Gå till innehåll

Las vegas 1/2 dollars cashgame?


mrswede

Recommended Posts

går inte att jämföra mot online. Helt annat spel. Men skulle väl tippa på 0.25/0.50 i jämförelse.. Men går som sagt inte att jämföra då folk kör straddle hela tiden,betar 5-8gbb o får 4 synare osv. Inte ovanligt att folk sitter med över 1k på nl200 borden. Du är shortstack med 100gbb,trots att det är max buyin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Excalibur och liknande halvsunkiga ställen lockar till sig väldigt mkt whitetrash som är riktigt dåliga.

Finns som tidigare antytt extremt värde överallt, men de lite finare ställena som tex MGM lockar ändå till sig en viss del Vegas-nits.

 

Var förvisso 1½ år sedan jag var där själv så har säkert förändrats en hel del sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderas för det du söker:

 

Harrahs

Circus Circus

Imperial Palace

Treasure Island

Luxor

Flamingo

Tropicana

Gold Coast

Orleans

Hooters

Excalibur

Binions

Monte Carlo

Ballys/Paris

Sam' town

Hilton

Planet Hollywood

Stratosphere

 

Det är superslaskigt. Hamnar du mot förmodan vid ett tufft bord, gå till nästa ställe på listan.

 

Ha så kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vegas är som alla tidigare sagt fiskigt, och slår du nivåerna online lär du kunna anpassa dig snabbt till det slaskiga spelet. Enda stället jag mötte på något motstånd överhuvudtaget var i Wynns pokerrum på 5-10$ nivån...

 

Ett tips jag kan ge är väll att alltid ha maximalt med marker vid bordet och inte bli uttråkad eller irriterad på någon speciell spelare så ska det gå bra. Försök ha kul så kommer cashen på köpet ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vegas är som alla tidigare sagt fiskigt, och slår du nivåerna online lär du kunna anpassa dig snabbt till det slaskiga spelet. Enda stället jag mötte på något motstånd överhuvudtaget var i Wynns pokerrum på 5-10$ nivån...

 

Ett tips jag kan ge är väll att alltid ha maximalt med marker vid bordet och inte bli uttråkad eller irriterad på någon speciell spelare så ska det gå bra. Försök ha kul så kommer cashen på köpet ;).

 

Nja, det där är jag inte med på... även om jag inte spelat i vegas.

 

Min uppfattning är att nätspelare inte alls hittar in på liveborden så där jävla lätt på en gång. Halvmediokra livespelare har fan tom lite edge på dessa rackare..

 

Har jag fel?

 

Men men, min gissning är att det ändå finns en hel del donks så om man låter bli att bluffa så kommer man hem +- 0 eller bättre. Lite som alla andra liveställen runt världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det där är jag inte med på... även om jag inte spelat i vegas.

 

Min uppfattning är att nätspelare inte alls hittar in på liveborden så där jävla lätt på en gång. Halvmediokra livespelare har fan tom lite edge på dessa rackare..

 

Har jag fel?

 

Men men, min gissning är att det ändå finns en hel del donks så om man låter bli att bluffa så kommer man hem +- 0 eller bättre. Lite som alla andra liveställen runt världen.

 

Är väl i princip omöjligt att inte ha edge live så länge man har en gnutta koll på pokerteori. Enda som skulle kunna hända är väl att man blir uttråkad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...