Iggan Postad 27 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2009 Har inte lirat så mycket poker senaste dagarna men det lilla jag har, har jag backat. Inte enormt men lite grann fastän det mesta känns badbeats. Lirade mot en riktig spewig fisk idag och förlorade en pott där han drog ut, så jag tiltade och köpte in 200bb. Värt att nämna är att fisken inte kunde folda något, spelade typ 72/60 så jag 3-bettar AQo IP, fisken synar och floppen kommer AQx, jag synar bara hans donkbet för han tycker om att 3 barrel bluffa. Turn 9 och han donkar igen jag shovar, självklart visar han 99 och jag får värsta tilten. Så jag har börjat tänka, jag kan fan inte glömma en badbeat/cooler och tom när jag förlorar en stack om det inte är ens bad beat. När man började lira poker så kunde man fan sitta motiverad i flera timmar i sträck men nu när man loosar en pott tiltar man och tycker att det är orättvist fastän jag vet att variansen i poker och vill bara sluta lira. Jag vetifan om poker är för mig tbh. Pokern var en stor faktor i att jag sket i skolan i gymnasiet och att jag inte studerade vidare, vilket jag iofs inte kunde för IG i matte. Och nu har man inte ens motivationen för att spela/lära sig mer, man tycker att man är bättre än villain och tiltar direkt när man tycker att världen är orättvis. En annan sak är ingen av mina vänner lirar online poker så poker kan också kännas ensamt. Tänker inte sluta spela tror jag för att jag är tillräckligt bra för att vinna på de lägre nivåerna men mitt psyke är fan värre en den spewade fisken jag förlorade 200bb stack mot. En annan sak är att jag märker att när det går mindre bra eller att jag inte lirar mycket har jag inte motivationen att skriva här i dagboken. Men jag ska fortsätta kämpa i poker och skriva här, iaf försöka göra det. Aja ville bara skriva av mig, hej. Citera
Iggan Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Oktober har gått rätt bra förutom att jag inte har grindat alls mycket. Fast har lirat max 3 bord och ofta bara 2 så blir inte många händer/h men grindat 34h i oktober vilket är för lite. Citera
Iggan Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 I november har jag som mål att gå upp till 2/4 alltså ha minst 10 000kr, har 6215kr just nu. Grinda minst 20k händer. Bli van att lira 4 bord åt gången på SvS. Kolla regelbundet på instrukt. videos. Försök spela längre sessioner och vara fokuserad. Citera
Iggan Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Fi spelar 18/16 agg.f. 5.3 över 123 händer. Är typ helt lost i hela handen. Ska jag c-beta på flopp? Betta turn? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer SB ($166) BB ($40.29) Hero ($202) CO ($514) BTN ($127) Dealt to Hero 6:spade: 6:diamond: Hero raises to $7, CO calls $7, fold, fold, BB calls $5 FLOP ($22) 2:heart: 5:heart: 7:spade: BB checks, Hero bets $14, CO calls $14, BB folds TURN ($50) 2:heart: 5:heart: 7:spade: 8:heart: Hero checks, CO bets $32 Citera
Iggan Postad 30 November , 2009 Författare Rapport Postad 30 November , 2009 Längesen jag skrev sist! Jag kör på NL30 på ongame. Har köpt lektioner av DC coachen Phoinix. Fortfarande seg med att logga händer. Min winrate har halverats på NL30 jämfört med NL20. ----------------------------------------------------- Någon som har tips på en bra poker ebook för oss microfiskar? Citera
SethCohen Postad 30 November , 2009 Rapport Postad 30 November , 2009 Jag tycker en del iaf av dc videos varit ganska givande. Framför allt Handreaders ( ?) tror jag serien hette. Hand ovan så hade jag nog cbetat flop, beroende på read, sedan gett upp på turn. Citera
