Gå till innehåll

NL100, hur skulle ni spelat handen på turn?


Recommended Posts

Seat 3: danniz18 ($100 in chips)

Seat 6: Lok1Olsson ($101.50 in chips)

Seat 7: Bydlop0ker ($150.10 in chips)

Seat 9: FullRingPro ($127.25 in chips)

Seat 10: JAG ($115.25 in chips)

 

ANTES/BLINDS

FullRingPro posts blind ($0.50), JAG posts blind ($1), danniz18 posts blind ($1).

 

JAG was dealt Kh,Kd,

 

PRE-FLOP

danniz18 checks, Lok1Olsson folds, Bydlop0ker raises to $4, FullRingPro folds, JAG raises to $12, danniz18 folds, Bydlop0ker calls $12.

 

FLOP [board cards: Jack of Spades,Ace of Clubs,10 of Hearts ]

JAG bets $18, Bydlop0ker calls $18.

 

TURN [board cards: Jack of Spades,Ace of Clubs,10 of Hearts,King of Clubs ]

JAG????

 

Reraisar ur position pre och får syn samt continue betar post flopp får syn och träffar set på turn, hur skulle ni spela handen, suttit på bordet 5 min och vet inget om motståndaren.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det NL100 $ eller kr?

 

Man har ju inte så stort spelrum med 100 bb efter flop-beten.

 

Egentligen känns checkfold inte fel... vet inte om många vågar bluffa turn då du antagligen skulle checka/CR om du hade en Q. Och han har antagligen en rätt stark hand, om inte du har en Q, som han vill komma till SD med.

 

Om han checkar turn kanske man kan check/syna river om han betar halvpot. Eller beta halvpot på river då du antagligen slår allt annat han har, och folda om han pushar... vet inte hur lyckat nåt av detta låter, men så tänker jag mitt i natten :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check/Call turn, som Starfitter säger så ska du 3-betta större preflop. Folda river om brädan inte parar sig och han bettar stort. Det är NL100 SEK va?

 

Varför tror ni att det är SEK hela tiden? Står det inte klara och tydliga dollartecken i hela hans handhistory??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror ni att det är SEK hela tiden? Står det inte klara och tydliga dollartecken i hela hans handhistory??

För att jag tycker man har sett förr att vissa HH-converters sätter ut dollartecken även om det är SEK, och ville vara säker på vad det var. Visste inte om han använt nån eller ej. Ganska stor skillnad på NL100$ och 100 på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar 4->14 ur poss och 4->12 i poss,

Iaf på NL100 på högre nivåer så 3xar jag alltid då det finns fler som 4betar light.

 

gillart inte. Din strategi borde inte avvika speciellt mkt pga nivå?

Sen antar jag att du måste 3beta väldigt mkt mindre OOP än IP? Det gör ju verkligen inte jag och därför onödigt betsiza annorlunda imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lok1Olsson tycker jag var ett väldigt skönt nick!

 

Jag skulle checksyna turn och låta han beta sina ess/bluffar. Om river blankar gillar jag nog checksyn beroende på hans betsize. Känns inte som att han valuebetar Ax på den brädan och han kan nog bluffa en hel del där.

 

 

Ja vettigt svar, borde spelat handen annorlunda nu i efterhand för att få ut mer värde, betade ut turn och hade hoppats på att få omslag av en stark hand men så blev de inte.. Han folda dessvärre, så en check på turn hade nog varit de bästa att göra..:-)

 

Och dom som undrar så e de Nl100 $ som ni ser i handhistoriken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...