Gå till innehåll

5-stjärnig tråd


Riggdevil

Recommended Posts

Eftersom sngs inte har riktigt samma BR-krav så tror jag att det i många spelares fall kan handla om det. I cashgames kan du förlora flera inköp efter varandra vilket snabbt blir väldigt mycket förlorade pengar. Inköpen till sngs är en i regel mindre och fast summa per spelsession vilket innebär att man på förhand har stenkoll på vad man kommer att förlora om det går dåligt och kan därmed beräkna om man har råd med förlusten. Oavsett hur mycket man tiltar under en sng-session så kommer man inte att förlora mer än inköpet. En spelare med dåligt MM som är lika bra i cashgames som i sngs klarar sig med rätt stor sannolikhet längre genom att hålla sig till det sistnämnda eftersom det inte kräver en mindre förmögenhet. Nu kommer många säkert skriva att om man bara håller sig till rätt MM i cashgames så går det på ett ut. Visst kan det vara så om man i princip aldrig tiltar men om man är en någorlunda känslomänniska så måste det ligga något i mitt resonemang. Inte för att jag själv brukar tilta så ofta nuförtiden men de flesta som "tvingas" köpa in på nytt flera gånger vid samma gc-bord blir nog ganska frustrerade. Jämför 4 förlorade 50-dollars sngs på raken (200 dollar) kontra 4 förlorade 1/2 cashgame-inköp på 200 dollar var (800 dollar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom sngs inte har riktigt samma BR-krav så tror jag att det i många spelares fall kan handla om det. I cashgames kan du förlora flera inköp efter varandra vilket snabbt blir väldigt mycket förlorade pengar. Inköpen till sngs är en i regel mindre summa per spelsession vilket innebär att man på förhand har stenkoll på vad man kommer att förlora om det går dåligt och kan därmed beräkna om man har råd med förlusten. Oavsett hur mycket man tiltar under en sng-session så kommer man inte att förlora mer än inköpet. En spelare med dåligt MM som är lika bra i cashgames som i sngs klarar sig med rätt stor sannolikhet längre genom att hålla sig till det sistnämnda.

 

Moneymanagement....

För övrigt finns det väl dom som plussar på CG och backar på SNG&MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...