Gå till innehåll

Lajban - din microgrinder i etern


Mr.Lajban

Recommended Posts

Det där med diciplin går dåligt...

 

Orkar inte.

 

Får knappt nån speltid av min bättre hälft och är stressad när jag sätter mig. Har man 20-30 minuter på sig blir det lätt så...

 

Kul för ytterligare nån 71/32 tomte igår. Jag 3 bettar AA, han synar. Han har typ 80 bb och höjer mitt c bett på floppen 5,6,K. Jag ställer och han viker stolt upp 5,6 off.

 

Direkt efter blir jag rivrad ytterligare en gång. I 4 bettad pott för att det ska kännas sådär extra bra :roll: .Då ger jag helt enkelt upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det där med diciplin går dåligt...

 

Orkar inte.

 

Får knappt nån speltid av min sämre hälft och är stressad när jag sätter mig. Har man 20-30 minuter på sig blir det lätt så...

 

Kul för ytterligare nån 71/32 tomte igår. Jag 3 bettar AA, han synar. Han har typ 80 bb och höjer mitt c bett på floppen 5,6,K. Jag ställer och han viker stolt upp 5,6 off.

 

Direkt efter blir jag rivrad ytterligare en gång. I 4 bettad pott för att det ska kännas sådär extra bra :roll: .Då ger jag helt enkelt upp...

 

När du dumpar du henne? (eller honom)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå mår bara fint! Tackar som frågar.

 

Ja, tjejen har stor inverkan på när jag spelar. Hon kommer såklart i första hand... Hade ett litet snack häromdagen. Jag ska inte falla in i perioder och spela alldeles för mycket och hon ska låta mig spela ostört utan dåligt samvete i lagom utsträckning. Kan nog bli bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsavstämmning

 

Efter aprils månads spel ligger pokerrullen på 2 495$. En ökning med 38$ :oops:. Spelade bort 180 spänn av pokerrullen på ett "idiotsäkert" matchen spel :roll:. Räknar dock de pengarna.

 

Var helt säker på att min första förlustmånad för året skulle komma. Lite bonusar och bra första dagar, samt 2,7 inköp månadens absolut sista dag räddade mig. I övrigt har det varit mörker...

 

Spelat Svs 5 handat NL100, Stars 6 handat NL25 och Titan NL25 och NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå mår bara fint! Tackar som frågar.

 

Ja, tjejen har stor inverkan på när jag spelar. Hon kommer såklart i första hand... Hade ett litet snack häromdagen. Jag ska inte falla in i perioder och spela alldeles för mycket och hon ska låta mig spela ostört utan dåligt samvete i lagom utsträckning. Kan nog bli bra.

 

Bra deal, vad är lagom utsträckning?:-D

 

Månadsavstämmning

 

Efter aprils månads spel ligger pokerrullen på 2 495$. En ökning med 38$ :oops:. Spelade bort 180 spänn av pokerrullen på ett "idiotsäkert" matchen spel :roll:. Räknar dock de pengarna.

 

Var helt säker på att min första förlustmånad för året skulle komma. Lite bonusar och bra första dagar, samt 2,7 inköp månadens absolut sista dag räddade mig. I övrigt har det varit mörker...

 

Spelat Svs 5 handat NL100, Stars 6 handat NL25 och Titan NL25 och NL50.

 

Har nog missat någonting, varför så utspritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom är väl typ 1 h varannan arbetsdag. Lite mer på helgen.

 

Har bara blivit så utspritt, borde samla mig. Byter sida när det går segt. Bytt mycket på senaste tiden :roll::-(.

 

I övrigt börjar denna månad i samma missär. AA vs KK all in pre ca 230 bb pott. Klart att inte mina AA ska stå denna gång heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå mår bara fint! Tackar som frågar.

 

Ja, tjejen har stor inverkan på när jag spelar. Hon kommer såklart i första hand... Hade ett litet snack häromdagen. Jag ska inte falla in i perioder och spela alldeles för mycket och hon ska låta mig spela ostört utan dåligt samvete i lagom utsträckning. Kan nog bli bra.

 

Spela när hon somnat ? Vet vad det här med att inte ha tid innebär har 3 småbarn + jobb men lyckas iaf få in 1-2h per dag.. Fast ibland får man offra sömn tyvärr.. Det lr inget typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Been there done that :lol:. Spel när de andra sover är en lösning!

 

Bjuder på en liten pott, men den säger lite om "formen" just nu.

 

Riktig fisk jag lirar mot. Har note synar alla träffar bettar även mellanpar+kass kicker... Klart han ska rivra...

 

Tur att det var en pyttepott.

 

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, May 02, 06:30:01 ET 2011

Table Anna Turbo 26 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Player1 ( $97.44 USD )

Seat 2: Player2 ( $196.50 USD )

Seat 3: Hero ( $108.58 USD )

Seat 4: Player4 ( $28.66 USD )

Seat 5: Player5 ( $410.93 USD )

Player2 posts big blind [$1.00 USD].

