Gå till innehåll

Tvreklam, ren lögn?


Bossebo

Recommended Posts

Nu pumpas ju reklam för en viss ny pokersida på tv, och på bästa sändningstid.

 

Helt utan proffs, hajar och fusk sägs det.

 

Tyckte jag kände igen klienten i reklamen och det visar sig vara good old Microgaming/prima...

 

Hur kan de få det till att fritt ifrån "proffs och hajar" på det nätverket? Det är väl den största lögnen sen döda havet dog. Svårt o tänka mig något mer grindigt nätverk med sina rakebacks avtal som erbjudits...

 

Givetvis välkommet för de som spelar där om det trillar in massor av nya spelare, men reklamen ljuger ju rätt av!

Bara en sån reklam får ju en att inte våga regga sig, för drar de bullshit likt denna i reklamen, vad faan kan de komma med sen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon TV-reklam som håller sig till sanningen?

 

Det jag tänker på är ju att precis allt de anser vara deras grej, är ju lögn :) Det dom säljer, stämmer ju inte alls. En droppe diskmedel kan räcka till ett gäng tallrikar, men allt de säger i reklamen är bara hittepå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

proffsen får helt enkelt motrigg på sina konton på siten:P tänkte likadant, hur kan man försökra sig om det(?) och svaret är ju enkelt, det går ju inte. Det är en go gammal lögn som dem bankar in i tv-tittarna.

 

Yes. En droppe av det räcker till 100 tallrikar!

Yes är ju inte riggat, det är ju bara så nöt. Tummen upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter sidan?

 

cool hand poker.

 

Sedan reklamen där Yes diskmedel säger att en flaska räcker upp till 6 månader så stämmer det. Jag köpte en flaska Yes när jag flyttade in i min lägenhet i december, har ca 25% kvar. Dock så diskar jag aldrig utan använder diskmaskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cool hand poker.

 

Sedan reklamen där Yes diskmedel säger att en flaska räcker upp till 6 månader så stämmer det. Jag köpte en flaska Yes när jag flyttade in i min lägenhet i december, har ca 25% kvar. Dock så diskar jag aldrig utan använder diskmaskin.

 

Hur mycket diskmedel använder du?

 

Jag köpte en flaska för 4-5 månader sen och jag har använt mindre än en tredjedel.

 

Och jag har inte diskmaskin heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket diskmedel använder du?

 

Jag köpte en flaska för 4-5 månader sen och jag har använt mindre än en tredjedel.

 

Och jag har inte diskmaskin heller...

 

Nu var jag tvungen att kolla, har ca 10% kvar av flaskan. Har bara en uppsättning av kastuller och stekpannor. Så dessa diskar jag 2-3 gånger/dag sedan även dom finare knivarna diskar jag för hand, allt annat körs i maskinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bump, men endå.

 

Jason: Hi there, and welcome to Cool Hand Poker.

 

Jason: How can I help you?

 

Hans: Can you explain how you can have no shark att cool hand poker?

 

Jason: we don't have high stakes at the poker tables...so that makes a huge difference

 

Hans: well you have up to 100/200 NL?

 

Jason: We don't host any pros on the site either

 

Jason: the highest we have is $2/4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad tiltad jag blir av den där reklamen, "inga pokerhajar, inga fuskare".. Inga fuskare ? dom smutskastade just varenda jävla pokersida som finns. Tänk alla random folk i Sverige som är små sugna på att testa poker men vet inte om dom ska våga och sånt. Och sen hör dom från den här reklamen om att det fuskas på andra sidor. Hur sjukt idiotiska är dom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick mi tråd låst och skulle ta det här istället:

 

Coolhandpoker.com att lita på?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ringer många varningsklockor i minna öron för denna sida.

Dessa punkter får mig att undra

 

-Kommer från ingenstans och sänder ändå reklam på tv under bästa sändningstid och har reklamer i tidningar osv. Reklambuffert kommer ifrån?

 

- Nytt skin på microgaming känns bara det osäkert.

 

-Hemsidan svenska är inte direkt något att hurra för Exempel:

 

Citat:

Observera att alla dina pokerprogram kommer att vara på Svensk från och med nu, medan alla erbjudanden, kampanjer och annan kommunukation kommer att vara på engelska.

 

- Namnet på sidan känns väldigt oseriöst och ogenomtänkt samt att språket de använder känns väldigt oseriöst. Meningarna på hemsidan är som att man chattar med ngn osv och är slarvigt skrivet.

Ord från hemsidan:

If you're looking for "no pressure" poker, you couldn't have come to a better place. Cool Hand Online Poker invites everyone (and that's you!) to sit down, relax and play poker. Play because you love the game, play because it's fun… that way, everybody wins.

 

- Reklamen de har på TV är väldigt missgivande och verkar inrikta sig på ungefär samma slags folk som köper jambaprodukter. Allmänt missgivande och dåligt gjort imo.

 

 

Några tankar om detta? Oroar man sig i onödan eller bör man tänka på sånt nuförtiden när sidor,speciellt på microgaming konkar till höger och vänster.

 

 

Lite tankar bara då internetscammar överlag är det som ökar mest i scamming branchen. Efter skräckhistorier om kameraexperten osv så blir man ju rätt paranoid. Internetpokerbranchen lär ju vara ett guldkorn överlag att scamma också. Man hör ju om sidor som konkar hela tiden,men aldrig om någon som tar ansvaret och pengarna på sidorna försvinner utan att något egentligen händer. Vet en polare som väntat över 1år på att få ut runt 20k dollar från en sida som konkat te.x.

 

edit: från hemsidan.

"Secondly, we're here for you. If you have a question, don't hesitate to contact us. We'll do our best to help. And, you could still place in the money by playing in our online poker tournaments. You could even win big without spending a cent by playing in our freeroll tournaments."

 

Vad har det med själva "secondly" ämnet och göra överhuvudtaget?? Sen börjar man inte meningar med och (and). Exempel på ännu nåt som verkar oseriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...