Gå till innehåll

Pasteta - NL25€ Boss


Iggan

Recommended Posts

Tjenaaa

 

Detta här är ännu ett försök att ha en dagbok för att utveckla mitt spel. Speciellt nu när man inte har något att göra på dagarna när man inte har något jobb/skola. Är kvar på microstakesen pga uttag men hoppas på att detta är det nya taget som kommer göra att jag går upp i stakesen.

 

Tänkte skriva ner några mål och saker jag ska förbättra och kolla igenom dem innan varje session.

Mål:

Lira 25k+ händer i sept

Förbättra psyket både när det gäller pokern/livet och tilta mindre när jag lirar samt IRL

Kolla igenom Tommy Angelos serie på DC, läsa hans artiklar, kolla igenom några Jared Tendlers filmer på Stox och läsa hans tråd

Sluta skaka på benen när jag lirar poker (negativ påverkan för jag blir mer stressad)

Sluta göra de omedvetna små "hålla andan-andetagen" utan tänka på att andas normalt (samma påverkan)

Spela så lite "robotaktigt" som möjligt dvs tänk igenom varje möjlig move preflop beroende på sitation och inte ha en samma openingrange hela tiden, kolla igenom vad egentligen brädan är, tänk på min/motståndarens range konstant

Kolla igenom WiltOnTilts Hajschool-serie och även random strategi filmer

Endast casha ut RBn så om jag vill få ut mer pengar måste jag SPELA MER

Posta/svara händer regelbundet här i dagboken/randompoker-forum

Kolla igenom HEM efter varje session eller åtminstonde efter varje dag

Skifta mellan få bord och flera för att båda koncentrera mig på få händer och vänja mig att grinda

 

Kommer säkert upp nya mål när jag kommit på fler.

 

Aja, kommer börja att lira på Ongame NL10 tills rullen är $400 då blir det NL20.

 

Rullen är förnärvarande: $351

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

BB är 27/15 över 33 händer, troligen en tagfisk, har inte sett honom göra ngt konstigt.

 

CO är 80/0 över 5 händer och shorstackad så troligen har han ingen aning vad han gör.

 

Pre är väl standard.

På floppen tänkte jag att det kanske är bättre att syna in så vi får med BB i potten.

På turn tänkte jag att genom att shova får jag bort honom från händer som TPGK/TPNK, en åtta etc. Sedan har vi även equity i handen.

 

Vad tycker ni om mitt spel/tankar?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

BB ($20.83)

Hero ($14.97)

CO ($3.90)

BU ($1.45)

 

Dealt to Hero 9:spade: A:spade:

 

Hero raises to $0.40, CO calls $0.40, fold, BB calls $0.30

 

FLOP ($1.20) 3:spade: T:spade: 8:club:

 

BB checks, Hero bets $1, CO raises to $3.50 (AI), BB calls $3.50, Hero calls $2.50

 

TURN ($11.70) 3:spade: T:spade: 8:club: 2:heart:

 

BB checks, Hero bets $11.07 (AI), BB calls $11.07

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pusha flop istället

 

När jag kollade igenom handen tänkte jag att pusha flopp kanske var bättre linje. Vad är anledningen till att pusha flopp är bättre än min linje? För att vi har en draw och inte en made hand och är lättare att spela genom att pusha flopp då vi har fortfarande equity och fold equity och inte behöver komma i den situation vi var nu på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB spelar 36/0 över 11 händer.

 

Pre är väl standard.

Flopp kanske är för dragig för att c-beta med bara överkort där? Är det bättre att checka på flopp med två överkort på en sådan dragig bräda?

Iallafall på turn tänkte jag om han hade en 8:a eller 9:a så kommer han troligtvis folda den mot en turnbet då det finns steg- och färgdrag. Skulle jag betta lite mer som t ex $1.2 för att se ut starkare? Okej linje?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($11.71)

BB ($6.44)

CO ($5.49)

Hero ($10.22)

 

Dealt to Hero T:heart: K:heart:

 

fold, Hero raises to $0.30, fold, BB calls $0.20

 

FLOP ($0.65) 8:spade: 9:diamond: 5:spade:

 

BB checks, Hero bets $0.40, BB calls $0.40

 

TURN ($1.45) 8:spade: 9:diamond: 5:spade: J:spade:

 

BB checks, Hero bets $1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 88/13 över 11 händer.

 

Pre gör jag en OOP isolate som jag brukar göra mot fiskar.

Flopp är väl standard c-bet.

Är turn fortfarande ett värdebet och fold till en raise?

Vad gör vi på river? Var ganska lost här.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

Hero ($9.90)

BB ($10)

CO ($32.18)

BTN ($26.22)

 

Dealt to Hero T:diamond: Q:heart:

 

CO calls $0.10, fold, Hero raises to $0.50, BB calls $0.40, CO calls $0.40

 

FLOP ($1.50) 9:spade: 5:club: T:club:

 

Hero bets $1.15, BB calls $1.15, CO folds

 

TURN ($3.80) 9:spade: 5:club: T:club: A:diamond:

 

Hero bets $2.80, BB calls $2.80

 

RIVER ($9.40) 9:spade: 5:club: T:club: A:diamond: 9:heart:

 

Hero checks, BB bets $5.55 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pusha flop istället

+1, dels för att du helt enkelt inte vill se turn. Du vill inte se turn av två anledningar, den första är att kommer det en spader kan det bli svårt att få in resten av degen och den andra är att det blir ett jobbigt läge att spela om du missar. Låt oss säga att han hade pushat turn nu, vad hade du gjort då? Då hade du inte haft odds för att syna.

