Gå till innehåll

55 Finaltable. Hur spela?


Recommended Posts

8 kvar i 20k guarantee. FI är en av de duktigare på bordet och kan tänkas stjäla rätt ofta från den positionen. Kan inte komma fram till vilket som är rätt spel. Tyckte redan från början att mitt spel inte är något vidare men samtidigt kan jag inte komma fram till vad som vore bättre. Fold är uteslutet, Syn känns kallt likaså 3-betfold. Hur hade ni spelat?

 

***** Hand 1040612227 *****

4000.00/8000.00 ante 500 Texas Hold'em (No Limit) - den 31 juli 2009 00:11:20

20 000 Guarantee (Vanlig/Turnering)

Plats 1: JAG BB (180923.00)

Plats 2: X (160344.00)

Plats 3: X (128943.00)

Plats 4: X(73823.00)

Plats 5: X (218708.00)

Plats 6: FI (190622.00)

Plats 7: BUTTON (95231.00)

Plats 8: SB (156450.00)

 

SB lägg 4000.00

JAG lägg 8000.00

** Giv **

JAG [5k, 5r]

X [N/A, N/A]

X [N/A, N/A]

X [N/A, N/A]

FI [N/A, N/A]

BUTTON [N/A, N/A]

SB [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

X Lägg

X Lägg

X Lägg

FI Höj till 19450.00

BUTTON Lägg

SB Lägg

JAG Höj all-in 180923.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har någon djupare analys än "wp" varför push är ett rätt spel i detta läge? Ändras situationen något om jag är chipleader på t.ex 35bb istället för nuvarande 22bb?

 

 

Du kan inte raisefolda och inte syna för setvärde. Då återstår push eller fold. Med tanke på att ni har jämnbördiga stackar och att det är ett finalbord då många tightar till sig bör du ha mer än tillräckligt med fold equity för att göra push till det klart bästa spelet. Med djupare stackar kan du raisefolda eller syna för setvärde beroende på hur djupa ni är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte haft något problem att lägga den. I en 9 manna SnG är allin i ett annat läge. I en 20k guarantee så hänger det på vad pengarna är värda för dig. Vill du riskera att bli 8a för att bli dubbel storstack?

 

På main event final table hade jag lagt den fortare än du kunde sagt miljonär. Förmodligen i en 20k guarantee också. Tror dock inte at Phil Ivey eller Gus Hansen hade lagt den. Hänger helt på omständigheterna.

 

Du lär ju bara få syn med KK, AA och möjligtvis AK. Frågan är om oddsen slår risken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte haft något problem att lägga den. I en 9 manna SnG är allin i ett annat läge. I en 20k guarantee så hänger det på vad pengarna är värda för dig. Vill du riskera att bli 8a för att bli dubbel storstack?

 

På main event final table hade jag lagt den fortare än du kunde sagt miljonär. Förmodligen i en 20k guarantee också. Tror dock inte at Phil Ivey eller Gus Hansen hade lagt den. Hänger helt på omständigheterna.

 

Du lär ju bara få syn med KK, AA och möjligtvis AK. Frågan är om oddsen slår risken.

 

LEVEL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte haft något problem att lägga den. I en 9 manna SnG är allin i ett annat läge. I en 20k guarantee så hänger det på vad pengarna är värda för dig. Vill du riskera att bli 8a för att bli dubbel storstack?

 

På main event final table hade jag lagt den fortare än du kunde sagt miljonär. Förmodligen i en 20k guarantee också. Tror dock inte at Phil Ivey eller Gus Hansen hade lagt den. Hänger helt på omständigheterna.

 

Du lär ju bara få syn med KK, AA och möjligtvis AK. Frågan är om oddsen slår risken.

DU skojar? Ofta man bara får syn av AA, KK, AK i en situation som denna? ;)

 

Jag själv hade pushat i denna situation de allra flesta gånger. Om FI är duktig har han en bred range som han raisar i CO och 55 ligger bra till emot FI's range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn +all-in på flopp. Om han inte checkar AK floppen obv

 

Känns som en push ligger bättre till då, eftersom enbart syn pre, kan ju ge FI chansen att floppa nötter med en skräphand. Som han kanske inte skulle syna allin pre.

 

eftersom blindsen är så stora så vinner man ju en hel del på att pusha pre och ta ned det innan flop, dessutom ligger man rätt bra till mot dom flesta händerna i FI's range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...