Gå till innehåll

Pasteta - NL25€ Boss


Iggan

Recommended Posts

Är det bättre generellt att leda ut i den situationen med TPNK för protection eller checka när man är OOP för potcontrol?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($9.40)

Hero ($15.42)

CO ($10)

BTN ($17.68)

 

Dealt to Hero A:heart: 5:diamond:

 

CO calls $0.10, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, Hero checks

 

FLOP ($0.40) 4:diamond: A:club: 2:diamond:

 

SB checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi spelar 84/16 över 4 händer, visar att han tycker om att limpa iaf.

 

Är det ngn bra idé att raisa i det läget för att få in mer pengar när jag tror att han inte foldar ett J med OK kicker och kanske inte ens en T? Eller är det bättre generallt att syna in där?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($17.51)

BB ($8.44)

CO ($9.75)

Hero ($9.95)

 

Dealt to Hero A:club: J:spade:

 

fold, Hero raises to $0.40, fold, BB calls $0.30

 

FLOP ($0.85) J:diamond: T:club: 2:spade:

 

BB bets $0.50, Hero raises to $1.50

 

Glgl :-)

 

hvala brate! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kulig hand, killen är yltrafisk.

 

Borde nog betta ut på flopp men multitabla och "glömde".

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.05(BB) Replayer

SB ($4.16)

Hero ($11.26)

UTG ($12.21)

CO ($9.14)

BTN ($18.33)

 

Dealt to Hero 2:heart: 9:diamond:

 

fold, CO checks, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, Hero checks

 

FLOP ($0.40) 4:club: 9:heart: 3:club:

 

SB checks, Hero checks, CO checks, BTN checks

 

TURN ($0.40) 4:club: 9:heart: 3:club: 9:club:

 

SB checks, Hero bets $0.35, CO folds, BTN calls $0.35, SB folds

 

RIVER ($1.10) 4:club: 9:heart: 3:club: 9:club: 2:club:

 

Hero bets $10.81 (AI), BTN calls $10.81

 

BTN shows A:club: 8:club:

(Pre 66%, Flop 44.4%, Turn 77.3%)

 

Hero shows 2:heart: 9:diamond:

(Pre 34%, Flop 55.6%, Turn 22.7%)

 

Hero wins $21.64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 84/16 över 4 händer, visar att han tycker om att limpa iaf.

 

Är det ngn bra idé att raisa i det läget för att få in mer pengar när jag tror att han inte foldar ett J med OK kicker och kanske inte ens en T? Eller är det bättre generallt att syna in där?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($17.51)

BB ($8.44)

CO ($9.75)

Hero ($9.95)

 

Dealt to Hero A:club: J:spade:

 

fold, Hero raises to $0.40, fold, BB calls $0.30

 

FLOP ($0.85) J:diamond: T:club: 2:spade:

 

BB bets $0.50, Hero raises to $1.50

 

 

 

hvala brate! =)

 

 

Du behöver egentligen inget svar här då du redan ger dig själv svaret tror jag.

 

"när jag tror att han inte foldar ett J med OK kicker och kanske inte ens en T? Eller är det bättre generallt att syna in där?"

 

Om du inte tror att han foldar ett J med ok kicker och inte ens en tia så ska du raisa för att ta värde och få in mer pengar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver egentligen inget svar här då du redan ger dig själv svaret tror jag.

 

"när jag tror att han inte foldar ett J med OK kicker och kanske inte ens en T? Eller är det bättre generallt att syna in där?"

 

Om du inte tror att han foldar ett J med ok kicker och inte ens en tia så ska du raisa för att ta värde och få in mer pengar i potten.

 

Tack så mycket! Du har en bra poäng, anledningen till att jag fråga är för att jag typ aldrig raisade innan i det läget utan brukade syna in även om jag tror att de hade synat in med sämre J och kanske T. Easy game! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 40/0 över 20 händer. Vi spelade en hand innan då han raiseshovade på turn när han träffade flush.

 

Pre är väl standard.

C-bet standard, när han minraisar sätter jag han på antingen J, JT, flush, någon gång T och kanske bluff ibland. Jag synar bara hans minraise för att sedan få in pengarna på turn om en inte-spader kort kmr.