 

KT: Inte speciellt mycket att säga, känns som ett 50/50 läge mellan bet och check-fold om du inte har read på killen.

 

QT: Här gillar jag inte att isolera ur position mot lösa spelare, för de kommer att syna alldeles för brett och du kommer ofta få spela potter ur position. Syn eller fold pre tycker jag.

 

Övrigt så gl med pokern! Kommer att följa dagboken. En generell grej är att förlita dig inte på stats när det gäller så få händer, jag brukar följa en tumregel att ha minst 100 händer på någon innan mina beslut börjar påverkas av statsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Låter logiskt att pusha flopp är bättre, speciellt med din förklaring. Hade han pushat turn hade jag fått folda pga pottoddsen. Är inte så van med att pusha draws etc utan brukade mest slowspela de och försöka träffa men ska förbättra den biten!

 

När jag tänker efter KT-handen så tror jag att check-fold är bättre, iallafall på de lägsta stakesen för att jag tycker att second barrels bluffs brukar inte funka så ofta, kanske är det bara att jag inte väljer bra situationer, vetifan. Det är väl bättre att second bluff barrela om brädan är typ 762 och en K kommer på turn? För det var ändå dragig bräda och det är svårt att reppa något på microstakesen?

 

Angående QT-handen, jag håller faktiskt inte med. Efter att sett WiltOnTilts serie där han uppmanar folk att göra dessa OOP openraisar mot lös-veka spelare tycker jag att det funkar riktigt bra. De foldar rätt ofta eller så brukar man spela mot en vek spelare även om det är OOP tycker jag att det är EV+.

 

Jag förlitar mig inte så mycket på stats om det är få händer men jag tror att man kan ändå få rätt bra översikt om en spelare om han har limpat 8 händer och inte raisat en enda över 12 händer t ex kan man vara ganska säker att han är en fisk. Stats med få händer kan ge dig överblick på spelarens spel och skill-level.

 

Kul att du kommer att följa! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 72/26 och en 3-bet på 19%(16) över 58 händer.

 

Openraisar standard. När han 3-bettar tycker jag att jag kan syna för han är en spewmonkey och 3-bettar rätt ofta. Tycker att jag kan få in pengarna om det är en low-bräda mindre än en åtta.

 

Flopp ser bra ut, när han c-bettar tror jag inte att han har stark hand här ofta. Valet var mellan syn/shove men valde att syna för jag trodde en shove skulle oftast bara få syn av bättre hand.

 

På turn när han checkar tror jag att han inte har något här, typ missed AT+ och tycker att jag borde shova. Tycks?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($9.75)

BB ($25.30)

Hero ($10)

CO ($22.97)

BTN ($9.85)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:club:

 

Hero raises to $0.40, fold, fold, SB calls $0.35, BB raises to $1.60, Hero calls $1.20, fold

 

FLOP ($3.60) 4:diamond: 6:spade: 7:club:

 

BB bets $3.60, Hero calls $3.60

 

TURN ($10.80) 4:diamond: 6:spade: 7:club: J:diamond:

 

BB checks, Hero bets $4.80 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 64/50 över 15 händer. Observera också att han är short.

 

Standard open då BTN spelar 4/4 och är inte alls rädd för att han ska syna/3-betta.

 

Flopp är väl standard c-bet.

 

Turn är väl en sådär kort, visst får jag tvåpar men en 5:a completar stegen. Ska jag betta här för protection eller checka för att vi inte vill få in det mot honom pga han är short?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($10.36)

BB ($3.23)

Hero ($20.33)

BTN ($15.36)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 7:spade:

 

Hero raises to $0.30, fold, fold, BB calls $0.20

 

FLOP ($0.65) 4:club: 6:spade: 8:heart:

 

BB checks, Hero bets $0.50, BB calls $0.50

 

TURN ($1.65) 4:club: 6:spade: 8:heart: 7:heart:

 

BB checks, Hero bets $1.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 64/50 över 15 händer. Observera också att han är short.

 

Standard open då BTN spelar 4/4 och är inte alls rädd för att han ska syna/3-betta.

 

Flopp är väl standard c-bet.

