Ferna Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 ***** Hand 1097262270 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 19 augusti 2009 00:18:39 Anna 69 (Vanlig/Cash Game) Plats 3: Andersb (34.91) Plats 4: EApokerAB (198.50) Plats 5: JAG (264.25) Plats 2: kenny83 (201.35) Plats 1: cilex (74.58) kenny83 lägg LM 0.50 Andersb lägg SM 1.00 ** Giv ** Andersb [N/A, N/A] EApokerAB [N/A, N/A] JAG [3k, 3r] kenny83 [N/A, N/A] cilex [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** EApokerAB Lägg JAG Syna 1.00 cilex Lägg kenny83 Syna 1.00 Andersb Passa *** Flop(Board): *** : [Knh, 2r, Knr] *** Bet Runda 2 *** kenny83 Passa Andersb Passa JAG Satsa 3.00 kenny83 Syna 3.00 Andersb Lägg *** Turn(Board): *** : [Knh, 2r, Knr, 3h] *** Bet Runda 3 *** kenny83 Passa JAG Satsa 6.00 kenny83 Syna 6.00 *** River(Board): *** : [Knh, 2r, Knr, 3h, 6s] *** Bet Runda 4 *** kenny83 Satsa 15.75 JAG Höj till 44.50 kenny83 Höj till 73.25 JAG Syna 73.25 *** Showdown *** : Rake: 4.18 Totalpott: 163.32 Andersb Lägger mig Vinst: 0.00 EApokerAB Lägger mig Vinst: 0.00 JAG [3k, 3r] Kåk Vinst: 163.32 kenny83 [10r, Kns] Triss i knektar Vinst: 0.00 cilex Lägger mig Vinst: 0.00 Ska jag skjuta in allting efter hans reraise på river? I scenarion som dessa tycker jag det inte är alltför ovanligt att fi sitter på högre kåk, en klok spelare synar ju bara min raise på river eftersom jag kan ha högre triss eller kåk som i detta fall. Så vad vinner jag på i längden, syna hans reraise eller trycka all in? Citera
jorpa Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Med tanke på idioterna som finns på NL100 så kan jag bara anta att det är EV+ att ställa. Jag hade nog gjort det iaf. EDIT: Oj sen ser jag stegen också som du får betalt av... lätt push IMO Citera
AccessGranted Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Fråga dig själv hur bra de oparade korten på brädan är koordinerade med paret. Nu satt han dock i BB och fick se floppen gratis så det blir svårare i det här fallet då han teoretiskt skulle kunna sitta på en 2, 3 eller 6:a (även om det är större chans att han inte sitter på en kåk). Hade du höjt preflop hade du med gott samvete kunna ställa på river. Det hade varit värre om vi säger att du öppnade i CO, floppade JJ3, turn K, river A. Får du väldigt mycket action här är det större chans att han sitter på kåk. Blev lite fel med SB och BB osv men du förstår vad jag menar förhoppningsvis. Citera
Ferna Postad 18 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Fråga dig själv hur bra de oparade korten på brädan är koordinerade med paret. Nu satt han dock i BB och fick se floppen gratis så det blir svårare i det här fallet då han teoretiskt skulle kunna sitta på en 2, 3 eller 6:a (även om det är större chans att han inte sitter på en kåk). Hade du höjt preflop hade du med gott samvete kunna ställa på river. Det hade varit värre om vi säger att du öppnade i CO, floppade JJ3, turn K, river A. Får du väldigt mycket action här är det större chans att han sitter på kåk. Blev lite fel med SB och BB osv men du förstår vad jag menar förhoppningsvis. Jag förstår vad du menar, härligt att höra andras åsikter om detta =) Citera
Snygglenn Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Alltså ferna Du gör typ en konstig tråd om dagen med massa frågor men läser du ens vad folk skriver, tar du inte åt dig alls eller är det något annat som kanske inte står rätt till? Efter 1,5 år på forumet där du verkligen verkar försöka lära dig så sitter du ändå fortfarande och limpar och du inser inte att du har nöt-nutzz där. Citera
Mr.Lajban Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Synknappen finns inte på rivern. Tryck på höj tills allt är i mitten. By the way. Grattis till att du lämnat sommarborden. Ett steg itaget. Citera
Amutu Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Lägg gärna en lämplig rubrik. Vi som inte vill läsa 0.5/1 trådar kan väll slippa det om du lägger en lämplig rubrik. Lär dig sannolikhet , läs MOP , Läs alla trådar om alla händer som lagts upp tidigare här på PF , se på några videos, läs på 2+2 om händer som lagts up, osv osv. Så slipper du ställa massa frågor tror att du då har tillräckligt med kunskap om inte mycket mer för att slå dom nivåerna. Om du nu strävar efter att bli bättre på poker. Citera
PokerPlogg Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Lägg gärna en lämplig rubrik. Vi som inte vill läsa 0.5/1 trådar kan väll slippa det om du lägger en lämplig rubrik. Lär dig sannolikhet , läs MOP , Läs alla trådar om alla händer som lagts upp tidigare här på PF , se på några videos, läs på 2+2 om händer som lagts up, osv osv. Så slipper du ställa massa frågor tror att du då har tillräckligt med kunskap om inte mycket mer för att slå dom nivåerna. Om du nu strävar efter att bli bättre på poker. Vad är MOP? Citera
Starfitter Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Vad är MOP? Mathematics of poker (och det känns väl inte riktigt som att det är där han ska börja) Rekommenderar att läsa dagböckerna här på forumet, mellan allt skitsnack finns det många godsaker att lära sig av! Citera
Trillske Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Lägg gärna en lämplig rubrik. Vi som inte vill läsa 0.5/1 trådar kan väll slippa det om du lägger en lämplig rubrik. Lär dig sannolikhet , läs MOP , Läs alla trådar om alla händer som lagts upp tidigare här på PF , se på några videos, läs på 2+2 om händer som lagts up, osv osv. Så slipper du ställa massa frågor tror att du då har tillräckligt med kunskap om inte mycket mer för att slå dom nivåerna. Om du nu strävar efter att bli bättre på poker.Denna forumdel är till för lowstakes, så låt bli den då. Ferna, du har genomgående för lite "balls". Både händerna du postat ska du försöka få allin. Citera
Recommended Posts