Kungen är inget bra kort för mig men jag tror fortfarande jag har bäst hand och jag tror han kommer betta turn med så jag går för en CRAI.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($20.47)

BB ($16.55)

UTG ($31.72)

CO ($29.20)

BTN ($7)

 

Dealt to Hero T:diamond: T:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $0.80, BB calls $0.60

 

FLOP ($1.60) 3:spade: J:spade: T:spade:

 

Hero bets $1.40, BB raises to $2.80, Hero calls $1.40

 

TURN ($7.20) 3:spade: J:spade: T:spade: K:club:

 

Hero checks, BB bets $3, Hero raises to $16.87 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nyss färdig med en session, första riktiga vinst-sessionen på rätt länge! 4.5 BI upp på ~650 händer. Har kört 4 bord innan denna sessionen och det gått break-even. Jag tror att anledningen till att jag gått break-even är att jag överanalyserar/gör bluffar som fastän de aldrig foldar något. Nu öppnade jag 6 bord och körde bara vanlig basic grind utan att köra några konstiga spel och det funkade mycket bättre. Ska nog endast köra 6 bord på denna nivån för jag spelar sämre dvs gör bluffar som jag tror är +EV men egentligen inte på denna nivån, och jag kör bara ABC poker med 6 bord som funkar mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde nyss, blev -2 BI. Vann tillbaks 1 BI när jag skulle avsluta sessionen med överpar på TP. Fan att man inte kan vinna konstant, så jävla tråkiiiiiiiiiiiiiiiiiiigt. FUCK POKER

 

Tar på psyket när man pendlar vid breakeven hela tiden, hoppas att jag kan plussa någon gångggggggggggggggggg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 BI ner igen!!!!!!!!!!!!! Jävla fitt spellllll, alltså ju mer det går så här, ju svårare får jag att folda händer när jag borde göra det och egentligen vet att jag borde men vill bluffcatcha hela jävla tiden. Jag var inte sådan tills nu när jag är breakeven.

 

Aja, ska be en bön innan jag lägger mig och hoppas att jag foldar dessa händer imorgon och framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FITAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DE TRÄFFAR ALLT JÄVLA HORPOKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

3 BI NER PÅ 100 HÄNDER. GE MIG NAMN PÅ HAN SOM KOM PÅ POKER SÅ SKA JAG FAN PISSA HAN I MUNNEN FÖR HAN HAR FÖRSTÖRT MITT LIV

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($10.78)

BB ($18.33)

CO ($9.39)

Hero ($19.70)

 

Dealt to Hero K:club: Q:club:

 

fold, Hero raises to $0.60, SB calls $0.50, fold

 

FLOP ($1.40) J:heart: T:heart: 9:club:

 

SB bets $1.40, Hero calls $1.40

 

TURN ($4.20) J:heart: T:heart: 9:club: J:diamond:

 

SB bets $4.20, Hero raises to $17.70 (AI), SB calls $4.58 (AI)

 

RIVER ($21.76) J:heart: T:heart: 9:club: J:diamond: T:diamond:

 

Hero shows K:club: Q:club:

(Pre 75%, Flop 87.0%, Turn 87.5%)

 

SB shows T:club: K:heart:

(Pre 25%, Flop 13.0%, Turn 12.5%)

 

SB wins $20.68

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($15.06)

Hero ($22.54)

CO ($30.99)

BTN ($8.39)

 

Dealt to Hero 8:club: K:heart:

 

fold, fold, SB calls $0.10, Hero raises to $0.70, SB calls $0.50

 

FLOP ($1.40) 6:club: 4:diamond: 2:spade:

 

SB checks, Hero bets $0.80, SB calls $0.80

 

TURN ($3) 6:club: 4:diamond: 2:spade: 6:heart:

 

SB checks, Hero bets $2, SB calls $2

 

RIVER ($7) 6:club: 4:diamond: 2:spade: 6:heart: A:diamond:

 

SB checks, Hero bets $4, SB calls $4

 

SB shows A:spade: 5:diamond:

(Pre 61%, Flop 78.5%, Turn 86.4%)

 

Hero shows 8:club: K:heart:

(Pre 39%, Flop 21.5%, Turn 13.6%)

 

SB wins $14.25

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($36.03)

BB ($2.76)

UTG ($22.64)

CO ($16.50)

Hero ($20.99)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:spade:

