Gå till innehåll

Gå upp i nivå? Era åsikter.


Ferna

Recommended Posts

Hej, nu har jag lirat på Svenska Spels sommarbord 0.25/0.50:- i en månad eller 32k händer för att vara exakt, och jag är ganska nöjd med resultatet som är följande:

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Graph.JPG

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/reports.JPG

 

Som ni ser sprang jag jävligt (ursäkta uttrycket) bra i ungefär 16k händer låg i ungefär 35bb/100 stabilt, resten av händerna fram till 32k händer har jag legat ganska stabilt på 21/bb och är väl det jag tror jag kommer ligga på om jag fortsätter denna nivå i några 100k händer.

 

Men nu till min fråga här, jag funderar på att gå upp till nästa nivå på svs som är 0.50/1:-, jag har hört mig för lite av andra spelare på svs och dom säger att motståndet är ungefär samma, vilket inte är alltför bra på den nivå jag spelat på nyligen.

Men jag har tänkt att ändra mitt spel lite marginellt och jag tror jag vet vad som behövs ändras på om jag bestämmer mig för att gå upp till nästa nivå.

Men jag har tänkt att casha ut lite av månadens vinst, så jag får ungefär 30 inköp kvar på 0.50/1:- tror ni jag kommer att klara mig på 30 inköp? Vill minimera risken att gå gul så mycket som möjligt men vad tror ni?

 

 

 

 

 

På denna nivå har även Svenska Spel 200xbb i maxinköp men jag tänker köpa in för 100xbb vilket jag är van vid att spela och med det min bankrulle jag kommer att få efter jag har cashat ut så blir det precis 30 inköp.

 

 

 

 

 

Frågeställning:

 

Ska jag gå upp i nivå? Om svaret är nej, varför isf?

 

Hur mycket ska jag köpa in mig för om jag ska gå upp? 100xbb eller 200xbb?

 

Tror ni jag kommer klara mig på 30inköp (dvs om jag väljer 100xbb).

 

Vad tror ni att jag kommer att ha för bb/100 på nästa nivå? (svårt att svara på)

 

Har ni någon egen erfarenhet om motståndarna på 0.50/1:- på svs, dela gärna med er av dom.

 

 

 

Jag vill ha seriösa och ärliga svar i den här tråden, och det är även fritt fram att kritisera om det är nånting ni tycker jag har fel i.

 

Mvh Ferna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill tjäna mer pengar bör du gå upp.

Hur många bb du bör ha är beroende på hurpass beredd du är på att gå ner i nivå. 100 eller 200 i inköp är väl mest beroende på din spelstil, fortsätt som tidigare är väl utgångstippset.

 

30 inköp räcker? Kommer jag fortfarande att vara plussande på nästa nivå tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sommarborden finns bara under jun-aug så du måste upp inivå sen.....det är samma motståndare som på 0.50/1 eftersom det normalt är lägsta nivån.

 

Det är först på 2.5/5 som motståndet blir bättre enligt mig.

 

Tack för ett bra svar, så du menar att 1/2 är samma motstånd i princip?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå? Är inte så duktig på stats siffror, är det där riktigt kasst eller vadå?

 

om jag var du skulle jag

 

1. söka på forumet eller google så du år lite bättre förståelse för stats och vad som är "bra stats" även om det här kan var personligt spelstil osv. Så finns det några tips tex att VP$IP och PFR ska jobba lite närmare varandra tex 10/8.

 

2. köp en bra poker bok

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag var du skulle jag

 

1. söka på forumet eller google så du år lite bättre förståelse för stats och vad som är "bra stats" även om det här kan var personligt spelstil osv. Så finns det några tips tex att VP$IP och PFR ska jobba lite närmare varandra tex 10/8.

 

2. köp en bra poker bok

 

lycka till

 

 

Men jag är ju tydligen plussande? Enligt min graf iaf :shock:

 

Jag har ägnat lite tid åt att söka på google efter stats i HM men jag blir inte så mycket klokare av det jag hittar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta upp till o.5/1 spela 20k händer ser hur de går.. hade inga stora downswings på den nivån, spelade rätt löst 30/22/3 typ

 

e de inte drygt att spela så tight?

 

drygt o drygt, kanske inte världens roligaste, men det är lätt värt det när man ser att rullen växer stabilt iaf, också klarar jag mer av den spelstilen än den lösa, mindre swings osv, imo. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta upp till o.5/1 spela 20k händer ser hur de går.. hade inga stora downswings på den nivån, spelade rätt löst 30/22/3 typ

 

e de inte drygt att spela så tight?

 

 

 

Detta var min första tanke också,

Ok att man lirat färre bord och tightare än nu, men aldrig färre än 5st / tightare än ca 18/10, och redan då hade man semipanik och trixade in med skräp ibland....

 

 

 

För att svara på det hela:

Du måste ju upp förr elller senare då dessa bord tydligen stänger sen?

Så det är ju bara att antingen känna på det direkt för att kunna gå ner igen om det skulle swinga (vilket jag har svårt att tro),

eller mala på för att ha bättre rulle vid klivet när det stängs.

 

Personligen tror jag du bara tappar värde av att vara kvar där nere, upp och hugg!!

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var min första tanke också,

Ok att man lirat färre bord och tightare än nu, men aldrig färre än 5st / tightare än ca 18/10, och redan då hade man semipanik och trixade in med skräp ibland....

 

 

 

För att svara på det hela:

Du måste ju upp förr elller senare då dessa bord tydligen stänger sen?

Så det är ju bara att antingen känna på det direkt för att kunna gå ner igen om det skulle swinga (vilket jag har svårt att tro),

eller mala på för att ha bättre rulle vid klivet när det stängs.

 

Personligen tror jag du bara tappar värde av att vara kvar där nere, upp och hugg!!

 

GL

 

 

 

Tack för bästa svaret hittills :mrgreen:

 

Blir upp och hugga! :lol:

 

Nån som vet om man kan spela fler än 5 bord på svs? Jag kan inte öppna iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...