Gå till innehåll

NLT - Bustar ur MTT med KK


Stoneburg

Recommended Posts

Spelar en 22k Guarantee på Expekt. Har tyvärr inte fått många spelbara händer. Faktiskt inga. 55 utg foldade jag (min bästa hand), limpade med QJo och tripplade upp mot miffon när jag floppade en J (de synade med typ.. inget), och lyckades sno blinds en gång med QJo. Det är de enda händerna utanför blindsen jag spelat så rimligtvis borde folk tycka jag är tight.

 

Blindsen är nu på 100/200 och min stack är ca: 4000, vilket är rätt så average.

 

Plockar up KK utg. Funderar på att limpa ungefär en millisekund och raisar sen 4xBB. Får syn av en kille som jag inte har koll på och lilla blinden (som är ett miffo, han synade sig all-in ur BB med AT efter missat floppen).

 

Floppen kommer:

 

Jxx två i suit. Det ligger 2k i Potten, jag har drygt 3k kvar. Min första tanke är naturligtvis "Kuken, nån lär ju ha floppat set" optimist som man är. Steker ett tag, går sen all-in. Min tanke här:

 

1. Betar jag mindre och får en raise mot mig så kommer jag nog inte kunna lägga handen.

 

2. Jag kommer att få syn av: QQ, AJ givetsvis... kanske TT och färgdragen. Inte omöjligt att man får syn av miffohänder som Jx, AQ, KQ eller låga par heller eftersom mitt bet ser ut som en bluff.

 

Naturligtvis fläker ena killen (inte lilla blinden) upp JJ och jag bustar. Känns som en klassisk busthand, frågan är går det att undvika med så grunda stackar?

 

I och med att färgdraget ligger måste jag ju beta åtminstone 2/3 pot mot två pers, det innebär 1/3 av min stack, får jag omslag då är det ju svårt att lägga sig, det är ju extremt vanligt att folk slår om med just färgdraget, och i det här fallet även med de händer jag slår, dvs QQ och AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur du än spelar kommer du förlora mot AA eller QQ, och JJ som prickar set (dvs om du spelar starkare preflop kommer de ändå vinna om de prickar eftersom d trolien inte kommer folda pre) när din stack och fi:s stack är relativt grund... svårt att undvika, men ibland lyckas man, kommer du ur handen, dvs raisar flop, blir reraisad allin och på något mystiskt sätt lägger ner KK (du ser hans jj när han flipprar med korten) så har du en så liten chans att du måste gå all in rätt snart i alla fall...

 

Tough shit, men det händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite samma läge som ovan, därav posten här i och ingen egen rubrik.

 

Stackar båda ungefär 45$ dvs precis under inköp på 0,25-0,5 NL 6-table.

 

Plockar upp QQ.

Höjde preflop (4$) från mellan position en syn,

 

floppen alla under 10 spridda, dock lågt färgdrag.

 

Killen betar ut 2, jag höger med drygt pott (12). Han callar. Turn ointressant.

 

Han checkar jag går All in $ 28 eller ngt liknande. Han callar (såklart) AA.

 

TORSK.

 

kanske kan tillägga att jag blev utdragen med nötstege (All in) mot 2 par som blev fullt hus på river i handen före, tiltvarning kanske...

 

Mest intresserad av det ni skrev ovan, släppa handen? Checkat på turn? Vad göra om han betar ut?

 

Ser mig slagen av set, KK samt då AA. Allt annat är drag när jag går All in. Att han flopat 2 par ser jag som minimalt chans pga höjningen av mig preflop, samt att han var ur position.

 

Kommentarer?

 

Känner själv att jag har svårt att släppa en del höga PP med för mig sett bra floppar.

 

Hur ofta ska man bli rädd för seten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...