Gå till innehåll

Floppat set mot 3-färgsflopp


Recommended Posts

Rellativt tidigt inga reads. Hur spelar vi vidare här? Tycker jag hamnar så här rellativt ofta på låga blindsnivåer.

 

 

 

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit )

Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: xxxxx (818.00)

Plats 2: xxxxxx (108.00)

Plats 3: xxxxx (2910.00)

Plats 4: xxxxx(2482.00)

Plats 5: xxxxxx (2174.00)

Plats 6: xxxxxx (1870.00)

Plats 7: Fi (1439.00)

Plats 9: Hero (1330.00)

Plats 8: xxxxxx (3210.00)

Plats 10: stonehedge (3322.00)

Fi lägg LM 25.00

XX lägg SM 50.00

** Giv **

 

Hero [:3s:, :3h:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Hero Höj till 100.00

xxxxx Lägg

xxxxx Lägg

xxxxx Lägg

xxxxx Syna 100.00

xxxxx Lägg

xxxx Syna 100.00

xxxxx Lägg

Fi Syna 100.00

xxxx Syna 100.00

*** Flop(Board): *** : [:Kc:, :3c:, :7c:]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 250.00

xxxx Lägg

Hero ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prefloppspelet var väl inte det allra bästa. Det håller jag med om men uttråkad och inte en hand innan gjorde att valde den linjen.

 

Däremot verkar alla vara ense om att vi degar på floppen. Det va precis va jag gjorde. Fi hittade synen med K9 varav 9 i klöver och när sen det fjärde klövret kom på river så va det gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prefloppspelet var väl inte det allra bästa. Det håller jag med om men uttråkad och inte en hand innan gjorde att valde den linjen.

 

Däremot verkar alla vara ense om att vi degar på floppen. Det va precis va jag gjorde. Fi hittade synen med K9 varav 9 i klöver och när sen det fjärde klövret kom på river så va det gonatt.

 

wow, du måste blivit jättetiltad då =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer inte floda, så det står mellan syn eller raise/allin. Jag gillar inte allin här och nu. Varför?

1. Det är tidigt och det är viktigare att vi är kvar än dubblar upp.

2. Stor range som vi slår kommer folda som annars kan betala av eventuellt mer.

3. Väldigt många sorts drag kan och vill syna på flopp, särskilt tidigt med fler fiskar.

4. Vi får sjukt bra odds att dra till kåk, och själva ta betalt av färg som är något av det enklaste som finns i texas holdem.

 

Jag väljer flotar en gata i såna lägen. Jag vill naturligtvis se parat bord eller blank på turn MEN även ett till klöver kan vara bra, varför?

1. Fi kan redan ha flush på flop. Om han inte har hög flush kommer ett till klöver att bromsa upp honom, vilket gör att vi kanske får gratiskort till kåkdrag.

2. Om fi har hög flush vill ha inte skrämma iväg oss då otrolig farlig bräda ligger, och göra en mjölkbet, vilken kan ge oss bra odds till kåk drag.

3. Om fi fortsätter bomba har han antagligen oss slagna = enkel fold.

 

Om turnkortet är blankt kommer vi att försvara vår hand, varför?

1. Ta betalr av färgdrag/ få dem att folda om dom inte vill betala. Ta betalt av TP och liknande starka händer som inte sätter oss på flush lr set.

2. Få info ifall dom redan har flush. Höjer dom oss, är vi antagligen slagna. Synar dom oss kan vi fårtfarande träffa kåk.

3. Om vi kommer syna en bet så är det bättre att vi betar själva och inte ger gratiskort. (inte avstå från att ta betalt dom ggr vi leder men betala av dom ggr vi ligger under)

 

Om kåk kommer på turn är det bara att mjölka.

 

Om handen nu spelas ner till river så bör vi har tillräcklig info om att folda lr syna beroende på hur han spelat innan, pos, antal spelar i potten, size bet osv för att köra en korekt read på situationen.

 

 

Kort och gott, att ställa känns bara fel här.

Vi får syn av händer som slår oss.

Vi får inte ut mer pengar av drag (bra motspelare).

