Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

45min i en turenring, blinds 40-80 och sitter på 2200marker. Spelet hitills har varit ganska tight, med lite preflopp action. UTG(1000marker) höjer till 220, jag sitter utg+2 och slår om till 500. Cutoff ställer nu för 2800marker och UTG lägger. Syn? eller hittar ni fold?

Postad

Du behöver 35% vinstchans för att ta synen.

Är hans range KK+ ska du folda, pushar han även AKs så har du 27% och det är fortfarande en fold.

Pushar han QQ+ och AKo har du 40% och det är syn.

Du ska ha nån väldigt specifik information för att ta bort AKo ur hans range och det har du inte så du snappar och ganska ofta har han KK och du bustar och får spela nästa turre....

Postad

Du har nog helt rätt i ditt resonemang Opteron. Jag har inte tillräckligt mycket info på honom för att veta att han inte gör detta spel med AK. Jag folda, för kändes väldigt mycket som K-K, men började ångra mig efter någon minut. Skulle behövt en timebank, så hade jag nog hittat synen;-)

Postad
3beta inte pre, men snappa nu.

Anledningen till 3betten pre vara att isolera UTG, som va short och dessutom varit den mest aktiva spelaren runt bordet pre. Ville helt enkelt inte bjuda in andra spelare i potten....

Postad
Varför inte 3beta, är det för att blir vi för exploaterade i vårt 3bets-range?

Vi ska pusha istället för att slå om till 500?

Jag har ingen 3betsrange alls i UTG+1 mot UTG och skulle därför bara syna även med QQ. Anledningen till detta är att din 3betsrange endast kommer att bestå av premiumhänder vilket avslöjar värdet på din hand.

Dessutom ger du ju resten av bordet en chans att göra ett squeeze play eller pusha sämre händer vilket gör att du kan få bra värde för dina QQ.

Som spelad skulle jag syna.

Postad
Jag har ingen 3betsrange alls i UTG+1 mot UTG och skulle därför bara syna även med QQ. Anledningen till detta är att din 3betsrange endast kommer att bestå av premiumhänder vilket avslöjar värdet på din hand.

Dessutom ger du ju resten av bordet en chans att göra ett squeeze play eller pusha sämre händer vilket gör att du kan få bra värde för dina QQ.

Som spelad skulle jag syna.

Nu var det ju iof utg+2, men spelar inte jätte stor roll. Anledning till 3betten var som sagt väldigt situations betonad, hade utg inte varit short hade jag bara synat. Nu vill jag isolera utg, som varit mest aktiv runt bordet. Viker han så får han göra det, men tror även han ställer 10-10/A-J + här. Synar jag bara så bjuder jag in alla pockets att syna och jag vill inte spela QQ i flervägs pott....

Postad
Det är rätt många händer du kommer tjäna på att synar in.

Säkerligen, men kräver väl också bättre flop skills? Annars kanske vinsterna de gånger inte ont anande spelare i position bakom betalar av mot ditt dolda monster äts upp av förlusterna när man inte kan släppa sina damer i tid när motspelarna har träffat. Plus alla svåra beslut som måste tas de gånger ett ess eller en kung faller på floppen.

Metagamedelen är väl nivåberoende också. Begränsat värde av att fundera över medspelares läsning av ens trebetsrange från tidig position om du lirar turrar med max $10 i inköp.