka all in när jag ska 3betta har hänt nån gång, men då har Fi vikt. Men om du slutar spela med överlappande bord slipper du nog majoriteten av dessa fadäser. Citera
Riggdevil Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Uhm, de få gångerna jag har tryckt fel har det alltid gått vägen. Typ råkar trycka all in när jag ska 3betta har hänt nån gång, men då har Fi vikt. Men om du slutar spela med överlappande bord slipper du nog majoriteten av dessa fadäser. Ja att multitabla på pkr är inte att rekommendera. Inte för att det är överlappande där utan en lista vid sidan av borden men jag tycker att det är lite sega byten och alldeles för lätt att trycka fel i stressade situationer . Däremot är översikten bra plus att man egentligen inte behöver byta bord utan kan spela via minimenyn. Citera
Ferna Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Svenska spel, satt o nöjesspelade på 5/10 för ett år sen drygt, hade satt mig en klurig situation jag försökte köpa mig ur med 80kr vilket med en knapptryckning råkade bli 800 och Ja, jag fick syn Citera
Nr1 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Svenska spel satt o nöjesspelade på 5/10 för ett år sen drygt, hade satt mig en klurig situation jag försökte köpa mig ur med 80kr vilket med en knapptryckning råkade bli 800 och Ja jag fick syn Satt Svenska spel och nöjesspelade? Låter ju lagom konstigt. Vad betyder ens "köpa sig ur"? Låter som du försöker köpa dig ut från bordet för 80kr.. lållz Citera
greywolf Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Det är inte ovanligt att man ser stora chipleaders ta sitout i DoN's .. Förstår dock inte varför, riggdevil kanske kan förklara? =) jättesmart...så får alla andra en chans skyffla runt marker och sno hans blinds till hans 1. upptäcker att han är average stack och måste börja spela igen 2. inte upptäcker det alls och blir bortblindad och åker på bubblan. också mkt troligare att en stor CL i en don är en stor fisk än att han skulle vara en bra spelare. Citera
Ferna Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Satt Svenska spel och nöjesspelade? Låter ju lagom konstigt. Vad betyder ens "köpa sig ur"? Låter som du försöker köpa dig ut från bordet för 80kr.. lållz Du var nog den mest trångsynta människa jag skådat! Citera
Ferna Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Satt Svenska spel och nöjesspelade? Låter ju lagom konstigt. Vad betyder ens "köpa sig ur"? Låter som du försöker köpa dig ut från bordet för 80kr.. lållz Du var nog den mest trångsynta människa jag skådat! En bann vore inte fel Citera
Riggdevil Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Satt Svenska spel och nöjesspelade? Låter ju lagom konstigt. Vad betyder ens "köpa sig ur"? Låter som du försöker köpa dig ut från bordet för 80kr.. lållz Jag antar att han hade råkat syna stort före floppen med en skithand och sedan försökte bluffa sig till potten på floppen Citera
Ferna Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Jag antar att han hade råkat syna stort före floppen med en skithand och sedan försökte bluffa sig till potten på floppen Du var ju lite öppnare.. Citera
Riggdevil Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 jättesmart...så får alla andra en chans skyffla runt marker och sno hans blinds till hans 1. upptäcker att han är average stack och måste börja spela igen 2. inte upptäcker det alls och blir bortblindad och åker på bubblan.också mkt troligare att en stor CL i en don är en stor fisk än att han skulle vara en bra spelare. Ha ha, 3:an var en riktigt fördom om mig . Att det faktiskt även kan bero på skicklig bully-taktik tog du inte upp. Men jag håller med om att man bara bör ta sit out om man har minst 6000 marker. I 9 fall av 10 räcker det för att klara sig hela vägen. Tänk på att man genom en sit out även slipper förlora en massa marker på bra drag som inte går in etc. Blindsen blir bara riktigt betydelsefulla mot slutet av turren. Citera
Nr1 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Du var nog den mest trångsynta människa jag skådat! En bann vore inte fel Rofl. Ingen vet. Lär dig skriva istället. PS. Börja med att slå upp ordet trångsynt . DS. Citera
TiltTONY Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Du var ju lite öppnare.. Snälla, kan inte du och riggdevil starta en dagbok ihop? Citera
Ferna Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Rofl. Ingen vet. Lär dig skriva istället. PS. Börja med att slå upp ordet trångsynt . DS. Jag glömde ett kommatecken, neeej världens undergång, både du och jag vet att du förstod vad jag skrev! Citera
Ferna Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Snälla, kan inte du och riggdevil starta en dagbok ihop? Jo vi har funderat på det, du skulle må gott då va? lol Citera
Snygglenn Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Snälla, kan inte du och riggdevil starta en dagbok ihop? Glöm inte soni. Det skulle verkligen vara en fulländad dagbok Citera
Nr1 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Jag glömde ett kommatecken, neeej världens undergång, både du och jag vet att du förstod vad jag skrev! Jag såg inte din text som världens undergång. Dock som en text med dålig meninguppbyggnad och konstiga pokertermer. Detta gav mig ett skratt. Jordens undergång kommer antagligen inte ge mig några skratt. Tydligen tog du det hårdare än jag då du tycker jag ska bannas pga trångsynthet, vilket är ganska så obefogat då jag inte visat några som helst prov på detta. Citera
Riggdevil Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Jag glömde ett kommatecken, neeej världens undergång, både du och jag vet att du förstod vad jag skrev! En sak är iallafall klar - det är INTE kul att förlora 800 genom en feltryckning (eller ihuvudtaget för den delen) . Var det en "All in"-knapp du råkade toucha? Citera
Recommended Posts