 

Turn är väl en sådär kort, visst får jag tvåpar men en 5:a completar stegen. Ska jag betta här för protection eller checka för att vi inte vill få in det mot honom pga han är short?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($10.36)

BB ($3.23)

Hero ($20.33)

BTN ($15.36)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 7:spade:

 

Hero raises to $0.30, fold, fold, BB calls $0.20

 

FLOP ($0.65) 4:club: 6:spade: 8:heart:

 

BB checks, Hero bets $0.50, BB calls $0.50

 

TURN ($1.65) 4:club: 6:spade: 8:heart: 7:heart:

 

BB checks, Hero bets $1.20

Onödigt att öppna med 87o här. Fi är short, han foldar sällan pre, du har svårt att få mycket värde om du inte träffar floppen hårt. Öppnar hellre K8, A7 osv då du kan få in det utan problem om du träffar 7 eller 8 med bra kicker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt att öppna med 87o här. Fi är short, han foldar sällan pre, du har svårt att få mycket värde om du inte träffar floppen hårt. Öppnar hellre K8, A7 osv då du kan få in det utan problem om du träffar 7 eller 8 med bra kicker.

 

Tack för det! Har faktiskt inte tänkt på det när det gäller shortstacks. Har testat öppna upp mitt game till 30/27 från 25/21 för att få spela lite mer med fiskarna. Så mot shortstackar är det svårt det svårt att spela låga broadways och lättare/bättre att spela händer med highcard value?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64/50 (synar med allt, höjer hälften av sina händer, och lär därmed floata en jävla massa också) spelare kommer floata floppen med vad som helst och jag tror det blir svårt att spela handen särskilt profitabelt. Med position är det nog rätt EV-neutralt men "just save yourself the headache" och folda pre mot den här spelartypen som är short är mitt tips. Och ja, highcard händer är att föredra mot shortstacks/callingstations.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är så short och du ligger efter hans callingrange med 87o så jag foldar mot alla shorts där om de inte har typ 11/8 (eller jag har en bra hand givetvis). Alltså, du har låg foldeq pre, dåliga implicita odds, och ligger efter hans synrange.

 

 

87o vs topp 64%

16,027,165,440 games 21.922 secs 731,099,600 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 38.520% 36.84% 01.69% 5892255786 269568915.00 { 87o }

Hand 1: 61.480% 59.79% 01.69% 9564950352 269568915.00 { 22+, A2s+, K2s+, Q2s+, J2s+, T2s+, 95s+, 84s+, 74s+, 64s+, 54s, A2o+, K2o+, Q4o+, J6o+, T7o+, 97o+, 87o, 76o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 72/26 och en 3-bet på 19%(16) över 58 händer.

 

Openraisar standard. När han 3-bettar tycker jag att jag kan syna för han är en spewmonkey och 3-bettar rätt ofta. Tycker att jag kan få in pengarna om det är en low-bräda mindre än en åtta.

 

Flopp ser bra ut, när han c-bettar tror jag inte att han har stark hand här ofta. Valet var mellan syn/shove men valde att syna för jag trodde en shove skulle oftast bara få syn av bättre hand.

 

På turn när han checkar tror jag att han inte har något här, typ missed AT+ och tycker att jag borde shova. Tycks?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($9.75)

BB ($25.30)

Hero ($10)

CO ($22.97)

BTN ($9.85)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:club:

 

Hero raises to $0.40, fold, fold, SB calls $0.35, BB raises to $1.60, Hero calls $1.20, fold

 

FLOP ($3.60) 4:diamond: 6:spade: 7:club:

 

BB bets $3.60, Hero calls $3.60

 

TURN ($10.80) 4:diamond: 6:spade: 7:club: J:diamond:

 

BB checks, Hero bets $4.80 (AI)

 

Push på flop imo. Har svårt att sätta honom på ett högre pockets än dig utan Qx+. På så sätt vill vi få in det på flop och inte, som i det här fallet, se ett överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push på flop imo. Har svårt att sätta honom på ett högre pockets än dig utan Qx+. På så sätt vill vi få in det på flop och inte, som i det här fallet, se ett överkort.

 

Ja jag kan nog hålla med det nu efterhand. För nästan varje turnkort kommer vara ett dåligt kort för oss och vi kommer vara i en obekväm situation. När jag spelade handen var jag rädd att en push leder till att bättre händer synar men sämre foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 20/10 över 10 händer och inte sett honom göra något konstigt.

 

Pre är väl standard.

C-bettet är väl också standard med TPGK men när han raisar mig ganska stort så är jag inte alls säker på min hand längre. På de få händer vi spelat ser han tight ut och jag känner ofta att det är set där. Syna en gata och re-evaluate turn eller vad tycker ni? Om jag synar hans raise och han gör ett rätt stort turnbet easy fold va?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($14.70)

BB ($15.29)

UTG ($12.78)

Hero ($9.85)

BTN ($20.74)

 

Dealt to Hero Q:diamond: K:club:

 

UTG calls $0.10, Hero raises to $0.40, BTN calls $0.40, fold, BB calls $0.30, UTG calls $0.30

 

FLOP ($1.65) 3:spade: 8:club: Q:heart:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $1.30, BTN raises to $4, BB folds, UTG folds, Hero ?

 

BTN wins $4.04

 

Iallafall, bankrullen är nu $390 och en BI till så kör jag på NL20. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar 4 bord förnärvarande pga ongame klienten är inte den skönaste men jag kommer säkert börja spela fler bord så snart jag blir lite van med klienten.

 

Brukar bli väl 2-3h per dag nu när man inte har skola/jobb men ska försöka få in mer.

 

Vart och vilka stakes lirar du på? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...