Iggan Postad 30 November , 2009 Författare Rapport Postad 30 November , 2009 Jag tycker en del iaf av dc videos varit ganska givande. Framför allt Handreaders ( ?) tror jag serien hette. Hand ovan så hade jag nog cbetat flop, beroende på read, sedan gett upp på turn. Aa finns en serie som heter Handreaders, ska checka den idag eller imorgon. Tack för tipset! Ja jag tycker c-betta låter bra för att jag tycker det är lättare att spela handen då även om det svårt att få syn av sämre hand. Citera
Kenan83 Postad 30 November , 2009 Rapport Postad 30 November , 2009 Har köpt lektioner av DC coachen Phoinix. Tja! Köpt du nån paket eller ska du ta några timmar bara? Citera
Iggan Postad 3 December , 2009 Författare Rapport Postad 3 December , 2009 Tja! Köpt du nån paket eller ska du ta några timmar bara? Köpte paket på 5 timmar, han ger den 6:e gratis. =) Var uppe $220 igår på mindre 1k händer på NL30 och kände mig bäst men så loosar jag två stora potter som fuckade mitt liv men blev $127 för igår, fml men vafan nya tag idag, ska checka resten av What would joe tall do filmerna idag. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) Replayer Hero ($89.64) BB ($38.58) UTG ($29.55) CO ($37.65) BTN ($30) Dealt to Hero A:heart: Q:spade: UTG raises to $1.20, fold, fold, Hero calls $1.05, fold FLOP ($2.70) T:spade: K:spade: J:heart: Hero bets $2.40, UTG calls $2.40 TURN ($7.50) T:spade: K:spade: J:heart: T:heart: Hero bets $7, UTG calls $7 RIVER ($21.50) T:spade: K:spade: J:heart: T:heart: 5:diamond: Hero bets $79.04 (AI), UTG calls $18.95 (AI) Hero shows A:heart: Q:spade: (Pre 28%, Flop 65.3%, Turn 0.0%) UTG shows K:club: K:diamond: (Pre 72%, Flop 34.7%, Turn 100.0%) UTG wins $57.90 Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) Replayer SB ($57.60) BB ($30) Hero ($49.74) BTN ($47.88) Dealt to Hero Q:spade: Q:club: Hero raises to $0.90, fold, SB raises to $3.15, fold, Hero raises to $9, SB calls $5.85 FLOP ($18.30) A:club: A:diamond: 3:heart: SB checks, Hero bets $12, SB calls $12 TURN ($42.30) A:club: A:diamond: 3:heart: 4:heart: SB checks, Hero bets $28.74 (AI), SB calls $28.74 RIVER ($99.78) A:club: A:diamond: 3:heart: 4:heart: A:spade: Hero shows Q:spade: Q:club: (Pre 18%, Flop 8.1%, Turn 4.5%) SB shows K:heart: K:spade: (Pre 82%, Flop 91.9%, Turn 95.5%) SB wins $98.28 Citera
Iggan Postad 4 December , 2009 Författare Rapport Postad 4 December , 2009 Är det någon här som checkat Mathematics of NL Holdem serien av WiltOnTilt på DC? Jag vet att matten är skitviktigt i poker men fyfan vad jag tycker det är tråkigt men jag undrar om den serien är bra för att lära sig allt? Eller finns det något lättare/bättre sätt att lära sig förutom Mathematics of Poker boken för jag tror det är lite för svårt för mig i nuläget... Citera
SethCohen Postad 4 December , 2009 Rapport Postad 4 December , 2009 Yes, Mathematics of NL Holdem gillar jag skarpt. Han förklarar allt väldigt bra och utan alla "öhhhm,, ehhhhmmm hmmmm mhmhhmhm". Jag har sett de tre första och de är nog vettiga att se så man har lite koll på mattematiken. Annars så lägg inte för mycket på alla videos, nackdelen jag gör är att kollar på tok för mycket på olika videos och det slutade med att jag knappt spelat något i nov. Citera
Iggan Postad 4 December , 2009 Författare Rapport Postad 4 December , 2009 Yes, Mathematics of NL Holdem gillar jag skarpt. Han förklarar allt väldigt bra och utan alla "öhhhm,, ehhhhmmm hmmmm mhmhhmhm". Jag har sett de tre första och de är nog vettiga att se så man har lite koll på mattematiken. Annars så lägg inte för mycket på alla videos, nackdelen jag gör är att kollar på tok för mycket på olika videos och det slutade med att jag knappt spelat något i nov. Har sett första två delarna och tyckte de var helt okej, ville höra om hur resten av serien var. =) Jag bryr mig inte så mycket om jag kollar för mycket på filmer om jag lär mig något nytt, jag vill främst bli bättre spelare och därefter tjäna pengar. =) Men hans "ehhhm" är sköna för han känns som en riktig lugn kille till skillnad från typ KRANTZ eller Baluga som snackar så snabbt som möjligt. Citera
