Hristo Postad 9 Maj , 2005 Rapport Postad 9 Maj , 2005 Som den newbie jag är postar jag denna hand (vanligt loose bord på MP): $25 NL Hold'em - Monday, May 09, 09:53:18 EDT 2005 Table Table 36716 (Real Money) Seat 8 is the button Total number of players : 10 Seat 2: ismofoog ( $34.91 ) Seat 3: danycas ( $10.43 ) Seat 4: carbonell ( $10.09 ) Seat 6: littlejunkie ( $70.31 ) Seat 7: knife_party ( $71.09 ) Seat 10: hristo77 ( $48.05 ) Seat 9: topmanspain ( $19.2 ) Seat 1: juanito4life ( $12.55 ) Seat 8: newgal1 ( $14.6 ) Seat 5: PIESTO ( $26.65 ) topmanspain posts small blind [$0.1]. hristo77 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to hristo77 [ Qc Ad ] juanito4life folds. ismofoog calls [$0.25]. danycas folds. carbonell folds. PIESTO folds. littlejunkie calls [$0.25]. knife_party folds. newgal1 folds. topmanspain calls [$0.15]. hristo77 raises [$1.25]. Standard raise med så pass många i potten redan. ismofoog folds. littlejunkie calls [$1.25]. topmanspain folds. ** Dealing Flop ** [ Qs, 9s, 4d ] pot: 3.15 Nice, TPTK! Bettar pot mot färgen. hristo77 bets [$3]. littlejunkie raises [$6]. hristo77 calls [$3]. Antingen träffade han bra eller så har han färgdraget, han kanske till och med bara testade mig. ** Dealing Turn ** [ 2d ] pot: 15.15 hristo77 bets [$15]. Ett till potbet, reraise här och jag lägger mig. littlejunkie calls [$15]. ** Dealing River ** [ 8s ] hristo77 checks. Rätt säker på att han har mig slagen nu, blir en check fold, speicellt då han sättar mig all-in. littlejunkie bets [$25.55]. hristo77 folds. littlejunkie does not show cards. littlejunkie wins $68.8 Så, sparade jag ett inköp, eller var det ett tomte spel av mig? Personligen tyckte jag att jag spelade som jag skulle, men kanske inte rivern? Citera
hnat Postad 9 Maj , 2005 Rapport Postad 9 Maj , 2005 Det skulle väl inte vara första gången som nån med missat drag bluffar all-in på rivern? Men TPTK känns ju inte så hett på rivern direkt.. Citera
Steinmeyer Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 Oavsett vad han hade den gången så tror jag att man generellt ska lägga sig inför stora bets/raises på <--- 2/4$. Det är inte alls samma aggressiva spel på lägre nivåer, weak passive callingstns (majoriteten) bettar och raisar inte utan nåt riktigt bra. Självklart är det fler tokar också, men ändå. Min erfarenhet har iaf fall varit att på micro/mini: Om du inte har en aning om vad du ska göra, lägg dig. Citera
Nidson Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 Oavsett vad han hade den gången så tror jag att man generellt ska lägga sig inför stora bets/raises på <--- 2/4$. Det är inte alls samma aggressiva spel på lägre nivåer, weak passive callingstns (majoriteten) bettar och raisar inte utan nåt riktigt bra. Självklart är det fler tokar också, men ändå. Min erfarenhet har iaf fall varit att på micro/mini: Om du inte har en aning om vad du ska göra, lägg dig. Håller med. Det enda problemet är att man blir så förbannad när de stolt visar upp bluffen. Citera
eeken Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 Jag skulle nog reraisat honom på floppen och försökt ta potten där. Onödigt och syna när du kanske ställs för samma beslut igen på turn. Citera
TotalFarsa Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 I princip samma sak hände mig igårkväll. Spelade på TH NL 0,5/1 och satt i BB med AKo och höjde upp till 4$ pf. 2 synare. Floppen kom A 10 7 rnbw så jag bettade ut 6-7$... En snubbe som jag lirat mååÅÅåånga händer med steker en liten stund och går sen allin för 98$. En syn är inte tänkbar för mig där med tanke på min read på honom. Har aldrig sett honom raisa pp pf tidigare utan han höjjer nästan uteslutande med A + hyfsad kicker, så att sätta honom på ett set här var inte så svårt... Visst suger det att folda TPTK men ibland är man abra tvungen /TF Citera
DallasTower Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 Känns ju som att man får bra många bättre tillfällen att ta pengarna från folk på den här nivån än med TPTK. Fast fan ska veta att jag själv nog synar där då och då... Citera
hnat Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 Fast det är klart, har man en bra read på fi så är det ju en annan sak, vilket du nu inte verkar ha haft. Jag hade en liknande hand häromdagen där jag lyckades krama ut en extra 16$ ur fi på drag som jag hade snuskigt bra read på. Träffade TPTK med AQ, två spader, pottbett på flop och turn, checkar river han bettar 3/4-pot halvpot och jag synar och mycket riktigt visar han upp en ful liten fyrfärg med T8s. Citera
Recommended Posts