Gå till innehåll

NL400, TT möter crai på river


Recommended Posts

Nej det är inte vad jag säger. Hade det varit någon vi haft historik mot skulle beslutet troligtvis varit mycket enkelt(då vi betat av en anledning), men mot en kille vi helt saknar read på tycker jag det är fel att bet/folda när vi själva är i toppen på vår range. Jag skulle aldrig sätta mig i sitsen själv dock, men som spelad blir inte felet att vi synar utan att vi betar.

 

Checka bakom >> Bet/syna > Bet/folda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lära sig poker är enkelt.

 

1) Öppna valfri tråd på handanalysdelen på pf.nu.

2) Ta till dig åsikter som majoriteten av inläggen är överens om.

3) Utgå ifrån att skribenterna pratar tvärtomspråket, och spela utifrån detta.

4) Profitera.

 

I det här fallet har vi alltså lärt oss att inte checka bakom river. Easy peasy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte vad jag säger. Hade det varit någon vi haft historik mot skulle beslutet troligtvis varit mycket enkelt(då vi betat av en anledning), men mot en kille vi helt saknar read på tycker jag det är fel att bet/folda när vi själva är i toppen på vår range. Jag skulle aldrig sätta mig i sitsen själv dock, men som spelad blir inte felet att vi synar utan att vi betar.

 

Checka bakom >> Bet/syna > Bet/folda

AK-AQ, 55, 66, A8, TT = samma hand i princip. Toppen av vår range är inte relevant här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att du var inne på checka bakom-linjen, men inser att du tänkte på den sista synen. Nevermind. :oops: Vad gäller bet är förståss handvärdet sjukt relevant.

 

De händer jag räknade upp har samma värde givet action i handen. Det var min poäng.

 

Du kan ju försöka komma på några händer som ligger mellan AQ och TT som han CRAI för värde tillräckligt ofta för att syn ska vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt svar iofs bara ett rakt svar på din fråga, men har du något intressant att skriva så skriv det.
Okey, intressant: Menar du att det inte var det Daniel menade (oavsett lvl eller w/e), eller menar du att du liksom jag kan tänka dig bet/fold?

 

Alltså, jag fattar inte varför man ska vara så kryptisk. Sånna här trådar gör det ju så sjukt tydligt att de flesta kommer ta ett koncept och applicera det på helt fel ställe (fel jävla gata bland annat), och de som inte gör det kommer hitta ett sätt att lära sig skiten ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De händer jag räknade upp har samma värde givet action i handen. Det var min poäng.

 

Du kan ju försöka komma på några händer som ligger mellan AQ och TT som han CRAI för värde tillräckligt ofta för att syn ska vara rätt.

Jag syftade som sagt på bet/x inte bet/syn så var bara ett missförstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...