Myt4z Postad 14 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2010 Drömde om dig inatt Myt4z. Träffade dig när du var ute och gick med din katt Haha, nötdröm! Var säkert den som gjorde att det äntligen lossna lite idag. Fick äntligen in en ok dag, knep 5 bi över 1.6k händer. Skönt då jag endast knep 2 potter för fulla ink idag. Så spelet stämde mkt väl idag. Det här var väl dagens höjdpunkt. Hade suttit och försökt ta mongot bra länge. Tillslut så! Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: SB: $50.80 BB: $561.90 UTG: $199 CO: $201.90 Button: $230.05 Dealt to CO 6:spade: 8:spade: Pre-flop: (1 folds), CO raises to $6, Button calls $6, (1 folds), BB calls $4 Flop: ($19) 7:spade: 5:club: J:heart: (3 Players) BB bets $2, CO raises to $16, (1 folds), BB calls $14 Turn: ($51) 4:diamond: (2 Players) BB bets $10, CO raises to $46, BB raises to $82, CO raises to $179.90, BB calls $97.90 River: ($410.80) 8:club: (2 Players) Results: BB Showed 4:spade: 4:heart: CO Showed 6:spade: 8:spade: CO wins $410.80 Citera
Myt4z Postad 15 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2010 Haha, ja, vad ska man säga. Körde 2 h nyss, 1.7$k back. Springer rätt bra, bara 2 st AK mot AA detta pass:) och en QQ mot KK. Standard antar jag. Då var jag iaf back för månaden igen. Oerhört inspirerande då jag precis tänkt starta grinda mkt. Har tänkt lira ikv också, får se hur det blir. Minns inte senast jag tappade 10 ink på en dag, och är inte spec sugen på att göra det idag:) Har dock känslan utav att det mkt väl kan bli så om jag lirar mer. Nåväl, rensa skallen lite nu, så får jag se hur det blir ikv. FIck knappt in några händer heller, så inte ens det kunde jag trösta mig med. 1,1k händer typ. Citera
Myt4z Postad 15 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2010 Gneta in ett pass till på 2 h, kändes väldigt stabilt och är otroligt nöjd över mitt spel. Extra nöjd i och med att det gick så segt tidigare. Knep väl en 2 bi kanske, så snygga till dagens res. Skönt att få in över 2.1k händer iaf, börjar bättra mig. Imorgon är det träningsledigt för min del, men tyvärr måste jag med brorsans bil till verkstaden, pallar inte. Ska iaf försöka få in 4-5h imorgon, minst. Gn! Citera
Chillarn7 Postad 17 Juni , 2010 Rapport Postad 17 Juni , 2010 Om Nigeria får möta Tyskland i VM. Kommer det stå NIG-GER på resultattavlan då? Citera
ryanatwood Postad 17 Juni , 2010 Rapport Postad 17 Juni , 2010 Om Nigeria får möta Tyskland i VM. Kommer det stå NIG-GER på resultattavlan då? Citera
sTARVIN89 Postad 17 Juni , 2010 Rapport Postad 17 Juni , 2010 hahaha va sjukt, inte ens tänkt på . Antar att dem löser det med GER-NIG då. Citera
Myt4z Postad 18 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2010 Nötte in 4 h idag, avsluta precis. Fortsätter tyvärr käpprätt, 1,1k ner idag. Otroligt tråkigt när det går såhär dåligt, usch. Får knappt in volym, och så fort jag sätter mig ner för att ösa på, då går det bara sämre och sämre. Nåja, nya tag. GN! Citera
Starfitter Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 Om Nigeria får möta Tyskland i VM. Kommer det stå NIG-GER på resultattavlan då? i loled Citera
Staash Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 Om Nigeria får möta Tyskland i VM. Kommer det stå NIG-GER på resultattavlan då? Har du läst det någonstans på nätet? För min polare sa exakt samma sak till mig igår och tog åt sig äran. Hade varit gött om man kunnat sätta dit han! Han nämnde även Nigeria-Ghana som "Nig-Gha" och tyckte det var småroligt! Citera
