Gå till innehåll

Hand från Wsop ME


Recommended Posts

Hand från det här årets main event. Redan diskuterat med några msnare och några pokerpolare. Är andra nivån första dagen så vi spelare 100/200 utan ante.

 

Effektiva stackar 25k. Dålig lös spelare i CO säger 550, foldas till sb som synar. Sb är tiltad man i 45-50års ålder som hela dagen klagat på dåligt kortsnitt, ingen som respekterar honom etc. Jag har :6w::6w: i bb och synar in, pott 1650.

 

Flop kommer :2w::9w: :9w: RB och det checkas runt. Turn binkar jag :6w:.

Sb leder ut 1700. Jag synar och co foldar. River kommer :Qw: så det ligger 2996Q utan färg ute, 5050 i potten. Sb leder nu 2,5k.

 

Jag frågar hur mycket han har bakom, och han svara ganska ivrigt/snabbt ca 23k. Jag shovar.

 

Sb är en sån spelare som aldrig kommer vika en 9a eller 22. Enda händerna jag är slagen av i det här läget är 99/Q9 imo, han skulle definitivt 3b QQ pre och 96/92 känns långsökt. Tankar på handen? Linjen andra varit inne på är att jag borde slagit om till ca 8k. Jag tycker det är jättekallt men någon har sagt att jag borde raisa turn, någon som gillar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand från det här årets main event. Redan diskuterat med några msnare och några pokerpolare. Är andra nivån första dagen så vi spelare 100/200 utan ante.

 

Effektiva stackar 25k. Dålig lös spelare i CO säger 550, foldas till sb som synar. Sb är tiltad man i 45-50års ålder som hela dagen klagat på dåligt kortsnitt, ingen som respekterar honom etc. Jag har :6w::6w: i bb och synar in, pott 1650.

 

Flop kommer :2w::9w: :9w: RB och det checkas runt. Turn binkar jag :6w:.

Sb leder ut 1700. Jag synar och co foldar. River kommer :Qw: så det ligger 2996Q utan färg ute, 5050 i potten. Sb leder nu 2,5k.

 

Jag frågar hur mycket han har bakom, och han svara ganska ivrigt/snabbt ca 23k. Jag shovar.

 

Sb är en sån spelare som aldrig kommer vika en 9a eller 22. Enda händerna jag är slagen av i det här läget är 99/Q9 imo, han skulle definitivt 3b QQ pre och 96/92 känns långsökt. Tankar på handen? Linjen andra varit inne på är att jag borde slagit om till ca 8k. Jag tycker det är jättekallt men någon har sagt att jag borde raisa turn, någon som gillar det?

 

Tycker du spela rätt, jag hade slagit om till 8k på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom det upp något färgkort på turn?

 

Ja.

 

Tycker du spela rätt, jag hade slagit om till 8k på rivern.

 

Varför slå om till 8k istället för shove på river om vi tror att han synar båda med nia? Jag tror att han har en nia efter donkningen båda gatorna, enda argumentet för återhöjning till 8k är väl om han har 77+ som inte träffat alt någon konstig dam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog reraisat på turn.

 

Oträffad hand lär han ju endå inte betala av på rivern och har han a9 eller 22 så får du in degen och slipper oroa dig för ett till kort på brädan.

 

Om inte annat får du en massa info och troligtvist en check från honom på rivern och du får styra första beten. Skulle han mot förmodan beta ut rivern skulle du kunna komma undan med bara en syn också utan att de känns som ett för kallt spel. Bara syna nu när han betar halva potten är ju dock kallt.

 

Skulle jag spelat skulle jag alltså reraisat turn.

 

Som du spela nu skulle jag väl spela rivern som du spelade den och om du tror han synar en all in med 9x och 22. Annars skulle jag nog reraisat till 7-8k och försöka hitta folden om han ställer och gräma mig över hur jag lät han rivra sin dam :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

 

 

 

Varför slå om till 8k istället för shove på river om vi tror att han synar båda med nia? Jag tror att han har en nia efter donkningen båda gatorna, enda argumentet för återhöjning till 8k är väl om han har 77+ som inte träffat alt någon konstig dam.