 

UTG raises to $0.70, CO calls $0.70, Hero raises to $2.50, fold, fold, UTG calls $1.80, CO calls $1.80

 

FLOP ($7.80) 2:club: K:diamond: 5:diamond:

 

UTG bets $20.14 (AI), CO folds, Hero calls $18.49 (AI)

 

TURN ($44.78) 2:club: K:diamond: 5:diamond: 6:club:

 

RIVER ($44.78) 2:club: K:diamond: 5:diamond: 6:club: T:diamond:

 

Hero shows Q:spade: K:spade:

(Pre 50%, Flop 1.6%, Turn 0.0%)

 

UTG shows 5:heart: 5:club:

(Pre 50%, Flop 98.4%, Turn 100.0%)

 

UTG wins $43.28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar en sak när det gäller enkel matte.

 

Pottoddsen vi har på turn är $0.8 som vi måste betala för att kunna vinna $3.35 (potten $2.55 + hans bet $0.8). Alltså har vi 0.8:3.35 och då tar man $0.8/$3.35+$0.8 = $0.8/$4.15 = 0.192 = 19.2 %

 

För att vi ska ha bäst hand här på river om vi säger att han leder, behöver vi 19.6% för att ha oddsen till att syna (Flushdraw + overcard är väl 19.6%). Alltså är det förmodligen -EV att syna turnbettet om vi säger att han har något där i handen vilket han förmodligen har?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($9.90)

Hero ($10)

UTG ($9.70)

CO ($7.70)

BTN ($13.78)

 

Dealt to Hero A:spade: 7:spade:

 

fold, CO calls $0.10, BTN calls $0.10, fold, Hero raises to $0.50, CO calls $0.40, fold

 

FLOP ($1.15) 4:diamond: 2:spade: 8:diamond:

 

Hero bets $0.70, CO calls $0.70

 

TURN ($2.55) 4:diamond: 2:spade: 8:diamond: K:spade:

 

Hero checks, CO bets $0.80, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB är 27/15 över 33 händer, troligen en tagfisk, har inte sett honom göra ngt konstigt.

 

CO är 80/0 över 5 händer och shorstackad så troligen har han ingen aning vad han gör.

 

Pre är väl standard.

På floppen tänkte jag att det kanske är bättre att syna in så vi får med BB i potten.

På turn tänkte jag att genom att shova får jag bort honom från händer som TPGK/TPNK, en åtta etc. Sedan har vi även equity i handen.

 

Vad tycker ni om mitt spel/tankar?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

BB ($20.83)

Hero ($14.97)

CO ($3.90)

BU ($1.45)

 

Dealt to Hero 9:spade: A:spade:

 

Hero raises to $0.40, CO calls $0.40, fold, BB calls $0.30

 

FLOP ($1.20) 3:spade: T:spade: 8:club:

 

BB checks, Hero bets $1, CO raises to $3.50 (AI), BB calls $3.50, Hero calls $2.50

 

TURN ($11.70) 3:spade: T:spade: 8:club: 2:heart:

 

BB checks, Hero bets $11.07 (AI), BB calls $11.07

 

 

 

Hero ställer på floppen.

 

Fördelar:

 

-Du har bra equity mot allt och det finns en del döda pengar i potten.

-Om BB är kapabel att lägga ett par tror jag att det är större chans att han gör det här.

-Har han ett drag är det större chans att han vill stoppa in nu än på turn (tänk så fint om han synar AI med typ KsJs).

 

Turn:

 

-Checka bakom. 2:an förändrar ingenting, det inser nog tom en som inte sysslar med att läsa händer och han verkar ju gilla sin hand efter att ha synat bet+raise på floppen utan att ens stänga action. Vi har ess-hög och har därmed ingen anledning att "skydda oss" mot drag, inget att få värde av (om vi inte är sådana soul-readers och kan sätta honom på exakt ett drag) och inget vidare bluffläge mot bättre händer.

-Aggression är bra, men använd det på "rätt" ställen. Floppen i det här fallet. Checkar vi bakom på turn kan vi ta ett beslut i position på river om han skulle beta. Är river blank och han betar nåt litet kanske vi snappa av någon liten bluff med missat drag eller om vi bedömer att han har en bra hand kan vi klappa oss på ryggen, folda och vara nöjda med att ha sparat pengar mot hans passiva spel med tex 333 som han slowspelat på floppen och missat att check/raisa på turn.