Chillarn7 Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 Har du läst det någonstans på nätet? För min polare sa exakt samma sak till mig igår och tog åt sig äran. Hade varit gött om man kunnat sätta dit han! Han nämnde även Nigeria-Ghana som "Nig-Gha" och tyckte det var småroligt! Jag fick det i ett sms. Antar att sånt där sprider sig som en löpeld. Skickade obv vidare det till några andra polare som säkert gjorde samma sak Haha Nig-Gha va faktiskt bra. Såg på youtube att när de möttes så skrev de NGR på Nigeria. Citera
Myt4z Postad 18 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2010 Hej vänner, Körde ett kort pass idag, då jag ska upp hyffsat tidigt imorgon. Har bortamatch i Borlänge, mot Dalkurd. Tveksamt om jag kommer spela då jag stukat foten under gårdagens träning, men ska åka med och testa iaf. Iaf, har en hand från passet här. Sb är fisk, BB ok reg. Blev lite fundersam om jag ville raisa flop eller turn. Vad tycker ni? Hand Converter by Pokerhand.org Board: BB: $308 CO: $155.50 Button: $241 SB: $162.80 Dealt to Button K:spade: A:spade: Pre-flop: (1 folds), Button raises to $5, SB calls $4, BB calls $3 Flop: ($15) 5:spade: 4:spade: 7:diamond: (3 Players) SB checks, BB checks, Button bets $10, SB calls $10, BB raises to $40, Button calls $30, (1 folds) Turn: ($105) 8:club: (2 Players) BB bets $60, Button raises allin? Spelet gick iaf bra idag, var fantastiskt värde. Typiskt att man då inte kan lira längre. Gn! Citera
Teh_MoUsE Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 Båda linjerna funkar bra. Nu degar vi turn iaf edit: såg att sb var fisk, spelar syn då och försöker få med honom i potten också. Citera
Chillarn7 Postad 19 Juni , 2010 Rapport Postad 19 Juni , 2010 Nu degar vi turn iaf Vet inte riktigt hur nitigt det är på NL200 ongame men kan tänka mig att vi kommer ha väldigt lite FE om vi degar här? Citera
Chillarn7 Postad 19 Juni , 2010 Rapport Postad 19 Juni , 2010 Rekar Oskar Linnros (en av killarna i Snook) nya album "Vilja Bli" jävligt mkt. Finns en 4-5 riktigt sköna låtar. Du måste ju digga denna om du e från sundbyberg iaf Arvin Citera
Myt4z Postad 19 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2010 Vet inte riktigt hur nitigt det är på NL200 ongame men kan tänka mig att vi kommer ha väldigt lite FE om vi degar här? du röstar för syn på turn? Citera
Chillarn7 Postad 20 Juni , 2010 Rapport Postad 20 Juni , 2010 du röstar för syn på turn? Både fold/syn/all in ligger väldigt nära varandra EVmässigt tror jag. Om fi's range är väldigt stark tror jag det är bättre att syna iom att han måste folda mot push runt ~35% för att din push skall vara +EV om vi antar att du bara har färgoutsen varje gång fi synar. Du måste dock få in resten av degen på river varje gång du träffar färgen (elelr kunna bluffa hem potten) för att syn skall vara ett +EV spel så det förutsätter att han inte kan hitta fold med set/stegar på river om färgen sitter. Tror du inget av spelen är bra får du väl folda, är nog inte jättedåligt iom att inget av besluten är särskilt mkt om ens överhuvudtaget +EV. Jag hade nog föredragit att skeppa in på flopp men det är lätt att säga när man ser hur turn utspelar sig Jag tror han har stege väldigt ofta när han skjuter turn, vad hade han? 6s7s? ju! Nutz! Skeppar nummer i PM till dig å Kenny så kan vi styra upp något på P&L. Citera
Myt4z Postad 20 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2010 Ty för synpunkterna chillis, han hade 86 för floppad nötis. Jag skeppade och drog dock ut rivern, konstigt nog:shock: Lirar atm ett pass, går helt bisarrt uselt. Men men, krigar på. Citera
