Gå till innehåll

Poker samtidigt som heltidsplugg?


Upgrade

Recommended Posts

Jag har haft ett rätt långt studieuppehåll, men har börjat fundera på att plugga igen till hösten. Jag har kvar statistik, handelsrätt samt Företagsekonomi C innan jag är klar med min ekonomiutbildning.

I höst har jag funderat på att läsa Statistik+Handelsrätt samtidigt som jag spelar poker. Varför jag tvekar är därför att jag tror att plugg samtidigt som poker kommer att minska min inkomst från pokern avesvärt. I nuläget ligger jag mellan 60-100k i månaden (sek) från poker, men tror att det kan bli mer i framtiden.

Kan jag få in 30k händer per månad samtidigt som jag pluggar så är jag nöjd, men jag är tveksam till om detta är möjligt? Finns det några andra därute som är i en liknande sitatuion som har lite tips & råd ang detta? Hur mkt har erat pokerspel blivit lidande pga studier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt mig funkar det då finfint att spela poker samtidigt som man pluggar men det kanske beror på vad man pluggar. jag pluggar till brandingenjör och jag har då tid så det räcker och blir över. nästan så det är lite skönt ibland att ha en skola att gå till ibland så man inte sitter framför datorn och grindar hela dan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggar journalistik på "heltid". Går till skolan när jag måste men gör inte överdrivet mycket hemma. Det funkar jättebra och jag tycker det är väldigt skönt att ha något som får upp mig om morgnarna. Lite beroende på hur ambitiös med skolan du är kan det kanske bli tight att få in 30k händer per månad men dumpar du allt vad socialt liv heter är det ju såklart en baggis.

 

Din inkomst kommer säkert bli lidande men det är det oftast värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar du in 60-100k per lakan och du gör det med pga talang och skicklighet så ser jag inte varför du inte satsar på pokern. En journalist-lön är väl runt 20k kanske?

 

Du verkar också ha en stadig rulle så du klarar dåliga månader.

 

Mitt tips, känner du att du har talang och att du kan gå långt, go for it!

 

/ Mrshark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft ett rätt långt studieuppehåll, men har börjat fundera på att plugga igen till hösten. Jag har kvar statistik, handelsrätt samt Företagsekonomi C innan jag är klar med min ekonomiutbildning.

I höst har jag funderat på att läsa Statistik+Handelsrätt samtidigt som jag spelar poker. Varför jag tvekar är därför att jag tror att plugg samtidigt som poker kommer att minska min inkomst från pokern avesvärt. I nuläget ligger jag mellan 60-100k i månaden (sek) från poker, men tror att det kan bli mer i framtiden.

Kan jag få in 30k händer per månad samtidigt som jag pluggar så är jag nöjd, men jag är tveksam till om detta är möjligt? Finns det några andra därute som är i en liknande sitatuion som har lite tips & råd ang detta? Hur mkt har erat pokerspel blivit lidande pga studier?

 

Du studerar, gör hundra lakan på poker, hinner skriva här på forumet.....

När sover du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar du in 60-100k per lakan och du gör det med pga talang och skicklighet så ser jag inte varför du inte satsar på pokern. En journalist-lön är väl runt 20k kanske?

 

Du verkar också ha en stadig rulle så du klarar dåliga månader.

 

Mitt tips, känner du att du har talang och att du kan gå långt, go for it!

 

/ Mrshark

 

Säkert för att inte alla nöjer sig med att spela enbart poker i hela sitt liv och kanske har andra intressen bortom kortleken?

 

Och till dig trådskaparen:

Om du dragit in mellan 60 000 och 100 000 kronor i månaden och inte lever världens high roller liv så vet du säkert att folk går runt månaden på betydligt mindre summer än 15 000 kronor i månaden. Så du lär klara dig mer än väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggar som sagt inte än. I nuläget spelar jag runt 30k händer i månaden, och om jag ska plugga vill jag inte gå ner alltför mkt i "lön". Jag är osäker hur det går att kombinera, och hur mkt inkomst man kan tänkas tappa. Till viss del kommer ju pokern helt klart att bli lidande, tex i nuläget kan jag stanna uppe till 6-7 på morgonen flera gånger i veckan och jaga fisk, vilket jag inte kan göra om jag pluggar eftersom man måste stiga upp vid den tiden istället:( Ni som pluggar och drar in en hyfsad penning varje månad, har ni disciplinen att helt enkelt stänga av datorn vid 1-2 tiden (eller när det nu krävs) för att orka upp morgonen därpå?

Händer det att ni skiter i att spela när ni kommer hem från skolan därför att ni är för trötta efter plugget?

