Gå till innehåll

Varför är så många pokerspelare otrevliga?


jna

Recommended Posts

Många pokerspelare har ett stort ego och i stundens hetta kanske inte det egot går hand i hand med den sociala biten över nätet men jag tror dock att om de flesta hade suttit live mot varann så hade det varit en betydligt trevligare stämning. Det är så otroligt mycket enklare att ha en åsikt bakom en dataskärm än ansikte mot ansikte.

 

Man ska inte döma folk för tidigt, det misstaget har väl vi alla gjort:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel anledning, pengar.. vad är det i grund och botten oftast människor krigar och bråkat om? Pengar... Tyvärr, men så är det..

+1

Tror på ovan teori, ingen vill väl förlora och vissa bara måste tilta i chatten.

Jag tiltar mer genom att dra igång ännu en turnering för att rättfärdiga mitt dåliga spel eller min utdragning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En standard fras från mig, efter att någon i mitt tycke, gjort en otroligt dåligt syn brukar vara

"Wow du verkar duktig"

Får man då ett tx eller tack tillbaka, så är lyckan gjord :twisted:

 

Edit: Självklart har jag ju snott den här från en god vän. Så dessvärre är denna strålande kommentar inte min

 

Men ett tx här, då vann ju han ordväxlingen!

 

Nja, Jag brukar dessvärre följa upp med

" Synd att du inte kan något om pottodds" eller liknade :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag tror för det första att de flesta pokerspelare har börjat spela för att de är relativt tävlingsinriktade. De flesta har nog från början trott att man är bättre än vad man är, och haft en ganska stark övertro på sig själv, det är väl lite av drivkraften i början tills dess att man faktist blir så pass bra att man inser att man suger.

 

Men generellt kan man väl säga att ju sämre man är desto kaxigare och högre tro på sig själv har man och ju mer otrevlig är man i chatten typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är personligen övertrevlig och lite för pratglad i chatten.

Får ofta en pik av mods om man pratar Svenska eller Spanska med någon.

 

Däremot vet jag ett flertal duktiga onlinespelare som använder " skitsnack " just för att få sin motståndare att tilta ännu mer.

 

Det är ju inte helt ovanligt att folk har fått sin chat avstängd en period för att dom betett sig illa.

Sen är gränsen hårfin att jävlas, och förolämpa någon

 

 

//R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...det är väl lite av drivkraften i början tills dess att man faktist blir så pass bra att man inser att man suger.

 

Men generellt kan man väl säga att ju sämre man är desto kaxigare och högre tro på sig själv har man och ju mer otrevlig är man i chatten typ.

 

Kändes lite motsägelsefullt men jag kanske missuppfattade:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...