 

tog hans bet på river som ett stopp-bet och att han inte har sån stark hand, kanske kan orka med att syna 8 k .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att man ska räkna med att folk synar för sin turnering i WSOP utan att ha någon info om dom mer än att de är tiltade. Är han tiltad så kommer du garanterat få syn om du höjer upp till 10-11K av nior, 22 och säkert en del överpar men går du all-in får han en faktor till att överväga som kan göra att han foldar en hyfsat stark hand.

 

Eftersom du lär få extra marker varje gång han har en lite svagare hand också så känns en höjning mycket bättre än en all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medelålders average Joe som spelar WSOP brukar vara väldigt rädda för att spela om hela stacken första dagen. Speciellt så pass tidigt som andra nivån. Därför tror jag inte din read om att han synar ner med en nia här är helt korrekt. Som spelad (hade personligen raisat turn) tycker jag en raise till 8-10k är bättre eftersom du då med större säkerhet får betalt av medelstarka händer.

 

Edit: Många verkar dessutom ha en förkärlek för uttrycket "a chip and a chair" Därför skulle en linje kunna vara att raisa mycket men inte så mycket så att han är all in. Lämna ett par tusen åt han. Tror dock ändå på en raise till 8-10k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej här kommer det: han stekte _länge_ och då menar jag 5+ minuter, och foldade AQ face-up och frågade om jag hade T9. Nu i efterhand borde jag sagt runt 8-10k och antagligen fått syn.

 

Jag var i princip säker på att han hade 9x eller 22 utifrån hans spel så gick för att maximera vinsten. Har han 99/Q9/QQ så fine, om jag raisar finns det inte en chans att jag lägger mig ändå. Rätt osäker på handen i efterhand men det är mest pga att han visade AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej här kommer det: han stekte _länge_ och då menar jag 5+ minuter, och foldade AQ face-up och frågade om jag hade T9. Nu i efterhand borde jag sagt runt 8-10k och antagligen fått syn.

 

Jag var i princip säker på att han hade 9x eller 22 utifrån hans spel så gick för att maximera vinsten. Har han 99/Q9/QQ så fine, om jag raisar finns det inte en chans att jag lägger mig ändå. Rätt osäker på handen i efterhand men det är mest pga att han visade AQ.

 

ah då var min read godkänd :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är folk rädda för kort på rivern? Visserligen spelar jag 10 dollars SNGS så är inte i närheten av nivån. Men vi sitter med kåk, vilka kort är vi rädda för? En 9a är det enda jag fruktar. Träffar han sin överkåk på rivern, fine, de e bara galet 10 % otur. Utdelningen på slowspel här känns mycket större, speciellt eftersom han träffade sin dam, som tyvärr blev lite missreadad.

 

Tänker jag rätt? Om inte, varför inte?

 

 

En grej om jag får undra, varför betar du inte flop ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är folk rädda för kort på rivern? Visserligen spelar jag 10 dollars SNGS så är inte i närheten av nivån. Men vi sitter med kåk, vilka kort är vi rädda för? En 9a är det enda jag fruktar. Träffar han sin överkåk på rivern, fine, de e bara galet 10 % otur. Utdelningen på slowspel här känns mycket större, speciellt eftersom han träffade sin dam, som tyvärr blev lite missreadad.

 

Tänker jag rätt? Om inte, varför inte?

 

 

En grej om jag får undra, varför betar du inte flop ?

 

Är väl inte direkt så att man är rädd för att ge gratis kort på turn. Att betta på turn gör att du bygger pott och kan få mer betalt, speciellt om han sitter på en nia eller ett drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa inte turn, låt han försöka bluffa/stopbetta river för att sen tala sig in i en syn.

 

Din last på river är alldeles för stor. Hade funkat bra i cg för maximerat värde men inte WSOP ME. Precis som många redan påpekat är folk väldigt rädda för att stacka tidigt med annat än nötterna. Läste bl.a om en gubbe som folda KK faceup för en 3bet sent dag1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...