Gå till innehåll

PLO 2.5/5 hittar vi synen?


Lisa87

Recommended Posts

bjud in han till tråden vet ja..raise på turn är spydåligt mot alla motståndare som kan reglerna. syna bara turn och syna river igen..99** och 77** är väldigt liten del av hans range här T7** är split (ok vi frirullar) och T9** har oss slagna vi vet inte hur många kåkar han höjer turn här men ett rimligt antagande är att han höjer 100% av T9** och en okänd del bluffrange som vi tappar allt värde mot när vi slår om turn igen.

 

edit: vikta upp T9** också för T7** slår oftare om flop än T9** gör.

 

edit2: 90% av alla red pros suger hårt så det är inte så mkt att komma med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjud in han till tråden vet ja..raise på turn är spydåligt på turn mot alla motståndare som kan reglerna. syna bara turn och syna river igen..99** och 77** är väldigt liten del av hans range här T7** är split (ok vi frirullar) och T9** har oss slagna vi vet inte hur många kåkar han höjer turn här men ett rimligt antagande är att han höjer 100% av T9** och en okänd del bluffrange som vi tappar allt värde mot när vi slår om turn igen.

 

edit: vikta upp T9** också för T7** slår oftare om flop än T9** gör.

 

edit2: 90% av alla red pros suger hårt så det är inte så mkt att komma med..

 

Vilka regler?

 

Ok. Skall säga det till honom. Dessvärre kan han ingen Svenska, förutom det jag lärde honom då jag bodde i Staterna (de gamla svordomarna, samt lite snusktermer, och nån hockeyterm) så jag tvivlar på att han är så sugen att regga sig här. (han gör för övrigt ingenting i skrivande form på nåt forum nånstans)

 

Fråga; spelar du handen annorlunda cashgame mot MTT? Han sa att i en MTT "might have folded depending on the depth of the stack and the stage of the tournament"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte troligt. Dylika händer spelar jag i princip likadant i CG och turneringar.

 

Ok. Där skiljer isåfall det sig åt en hel del, för han var rätt bestämd med att i CashGame så var det automatic att försöka få in alltihop mot i princip alla regs där han spelar, men har var som sagt något mer tveksam om det vore en MTT.

 

Men, dem spelar å andra sidan uberaggro de flesta där när det är cash; han har ett uttryck som e rätt spot-on när det gäller red-rpos på 300/600: "its easier to reload than fold" som han brukar säga. Funkar ju dessvärre inte i en MTT om vi inte är inom R-perioden ifall det är en sån turre. :roll:

 

Har du själv kikat på hur spelet ser ut på 300/600 PLO? Du skulle förmodligen kräkas..

 

MEN, jag säger inte att DEM har den bästa EV strategin alltid, du kan mycket väl ha rätt. Dock så spelar inte en enda utav dem så, utan floppar man nötterna, dessutom med 6 outs för nötter på River, så ser man till att få in allt även om turn kan se en aning skrämmande ut (dock mindre skrämmande mtp det var ett färgdragskort).

 

Det KAN MYCKET VÄL vara så att med deras oberoende situation, eller dåliga respekt för pengar ofta, så skiter de i vilket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nutshell, fortfarande, vad vill du att fi ska syna shove med river?

 

Har du sett spelen på 2.5/5 på SvS?

 

Jag kan säga att jag ser MÅNGA som hade synat shove med AAxx, KKxx, Txxx. Jag tror faktiskt det är EV+ att shova på Rivern där på den nivån.

 

Men jag kan tycka handen skulle ha spelats lite annorlunda att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett spelen på 2.5/5 på SvS?

 

Jag kan säga att jag ser MÅNGA som hade synat shove med AAxx, KKxx, Txxx. Jag tror faktiskt det är EV+ att shova på Rivern där på den nivån.

 

Men jag kan tycka handen skulle ha spelats lite annorlunda att börja med.

 

Jag har spelat en hel del händer där på Svs och jag kan säga att shove absolut inte synas av så många som du verkar tro.

 

Har du spelat där mycket och vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en hel del händer där på Svs och jag kan säga att shove absolut inte synas av så många som du verkar tro.

 

Har du spelat där mycket och vad nickar du?

 

Tänker inte outa mitt nick, men vargens gissning innehar en enda bokstav gemensamt med mitt nick..

 

Jag spelar allt från 0.5/1 (där jag inte är vinnande) upp till som mest 25/50 där jag för ett par år sen spelade regelbundet (i och med pappaledighet).

 

Nu spelar jag ganska lite, men en del på 2.5/5 även om jag mest kör SnG och andra spelformer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...