TheLinkan Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Idag uppkom en fråga när vi spelade en omgång poker. Vi var tre personer kvar i vårt Hold'em-parti när två gick all in, och den tredje synade. Person nummer 3 vann potten och därmed hela pokeromgången, men vad avgör vem som kom tvåa respektive trea i turneringen? Citera
DanielN Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Ju större stack innan all-in desto bättre placering. Citera
D.H. Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Den av de 2 som hade mest när handen började får normalt sett andraplatsen. Edit: Damn, där var jag lite långsam... Citera
Ugrath Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Gick all in med AQ på expekt och tänkte då att om jag får två synar så kommer jag komma trea pga större stack preflop. Hur som helst synar båda och storstack visar A8 smallstack visar AJ. 8an kommer på flop och A8 tar ner alla chips. Jag får till min stora förvåning dela på tredjepriset och går följaktligen minus på touren. Tycker det verkar väldigt konstigt och dåligt att ha det systemet. Citera
Papa Kubo Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Det har påpekats förut och det tål att påpekas igen: Primas programvara är riktigt skräp. Jag skulle aldrig spela om stora pengar på en primasajt. Citera
bzkt Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Om båda hade exakt lika mycket marker innan handen då? Citera
Dahlberg Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Om båda hade exakt lika mycket marker innan handen då? Då delar man de sammanlaggda prispengarna (2a och 3e plats) på 2 och sen får dom nöja sig med det. Citera
TheLinkan Postad 9 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2005 Tack så mycket för svaret på min fråga. Då vet jag. Citera
Recommended Posts