Tanken är att spela poker nåt år till, men jag vill verkligen slutföra min utbildning eftersom jag vill ha ett meningsfullare liv än att sitta hela nätterna och spela online poker i framtiden, är trots allt 25 år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggar också ekonomi, läste handelsrätt och statistik förra ht och ska läsa fekC nu. För egen del har jag plussat mer de månaderna jag pluggat än vad jag gjort i sommar. Behöver inte ha någon samröre men det visar att pokerinkomsten inte behöver bli lidande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggar som sagt inte än. I nuläget spelar jag runt 30k händer i månaden, och om jag ska plugga vill jag inte gå ner alltför mkt i "lön". Jag är osäker hur det går att kombinera, och hur mkt inkomst man kan tänkas tappa. Till viss del kommer ju pokern helt klart att bli lidande, tex i nuläget kan jag stanna uppe till 6-7 på morgonen flera gånger i veckan och jaga fisk, vilket jag inte kan göra om jag pluggar eftersom man måste stiga upp vid den tiden istället:( Ni som pluggar och drar in en hyfsad penning varje månad, har ni disciplinen att helt enkelt stänga av datorn vid 1-2 tiden (eller när det nu krävs) för att orka upp morgonen därpå?

Händer det att ni skiter i att spela när ni kommer hem från skolan därför att ni är för trötta efter plugget?

Tanken är att spela poker nåt år till, men jag vill verkligen slutföra min utbildning eftersom jag vill ha ett meningsfullare liv än att sitta hela nätterna och spela online poker i framtiden, är trots allt 25 år gammal.

 

Skaffa dig ett liv istället, glöm pokern. Du är 25 år och har allt vad livet har att erbjuda framför dig! Jag är något (hah) äldre och har inte så mycket att se framemot. Mitt liv kommer att handla om poker framledes, därmed inte sagt att ditt behöver göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vinner de summor du säger att du vinner så skjut upp pluggandet ytterligare ett år. Man ska smida medan järnet är varmt. Om ett år kanske du inte alls kan dra in samma pengar på pokern.

Att försöka kombinera är svårare än vad många påstår att det är. Iaf om man ska ha kvar sociallivet och klara av de kurser man läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa dig ett liv istället, glöm pokern. Du är 25 år och har allt vad livet har att erbjuda framför dig! Jag är något (hah) äldre och har inte så mycket att se framemot. Mitt liv kommer att handla om poker framledes, därmed inte sagt att ditt behöver göra det.

 

Verkar ju vettigt att bara glömma pokern när han gör 60-100k i månaden.

Varför tycker du det? Känns som de flesta bara ser pokern som något negativt nuförtiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern i sig känns inte negativt...men att enbart spela poker gör att jag känner att mitt liv inte har så mkt syfte...

 

Fullt förståeligt.

Hoppas verkligen du klarar av att kombinera dina studier med pokern på ett tillfredställande sett. (Både ur studie- och pokersynpunkt) Men att strunta i pokern när du kommit så långt tycker jag känns som ett riktigt kallt beslut.

Lycka till!

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det är att inte spela poker och studera. Men jag får in mellan 40-50k händer i månaden under studietiden samtidigt som jag läser till civilingejör. Och då jag läst ekonomi tidigare kan jag säga att civ. ingenjör är oerhört mycket mer tidskrävande. Så vart jag vill komma är att det går utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan dra in 60-100K i månaden på poker I SNITT så ge fan i att börja studera. Det finns inget jobb du kan plugga dig till i Sverige som kommer i närheten av den lönen på några års sikt.

 

Påminner om 70-80-talet när alla bekymrade sig om tennisproffsen som hoppade över gymnasiet.

 

Drar du in 1 miljon om året så lägg undan tills du har 4 års försörjnig på banken (sådär 6-800K) och ha dom pengarna som studiemedel den dan pokern inte fungerar eller är kul längre. DÅ är det dags att börja plugga.

 

Varför börja kludda med något som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska försöka göra samma sak nu till hösten. Jag spelar highstakes och kan nog förvänta mig snitta över 100k$ i månaden, men väljer ändå att börja plugga.

Kommer läsa en av de svåraste utbildningarna också, så nu behöver du inte känna dig ensam om att ta ett -ev beslut för att göra något vettigt.

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är precis klar med min civilingenjörsutbildning och har under de senaste 2½ åren levt på pokern. Har spelat mellan 30h och 80h i månaden, beroende på hur tunga kurser och hur många kurser jag haft parallellt. Det har fungerat mycket bra och skolan har inte blivit lidande. Tyvärr kan jag inte uttala mig huruvida pokern blivit lidande då jag inte spelat poker innan studierna (dvs aldrig på 'heltid').

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...