Gå till innehåll

TT från UTG - Får vi in det?


Recommended Posts

Avg. stack ligger på runt 80 000 - 90 000 (om jag nu minns rätt).

Vi ligger runt placering 90/120.

Standard spel här anser jag är dega in från UTG då vi bara har 10 BB + att ante är hög. Vi ligger på ca 5 M. Det finns inte utrymme för andra spel utan vi måste få in smeten. Bör ju vara standard att dega.

 

PokerStars Game #31597860644: Tournament #185965778, $10+$1 USD Hold'em No Limit - Level XXVI (2500/5000) - 2009/08/14 0:37:34 CET [2009/08/13 18:37:34 ET]

Table '185960778 220' 9-max Seat #8 is the button

Seat 2: huanca (301195 in chips)

Seat 3: Peck206 (61710 in chips)

Seat 4: Bobske-NL (101822 in chips)

Seat 5: Hero (58000 in chips)

Seat 6: Orcyon (92376 in chips)

Seat 7: 1fatihsultan (115059 in chips)

Seat 8: eddieace (174897 in chips)

huanca: posts the ante 625

Peck206: posts the ante 625

Bobske-NL: posts the ante 625

Hero: posts the ante 625

Orcyon: posts the ante 625

1fatihsultan: posts the ante 625

eddieace: posts the ante 625

huanca: posts small blind 2500

Peck206: posts big blind 5000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of Clubs10 of Hearts

Hero???

 

 

Har hört att man bör dega any 2 från UTG med en såpass liten stack, kan detta stämma? Tycker det känns fel att stoppa in med any 2 från UTG trotts stackens size men samtidigt så är det ju en bra stack för att sätta press på resterande spelare runt bordet. Ungefär vad för range stoppar vi in med här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara knepigt med en sådan hand utg. Beror i vanlig ordning på hur bordet varit.

 

Om man degar rakt av finns det en klar risk att man får blindsen alternativt hamnar i ett jobbigt 80-20 underläge. Självklart finns flippchanser också mot t ex AJ+.

 

Ett spel jag kan tänka mig ibland är att limpa för att sedan stenhårt hoppas på en höjning som jag kan reraisa och ställa mot. Då får man med ett par bluffar-halvbluffar i fi´s range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett spel jag kan tänka mig ibland är att limpa för att sedan stenhårt hoppas på en höjning som jag kan reraisa och ställa mot. Då får man med ett par bluffar-halvbluffar i fi´s range.

 

Fast har vi inte för liten stack för det? Limpa UTG med TT känns kallt tycker jag med tanke på storleken. Ligger runt 12-13K i potten redan så därav känns push bättre men samtidigt så har du en poäng. För vad gör vi om Fi slår om till 15-20K ex.? Där finns ju bara push så att säga. Finns det fördel med att 3beta in det än att pusha från UTG? Skulle ju vara som du säger att vi kan addera bluffar-halvbluffar i Fi's range dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast har vi inte för liten stack för det? Limpa UTG med TT känns kallt tycker jag med tanke på storleken. Ligger runt 12-13K i potten redan så därav känns push bättre men samtidigt så har du en poäng. För vad gör vi om Fi slår om till 15-20K ex.? Där finns ju bara push så att säga. Finns det fördel med att 3beta in det än att pusha från UTG? Skulle ju vara som du säger att vi kan addera bluffar-halvbluffar i Fi's range dock.

 

Min plan med det spelet är att få in det. Sitter någon i sen pos med typ 22-99 så ställer de kanske rakt av och då synar jag. Höjer de så ställer jag och de måste högst troligt syna. Man är absolut i ett läge där man gärna får in degen. Visst ibland springer man in i monster, men det gör man om man ställer direkt också. Det tråkiga som kan hända är såklart att en eller flera synar och då kan man mycket väl tvingas ge upp handen. Då återgår vi till början av min tanke. Allting beror på bordet. Är det bara synfiskar så blir spelet rätt kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långt ifrån any two med den stacken tycker jag, kan vara helt off men tror att jag pushar 22+, AT+ och KQs här typ.

 

Har oxå svårt att få in det med any 2, känns bara dåligt med den stack sizen trotts att det är runt 10 BB.

 

Har nog lite bredare range där än dig Ulaf som jag degar vilket ligger kring 22+, A8+ och KJs, KQs. Kanske för brett:roll:, eller vad tror du?

 

eddieace har gjort jätte tomtiga spel sedan innan, som limpat med QTs från UTG med 9 spelare med 10 BB bakom. För övrigt så är spelarna över avarage, dit är inte eddieace inräknad som bär tomteluva, och bordet ganska tight i detta läget så dega tycket jag va rätt spel. Skulle ju fått in det mot omslag och vill inte limp folda på floppen ifall det blir felvägs pott.

 

Degade med TT från UTG och drar inte ut:

eddieace: raises 52375 to 109750

*** FLOP *** [Qd 8d 9s]

*** TURN *** [Qd 8d 9s] [Ks]

*** RIVER *** [Qd 8d 9s Ks] [2s]

eddieace (button) showed [Kh Kc] and won (126625) with three of a kind, Kings

WP sir!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långt ifrån any two med den stacken tycker jag, kan vara helt off men tror att jag pushar 22+, AT+ och KQs här typ.

 

+1, nånstans runt detta pushar jag med, sen fattar jag inte de som anser att man ska any two UTG, för i så fall bör man ställa any two i any position då UTG är klart sämst att hitta ställ ifrån där vårt enda mål är att stjäla blinds.

 

Jag spelar som ovan HD UTG med 10BB och i mittenpos lite lösare och runt knapp kanske Ax Kx 22+ och lite andra händer som ligger bra till mot en ev synrange såsom J10 89s mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen med bred UTG-push är ju att man vill ställa in innan man tappar fold equity när man postar blinds, men i det här fallet har vi bra FE även efter blindsen.

 

Jo det fattar man ju, men ofta har man möjlighet att ställa innan man hamnar UTG eller råd att vänta tills efter UTG. På nivåerna jag spelar på betyder FIs kort mer om han synar än om man pushar med 8 resp 10BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...