Myt4z Postad 20 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2010 Lyckades på ngt underligt sätt vända dagen till plus. 1 eller 2 bi, orkar inte kolla exakt. Extremt skönt att sluta grönt då det går så jäkla trögt för tillfället. Fick iaf in ett 4 timmars pass, nöjd med det. Imorgon blir det mer lir. Kikar imorgon om jag har ngn HH av intressa att posta, just nu är det bara massa wajn händer, och det orkar jag inte. Gn vänner! Citera
sTARVIN89 Postad 20 Juni , 2010 Rapport Postad 20 Juni , 2010 Hehe sundbyberglåten är fin . Kan dra en liten pokerupdate hos mig också, har haft svårt att få in speltid pga VM och lite annat men är upp ca 5k$+rb so far. Inledde fantastiskt med ca 40 inköp på en vecka men har tappat en del i slutet just på grund av VM vilket har fått mig ofokuserad och kommit ur spelrytmen lite . Får se hur jag gör pokermässigt, blir väl lite slögrind imorgon och sen paus några dagar sen när gruppspelen är slut kanske man kan börja grinda normalt igen. Citera
Myt4z Postad 20 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2010 Körde ett pass på en timme innan fotbollen startade. Har en hand jag funderade över. Hur vill ni spela den? UTG är fisk, så CO lär isolera brett. Kanske lika bra bara 3beta här och ta ner potten? CO är reg, ingen spec koll på honom, inte utmärkt sig över den stund vi spelat mot varann. Kändes efteråt som att jag verkligen spelade handen uselt, och vill därför ha input. Märker av att jag är lite i en downperiod, utsätter mig själv för en del svåra spots. Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: BB: $180.40 UTG: $124.80 CO: $224.80 Button: $214.70 SB: $218.30 Dealt to SB T:spade: T:diamond: Pre-flop: UTG calls $2, CO raises to $10, (1 folds), SB calls $9, (1 folds), UTG calls $8 Flop: ($32) 5:diamond: 4:club: 4:diamond: (3 Players) SB checks, UTG checks, CO bets $21, SB calls $21, (1 folds) Turn: ($74) 6:heart: (2 Players) SB checks, CO bets $57, SB raises to $187.30 Citera
Myt4z Postad 22 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2010 Bra respons:) Iaf, kört en del senaste dagarna, och det har gått bra:) Tänkte bjuda på en busig hand från dagens spel. Har en rätt busig historik med fi, därav det extremt cepeaktiga flopspelet:) Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: Button: $191 SB: $38 BB: $322.05 UTG: $268.85 CO: $239.35 Dealt to BB T:diamond: A:diamond: Pre-flop: (2 folds), Button raises to $5, (1 folds), BB raises to $18, Button calls $13 Flop: ($39) 4:diamond: K:diamond: J:diamond: (2 Players) BB bets $19, Button raises to $48, BB raises to $80, Button raises to $112, BB raises to $304.05, Button calls $61 Turn: ($516.05) Q:diamond: (2 Players) River: ($516.05) 9:club: (2 Players) Results: BB Showed T:diamond: A:diamond: Button Showed 9:diamond: 8:diamond: BB wins $383 Slutade drygt 6 bi upp idag, väldigt nöjd med spelet överlag. 19.1k händer för månaden, ska nå minst 35k innan månaden är slut är det tänkt. Då vore jag semi nöjd iaf, då jag startade månadensspel så sent. Gn! Citera
Myt4z Postad 22 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2010 Hade en till hand mot samma fi. Denna utspelade sig innan den jag posta tidigare. Ok spelat eller vill ni spela den annorlunda? Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: Button: $200 SB: $205 BB: $255.05 UTG: $240.80 CO: $191 Dealt to BB 9:heart: K:heart: Pre-flop: (2 folds), Button raises to $5, (1 folds), BB raises to $18, Button calls $13 Flop: ($39) 7:club: 6:spade: 4:heart: (2 Players) BB bets $22, Button calls $22 Turn: ($83) 8:heart: (2 Players) BB checks, Button bets $42, BB raises to $215.05, Citera
Starfitter Postad 22 Juni , 2010 Rapport Postad 22 Juni , 2010 K9s känns väl ok, tycker vi den ligger under vår callingrange är den ju supermysig att 3beta men ATs är waay 2 good att 3betbluffa imo.. Citera
Recommended Posts