Player1 posts small blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qh Ac ]

Hero raises [$3.50 USD]

Player4 calls [$3.50 USD]

Player5 folds

Player1 folds

Player2 folds

** Dealing Flop ** [ Qd, Jd, 5s ]

Hero bets [$6.37 USD]

Player4 calls [$6.37 USD]

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Hero checks

Player4 bets [$8.00 USD]

Hero raises [$19.00 USD]

Player4 calls [$10.79 USD]

Hero wins $0.21 USD

** Dealing River ** [ 4c ]

Hero shows [Qh, Ac ]

Player4 shows [9s, 4s ]

Player4 wins $57.36 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att samla ihop rullen på t ex bara 2 sidor. SVS och 1 till.

 

Vilken sida är bäst om man ser till spel 5 el. 6 handat NL25, NL50

 

Stars gillar jag, Tilt har man bananer såklart, ipoker eller ongame?

 

Hur mycket ska man lira på Stars för att få någon nytta av VIP poäng?

 

Om man nu kan få ut degen från Tilt :roll:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Istället för att samla rullen blev det ytterligare en sida. Partypoker. Damp ned ett meddelande i mailen om 50 $ gratis. 100 poäng ska spelas ihop men det borde gå ganska fort.

 

Fick inte sätta in mer direkt :shock: . Tvingas börja lågt, NL10. Perfekt utmaning för mig dock som behöver hitta flytet. Att bygga rulle på ny sida utan att sätta in en spänn...

 

Efter sex sessioner ligger rullen över 100 $. Bra start! Trots set över set för fullt inköp och nån KK mot AA all in pre. Ska kriga upp rullen något mer sedan satsar jag på NL25. Åtminstone 5 inköp ska man väl ha för att vara på säkra sidan ;-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Månadsavstämmning

 

Efter maj månads spel ligger pokerrullen på 2 608$. En ökning med 122$ . Spelade bort några spänn av pokerrullen på nåt spel med men det var bara 12-14 $ eller dylikt.

 

Spelat mest NL10 fullring på Party. Svs 5 handat NL50-NL100 och fullring NL50-NL200.

 

I övrigt har det varit grymt körigt på jobbet och mycket energi har försvunnit där. Idag fick min chef sparken med omedelbar verkan. Det var väntat och jag är en av dem som har jobbat för att vi ska komma dit. Ljusning i sikte med andra ord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fan vad jag hatar motgångar.

 

Bestämde mig att lira 5 handat 1/2 SVS. Glider på bra, jag spelar fint. Jag har edge mot de flesta runt bordet. Sedan kommer den avgörande handen såklart...

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 27, 04:40:37 ET 2011

Table Britta Turbo 10 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Player1 ( $476.42 USD )

Seat 2: Player2 ( $117.33 USD )

Seat 3: Player3 ( $361.08 USD )

Seat 4: Hero ( $219.27 USD )

Seat 5: Player5 ( $226.02 USD )

Hero posts big blind [$2.00 USD].

Player3 posts small blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ah Ks ]

Player5 folds

Player1 folds

Player2 folds

Player3 raises [$3.00 USD]

Hero raises [$10.00 USD]

Player3 raises [$16.00 USD]

Hero calls [$8.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Kc, 3c, 6c ]

Player3 bets [$30.00 USD]

Hero raises [$199.27 USD]

Player3 calls [$169.27 USD]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ 8c ]

Player3 shows [Qc, Kd ]

Hero shows [Ah, Ks ]

Player3 wins $427.58 USD from main pot

 

Varför kan jag aldrig få vinna de händerna när jag spelar lite högre? :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är mr_lajban på svs har jag dig som 36/5 (vp$ip/pfr) vilket är vanliga stats på en så kallad fisklirare. :-D

 

Som dagboksjournalist äger man alltid rätten att kalla sina motspelare som tar ens pengar för fisk, oavsett om dom spelar 90/60 eller 10/10. Borde stå någonstans i forumets stadgar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är mr_lajban på svs har jag dig som 36/5 (vp$ip/pfr) vilket är vanliga stats på en så kallad fisklirare. :-D

 

Kul :lol: Vilken nivå, vilket spel, hur många händer och hur gamla siffror?

Fullring för typ 2 år sedan så stämde det nog...

 

Fullring micro kan man i o f s limpa vad skit som helst. Implicita i varje hand ;-):lol:

 

 

Edit. Nu blev jag tvungen att starta HM och kolla... Inte exakt de stats jag vill lira på ännu men 5 handat lirar jag 21/16. Tight som tusan med SVS mått mätt. Jobbar för att lira något fler händer. 23/19 skulle kännas bra tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsavstämmning

 

Efter juni månads spel ligger pokerrullen på 2 610$. En ökning med 2$ :oops::cry: . Rullen på Tilt är då medräknad. Om den rullen är förlorad så är det min sämsta månad ever. Snacka om badbeat i så fall :cry: .

 

Spelat mest Svs 5 handat NL100-NL200. Testat lite flerbords sit & go, främst på stars, med katastrofalt resultat...

 

I övrigt är det fortfarande grymt körigt på jobbet och ännu mer hemma. Har jag spelat lite tidigare så är det minimalt nu. 2-3000 händer i bästa fall...

 

Nu måste jag skaka av mig motriggen, jag borde vid detta lag samlat ihop till en brutal heater. Det ser jag fram mot :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...