SethCohen Postad 4 December , 2009 Rapport Postad 4 December , 2009 Härligt, hur gick det i nov? Citera
Iggan Postad 4 December , 2009 Författare Rapport Postad 4 December , 2009 Härligt, hur gick det i nov? Lirade bara lite över 6k händer och vann typ 200 dollar + 100 dollar rb. Men är redan mer plus än det för denna månaden. =) Vad lirar du sj? Citera
SethCohen Postad 4 December , 2009 Rapport Postad 4 December , 2009 Lirar nl10 på FullTilt, började i nov och har inte fått in så många händer som jag velat, ltie drygt 8k, men gröna siffror blir det iaf. Snart dags för nl25 Citera
Iggan Postad 4 December , 2009 Författare Rapport Postad 4 December , 2009 Lirar nl10 på FullTilt, började i nov och har inte fått in så många händer som jag velat, ltie drygt 8k, men gröna siffror blir det iaf. Snart dags för nl25 Okok nice, kämpa på! =) Kollar förövrigt på episode 2 av math serien på DC, sjukt tråkigt men fyfan vad bra det är. Citera
Iggan Postad 5 December , 2009 Författare Rapport Postad 5 December , 2009 Alltså på senare tid har jag svackat med träningen och ätit mycket skitmat och blivit en soffpotatis. Jag har märkt att jag ofta fått energikickar som gör att jag blir cp i huvudet och har så jävla mycket energi att jag inte vet vad jag ska göra. Fick den för ca 1 timme sen o stack och kutade för att få bort det haha, är det någon som känner igen sig av de "kickarna"? Aja, ska fan träna nu 5ggr i veckan konstant. Mån-fre och vila lörd-sönd. Citera
Iggan Postad 8 December , 2009 Författare Rapport Postad 8 December , 2009 Fi spelar 45/14 över 22 händer. Hur tycker ni jag spelar handen? River är väl syn för att han kan göra det med tvåpar händer och shova över hans raise måste jag ha bäst hand över 50% vilket jag inte tror jag har, så det är väl en syn? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) Replayer SB ($74.46) Hero ($36.70) UTG ($29.40) CO ($69.96) BTN ($14.55) Dealt to Hero 9:heart: 9:club: fold, CO calls $0.30, fold, SB calls $0.15, Hero raises to $1.20, CO calls $0.90, SB calls $0.90 FLOP ($3.60) 6:diamond: 8:club: 9:diamond: SB checks, Hero bets $2.70, CO calls $2.70, SB folds TURN ($9) 6:diamond: 8:club: 9:diamond: Q:diamond: Hero bets $5, CO calls $5 RIVER ($19) 6:diamond: 8:club: 9:diamond: Q:diamond: A:spade: Hero bets $11, CO raises to $22, Hero ? Aja, $70 för dagen hittils. Rullen är över $1k nu och vetifan när jag borde ta shots på NL50. Tänkte ta några shot där när jag får rullen upp till $1200 så jag har råd att tappa några inköp, vad tycker ni? Citera
SethCohen Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Det enda jag ser i den handen är JT, men hade nog varit passiv och endast synat. Antar du blev slagen och därför du postar handen Kan säkert tänka mig någon märklig komination av Q8, A6, A8, alt någon märklig KJr eller KTr.. Men JT känns mest logisk? Lirade NL50 förut med en rulle på 1k, det var inge vidare. Själv kommer jag vänta till ca 1500 kanske runt 1350 - 1400 och känna på vattnet. Citera