 

Det sagt dock, skeppa in på floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 88/13 över 11 händer.

 

Pre gör jag en OOP isolate som jag brukar göra mot fiskar.

Flopp är väl standard c-bet.

Är turn fortfarande ett värdebet och fold till en raise?

Vad gör vi på river? Var ganska lost här.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

Hero ($9.90)

BB ($10)

CO ($32.18)

BTN ($26.22)

 

Dealt to Hero T:diamond: Q:heart:

 

CO calls $0.10, fold, Hero raises to $0.50, BB calls $0.40, CO calls $0.40

 

FLOP ($1.50) 9:spade: 5:club: T:club:

 

Hero bets $1.15, BB calls $1.15, CO folds

 

TURN ($3.80) 9:spade: 5:club: T:club: A:diamond:

 

Hero bets $2.80, BB calls $2.80

 

RIVER ($9.40) 9:spade: 5:club: T:club: A:diamond: 9:heart:

 

Hero checks, BB bets $5.55 (AI)

 

Tycker hela den här handen tydligt illustrerar varför det är jobbigt att spela ur position. Turn suger och det är förmodligen väldigt jämt mellan vad som är bäst av att beta eller checka. River är väl antagligen en fold även om det inte känns helt övertygande mot en som spelar 90% av sina händer. Tänk dig den här i position istället:

 

Han checksynar flop, han checkar esset på turn och du kan välja huruvida du ska fortsätta gå för värde, checka bakom och fånga upp riverbluffar eller reppa esset och göra om din hand till en bluff (det sista är kanske inte så smart mot en 88/13). Ur position blir det jobbigare. Antar att du betar esset som någon sorts kombination av tunt värdebet/vill inte visa dig svag för då blir river jobbig att spela, eller nåt.

 

Slutsats för pre-flop: fold>>complete>>>>>>>>>>>>>>>raise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 72/26 och en 3-bet på 19%(16) över 58 händer.

 

Openraisar standard. När han 3-bettar tycker jag att jag kan syna för han är en spewmonkey och 3-bettar rätt ofta. Tycker att jag kan få in pengarna om det är en low-bräda mindre än en åtta.

 

Flopp ser bra ut, när han c-bettar tror jag inte att han har stark hand här ofta. Valet var mellan syn/shove men valde att syna för jag trodde en shove skulle oftast bara få syn av bättre hand.

 

På turn när han checkar tror jag att han inte har något här, typ missed AT+ och tycker att jag borde shova. Tycks?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($9.75)

BB ($25.30)

Hero ($10)

CO ($22.97)

BTN ($9.85)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:club:

 

Hero raises to $0.40, fold, fold, SB calls $0.35, BB raises to $1.60, Hero calls $1.20, fold

 

FLOP ($3.60) 4:diamond: 6:spade: 7:club:

 

BB bets $3.60, Hero calls $3.60

 

TURN ($10.80) 4:diamond: 6:spade: 7:club: J:diamond:

 

BB checks, Hero bets $4.80 (AI)

 

 

Tänkte först skriva fold pre-flop eftersom vi inte har odds att setmina, men så såg jag hans stats och insåg att vi knappast endast setminar. Tycker nog ändå att det är ganska marginellt att syna pre-flop med tanke på att det finns väldigt många floppar som vi inte är bekväma att stacka av på. Antar att han inte checkar floppen särskilt ofta oavsett träff eller inte så vi kommer att få många svåra beslut. Dessutom är statsen bara över 58 händer, vilket är för lite för att dra några alltför stora slutsatser. Han är troligtvis lite spewig, men kanske inte fullt så mycket som statsen säger.

 

Gillar ditt flop-resonemang och håller med om att han förmodligen inte synar ett ställ med så många sämre händer. Tycker dock att samma gäller för turn och har inget emot att låta honom få ett gratis drag till sin 3-6 outare om det kan inducera en bluff på river (antar här att han skulle ställa in om han plockade upp outs på turn med tex ett ruterdrag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 20/10 över 10 händer och inte sett honom göra något konstigt.

 

Pre är väl standard.

