SpeZial Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Hej, jag är intresserad av att köpa spotify aktier, har letat omkring på diversesidor men inte hittat , något som vet om spotify är börsnoterat och vad tror ni om att investera i dom? Citera
frekje Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Spotify är inte ett publikt bolag och har säte i Luxemburg. Här kan du se den aktuella aktiefördelningen: http://www.idg.se/2.1085/1.239983/sa-fick-spotify-skivbolagen-med-sig Du kan givetvis handla med aktier i bolaget innoficiellt om du hittar någon som vill sälja. En sådan transaktion görs oftast direkt mellan säljare och köpare. Citera
sulla Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Hej, jag är intresserad av att köpa spotify aktier, har letat omkring på diversesidor men inte hittat , något som vet om spotify är börsnoterat och vad tror ni om att investera i dom? OM det gick att köpa aktier skulle jag avråda och säga att du är ett halvår för sent ute. Citera
fl0w Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 OM det gick att köpa aktier skulle jag avråda och säga att du är ett halvår för sent ute. Nu kan jag ju just ingenting om aktier, men med en USA-lansering tidig 2010 känns det väl inte helt galet? Citera
JNL Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 OM det gick att köpa aktier skulle jag avråda och säga att du är ett halvår för sent ute. Aktien är inte noterad och därmed vet du inte till vilket pris det skulle var möjligt att köpa? Det är nog svårt att ge ett bra råd angående eventuellt köp utan att veta priset. Citera
sulla Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Aktien är inte noterad och därmed vet du inte till vilket pris det skulle var möjligt att köpa? Det är nog svårt att ge ett bra råd angående eventuellt köp utan att veta priset. Med hajpen som varit och är hade den med all sannolikhet legat i fantasinivåer som en repris på ITbubblan som bara väntar på att brista som en gammal övermogen finne. Citera
Nice Hand GG Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Problemet jag har med spotify... Hur fan kan dom gå med vinst? Citera
sulla Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Problemet jag har med spotify... Hur fan kan dom gå med vinst? Hur menar du? Citera
Nice Hand GG Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Hur menar du? Jag vet inte men det är ju inte så att det är gratis för spotify att distribuera och dela med sig utav sin musik Även om så dom största skivbolagen äger 20% av spotify så är det ju inte gratis för dom att spela upp en låt. Sedan deras iphone app, vad tror ni kommer hända om nu Apple inte godkänner applikationen? För det är ju inte så att Spotify är en stor konkurrent till iTunes? Spotify tycks ju också villja konventera alla reklamkonton till betalande, kommer inte applikationen att godkännas så funderar jag faktiskt på att sluta betala för den, är jag ensam där ute? Hur ser betalningen ut till Skivbolagen. Menar är det varje gång en låt har spelats från 0%-100% eller varje gång den bara varit i gång någon sekund? Hur skall då en betalandes budget på 99kr kunna täcka detta och även all annan kostnad inom koncern inte på att snacka om ett reklamkonto. För om jämför t ex med en radiokanal hur många mer låtar hinner du inte nöta igenom på spotify jämfört med en radiokanal? Citera
sulla Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Är inte helt säker själv obv men reklamen borde täcka stimpengarna för den musik som gratisanvändarna kör. De som sen väljer att teckna abbonemang tjänar de pengar på, för även om marginalen/kund är liten är ju potentialen enorm, nån miljard kunder liksom... Är ju lite som facebook/myspace mm mm mm, så länge man har en stor kundmassa har man potential att skaffa sig en förmögenthet även om det inte genast står givet hur. Men just ang aktier är det menar jag att alla redan sett potentialen med företaget så det enda som återstår är att leva upp till förväntningarna som är skyhöga eller floppa och jag tror tyvärr att utfallet blir nånstans mittemellan och det skulle inte en potentiell aktie må bra av. Citera
heltok Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 tror att de kommer växa rätt rejält när fler och fler mobiler får spotify-klienter, jag är iaf betalande kund för att kunna köra det på min iPhone.. Citera
sulla Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Tror också det kommer växa såklart, både med massvis med fler användare och även betalande sådana. Men än så länge liknar det väldigt mycket ett luftslott med väldigt fin fasad. Citera
aglo Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Lite OT, men kom över ett alternativ till Spotify för ett par månader sedan: Grooveshark Där behöver man inte ladda ned nåt program, vilket kan vara bra i vissa lägen när man inte är hemma. Använder dock fortfarande Spotify. Citera
dlinder Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Strömmad musik är framtiden, det är jag helt övertygad om. Det innebär ju inte nödvändigtvis att det blir Spotify som slår, men de har ju bra modell och utgångsläge. Men nej, de går inte med vinst. Det var det nog ingen som trodde så här tidigt heller iofs. De kommer kunna dra in riskkapital i flera år till, där ligger knappast problemet. Snarare är det lite läskigt med ev konkurrenter. Bra, bra drag att få in musikbolagen som ägare iaf. Om Apple inte godkänner appen blir det ett jääävla liv, det kan ni ge er på. De sitter lite i en rävsax här. Citera
heltok Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Om Apple inte godkänner appen blir det ett jääävla liv, det kan ni ge er på. De sitter lite i en rävsax här. ja, det vore tråkigt, men finns ju alltid: Citera
Nice Hand GG Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Bang boom krasch http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\08\17\348613§ionid=IT Var rätt säker på att dom inte gick med vinst dock kanske man kan spekulera i ifall "vinsterna" tas ut i andra bolag. Citera
Recommended Posts