Iggan Postad 8 December , 2009 Författare Rapport Postad 8 December , 2009 Det enda jag ser i den handen är JT, men hade nog varit passiv och endast synat. Antar du blev slagen och därför du postar handen Kan säkert tänka mig någon märklig komination av Q8, A6, A8, alt någon märklig KJr eller KTr.. Men JT känns mest logisk? Lirade NL50 förut med en rulle på 1k, det var inge vidare. Själv kommer jag vänta till ca 1500 kanske runt 1350 - 1400 och känna på vattnet. Ja jag tror också att jag är oftast slagen men vi behöver ju bara vara bra 18% för att en syn ska vara profitabelt och jag tror att vi är det men tänkte höra med er andra. Ska nog vänta tills jag har 1.2k rulle och sen ta lite shots genom att spela NL30 som vanligt med typ 1 eller 2 bord NL50 så övergången inte blir för snabbt. Citera
Iggan Postad 9 December , 2009 Författare Rapport Postad 9 December , 2009 Lirade en liten snabb session nyss, upp ett BI. Hade några svåra situationer. Fi är okänd, lirade typ 22/22 över 9 händer eller något. Vet inte om min 3-bet är den bästa, kunde kanske flatta bara men tycker den är lite svår att spela OOP så jag valde att 3-betta och den är för stark för att folda vs a steal. Standard c-bet antar jag. När han synar så tror jag att han ofta har TT-QQ, Ax händer och de Ax händer han synar med ofta dominerar mig väl för när han synar min 3-bet har han ofta AJ+. Så jag valde checka på turn för att kunna komma till showdown rätt billigt och tänkte att han ofta kommer checka för att komma till showdown med TT-QQ. När han bettar sätter jag han oftast på Ax hand, ofta med en dominerande kicker. Jag måste väl syna en gång till? Och är väl förmodligen fold på river om han bettar nära pott? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) Replayer Hero ($29.70) BB ($32.75) UTG ($51.84) CO ($31.16) BTN ($29.85) Dealt to Hero T:heart: A:spade: UTG raises to $0.90, fold, fold, Hero raises to $3.45, fold, UTG calls $2.55 FLOP ($7.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade: Hero bets $4, UTG calls $4 TURN ($15.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade: K:heart: Hero checks, UTG bets $7.65, Hero ? Citera
Iggan Postad 9 December , 2009 Författare Rapport Postad 9 December , 2009 Fi är okänd, spelar 33/22 över 18 händer. Jag 3-bettar för att det är lite svårt att spela OOP men tycker inte det är fel att flatta bara också. När han synar min 3-bet tror jag hans range är oftast KJ+, AT+, 77-QQ, TJ+. När han synar c-bettet tror jag att ofta har par här, oftast överpar som 99-QQ. På turn när Q kommer så är väl inte så stor chans att han har QQ så 99-JJ är väl rimligt. Vad tycker ni om min check där? Han kan ju betta pocketpair för protection och om inte kan vi värdebetta på river som han förmodligen synar med 99-JJ? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) Replayer Hero ($32.80) BB ($36.25) UTG ($22.88) CO ($29.73) BTN ($29.55) Dealt to Hero K:spade: Q:diamond: fold, fold, BTN raises to $1.20, Hero raises to $4.35, fold, BTN calls $3.15 FLOP ($9) 2:club: 8:club: 3:spade: Hero bets $5, BTN calls $5 TURN ($19) 2:club: 8:club: 3:spade: Q:heart: Hero checks, BTN checks RIVER ($19) 2:club: 8:club: 3:spade: Q:heart: 8:spade: Hero bets $12, BTN calls $12 Citera
Iggan Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 Ska börja lira på Ladbrokes också så jag kan skifta mellan ongame/prima. Leatherass har släppt ut en book, priset är $39.99. Jag kommer förmodligen köpa den för något av det kan jag nog lära mig som kommer vara värt $40. Citera
Iggan Postad 16 December , 2009 Författare Rapport Postad 16 December , 2009 Tjena dagboken, var några dagar sedan! Lite news; Rullen är runt $1400, kommer förmodligen upp till NL50 denna veckan. Kommer förmodligen varera bord mellan NL30 och NL50 i början så att övergången inte blir för snabbt. Ongame modsen har fuckats efter senaste updaten så jag får använde en "ny" mod. Grindandet går fortfarande segt men tänkte att försöka uppdatera dagboken med en dagsgraf varje dag, kanske får jag motivation av det. Citera
Recommended Posts