C-bettet är väl också standard med TPGK men när han raisar mig ganska stort så är jag inte alls säker på min hand längre. På de få händer vi spelat ser han tight ut och jag känner ofta att det är set där. Syna en gata och re-evaluate turn eller vad tycker ni? Om jag synar hans raise och han gör ett rätt stort turnbet easy fold va?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($14.70)

BB ($15.29)

UTG ($12.78)

Hero ($9.85)

BTN ($20.74)

 

Dealt to Hero Q:diamond: K:club:

 

UTG calls $0.10, Hero raises to $0.40, BTN calls $0.40, fold, BB calls $0.30, UTG calls $0.30

 

FLOP ($1.65) 3:spade: 8:club: Q:heart:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $1.30, BTN raises to $4, BB folds, UTG folds, Hero ?

 

BTN wins $4.04

 

Iallafall, bankrullen är nu $390 och en BI till så kör jag på NL20. :D

 

 

Fold. Du betar världens torraste flop mot 3pers (säger inte att du gör fel), men han höjer ändå. Gör han det med QJ låter jag honom komma undan med det. Gillar inte att syna och sedan re-evaluate turn eftersom du har halva stacken inne. Synar du flop får du gå hela vägen imo.

 

Hade ni varit HU gillar jag att knacka en såpass torr bräda för att få mer värde av hans sämre damer/PP<Q samt spara pengar om han floppat monster. Gäller givetvis inte vs nån total fisk som man kan bomba alla gator och få syn/eller tom bli ställd av Q2, utan mot någon som iaf verkar hjälpligt kompetent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 40/0 över 20 händer. Vi spelade en hand innan då han raiseshovade på turn när han träffade flush.

 

Pre är väl standard.

C-bet standard, när han minraisar sätter jag han på antingen J, JT, flush, någon gång T och kanske bluff ibland. Jag synar bara hans minraise för att sedan få in pengarna på turn om en inte-spader kort kmr.

Kungen är inget bra kort för mig men jag tror fortfarande jag har bäst hand och jag tror han kommer betta turn med så jag går för en CRAI.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($20.47)

BB ($16.55)

UTG ($31.72)

CO ($29.20)

BTN ($7)

 

Dealt to Hero T:diamond: T:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $0.80, BB calls $0.60

 

FLOP ($1.60) 3:spade: J:spade: T:spade:

 

Hero bets $1.40, BB raises to $2.80, Hero calls $1.40

 

TURN ($7.20) 3:spade: J:spade: T:spade: K:club:

 

Hero checks, BB bets $3, Hero raises to $16.87 (AI)

 

 

Jag 3betar floppen. Det finns så många scare-cards som kan komma på turn och inte bara för dig. Vad tror du han gillar sin AhJh/333 om en spader kommer på turn? Eller sina QQ om ett ess eller en kung kommer? Har han floppat en färg så är det ju kul för honom, vi har fortfarande bra equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du inte har något emot att jag spammar din dagbok förresten, har inget bättre för mig just nu.

 

Hoppas att det innehåller åtminstone några vettiga råd :)

 

Absolut inte, tvärtom! Ska läsa igenom alla postar noga och lära mig av dem så snart jag vaknat helt. :)

 

Har läst igenom dina poster och ska tänka på de sakerna. Jag märker att jag hellre synar ett flopbet med stark hand än raisar vilket är nog än läcka för på NL20 kan de ändå inte folda något. Ska ändra på det i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postat på ett annat forum och orkar inte göra om det till engelska, ni borde ju fatta ändå. :)

 

Villain is playing 79/8 agg.f. 3.2 over 25 hands.

 

I bet the flop because I want to build the pot if I hit the straight or flush because I think I could get paid from this guy. When I miss the turn I check because I want to see a cheap rivercard and with the intention c/c the turn.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($20)

BB ($20.98)

UTG ($20)

CO ($16.48)

BTN ($19.70)

 

Dealt to Hero T:club: 9:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $0.80, BB calls $0.60

 

FLOP ($1.60) J:heart: A:club: Q:club:

 

Hero bets $1.40, BB calls $1.40

 

TURN ($4.40) J:heart: A:club: Q:club: 4:heart:

 

Hero checks, BB checks

 

RIVER ($4.40) J:heart: A:club: Q:club: 4:heart: 9:heart:

 

Hero checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...