Många händer vi slår kommer folda.

Vi förstör våra kåk odds.

Vi riskerar att åka ut mot en uppdubbling tidigt i turneringen.

Vi gör det enkelt för fiskar att syna med drag och ta bort all edge vi har mot dem.

Svårt att maximera vinsten vs odds och minimera förlust vs odds. Ända gången vi maximerar vår vinst är när dom synar allin och missar flush. Inget emot det spelet alls mot bra spelare om man tror att dom kan syna i tro på att man bluffar men mot fiskar vill man inte ge dom så lätta chanser.

 

 

Jag är också emot en höjning flopp då i stortt sett all range kan båda syna och ställa oss vilket ger oss noll info om var vi står. Vi får mer info i detta fall för mindre pengar i form av en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du är UTG och det är grunda stackar. Du kan inte bara titta på korten i sig.

 

26bb räcker väl gott och väl? asså kan man inte ha nån koll på om man snackar med duktiga spelare som vet vad dom snackar om eller wannabe proffs? seriöst, kanske just däför bättre spelare tröttnar på forum som dessa, man vet ju inte vem man snackar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer inte floda, så det står mellan syn eller raise/allin. Jag gillar inte allin här och nu. Varför?

1. Det är tidigt och det är viktigare att vi är kvar än dubblar upp.

2. Stor range som vi slår kommer folda som annars kan betala av eventuellt mer.

3. Väldigt många sorts drag kan och vill syna på flopp, särskilt tidigt med fler fiskar.

4. Vi får sjukt bra odds att dra till kåk, och själva ta betalt av färg som är något av det enklaste som finns i texas holdem.

 

Jag väljer flotar en gata i såna lägen. Jag vill naturligtvis se parat bord eller blank på turn MEN även ett till klöver kan vara bra, varför?

1. Fi kan redan ha flush på flop. Om han inte har hög flush kommer ett till klöver att bromsa upp honom, vilket gör att vi kanske får gratiskort till kåkdrag.

2. Om fi har hög flush vill ha inte skrämma iväg oss då otrolig farlig bräda ligger, och göra en mjölkbet, vilken kan ge oss bra odds till kåk drag.

3. Om fi fortsätter bomba har han antagligen oss slagna = enkel fold.

 

Om turnkortet är blankt kommer vi att försvara vår hand, varför?

1. Ta betalr av färgdrag/ få dem att folda om dom inte vill betala. Ta betalt av TP och liknande starka händer som inte sätter oss på flush lr set.

2. Få info ifall dom redan har flush. Höjer dom oss, är vi antagligen slagna. Synar dom oss kan vi fårtfarande träffa kåk.

3. Om vi kommer syna en bet så är det bättre att vi betar själva och inte ger gratiskort. (inte avstå från att ta betalt dom ggr vi leder men betala av dom ggr vi ligger under)

 

Om kåk kommer på turn är det bara att mjölka.

 

Om handen nu spelas ner till river så bör vi har tillräcklig info om att folda lr syna beroende på hur han spelat innan, pos, antal spelar i potten, size bet osv för att köra en korekt read på situationen.

 

 

Kort och gott, att ställa känns bara fel här.

Vi får syn av händer som slår oss.

Vi får inte ut mer pengar av drag (bra motspelare).

Många händer vi slår kommer folda.

Vi förstör våra kåk odds.

Vi riskerar att åka ut mot en uppdubbling tidigt i turneringen.

Vi gör det enkelt för fiskar att syna med drag och ta bort all edge vi har mot dem.

Svårt att maximera vinsten vs odds och minimera förlust vs odds. Ända gången vi maximerar vår vinst är när dom synar allin och missar flush. Inget emot det spelet alls mot bra spelare om man tror att dom kan syna i tro på att man bluffar men mot fiskar vill man inte ge dom så lätta chanser.

 

 

Jag är också emot en höjning flopp då i stortt sett all range kan båda syna och ställa oss vilket ger oss noll info om var vi står. Vi får mer info i detta fall för mindre pengar i form av en syn.

 

alltså är det här ett levelkonto eller är du så här dålig? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...