Gå till innehåll

Squeezar med KJs och BB ställer, ska jag syna?


Recommended Posts

Edit:

Står fel i rubriken, är ingen squeeze.

 

$50 MTT

Jag vet att Fi är rankad 99.7% på OPR.

Spelet vid bordet är väldigt aggressivt och minsta svaghet utnyttjas direkt.

Jag vann en stor pott i handen innan.

Har höjt en del tidigare i position mot limpare.

 

Som jag ser det så ska jag höja här, satt i telefon och tryckte på pottknappen tänkte inte på antarna, så se betsizen som en "miss click", hade höjt med 4BB normalt.

 

När BB ställer så tänkte jag att givet hans ranking så gör han det är ganska brett. Tror att jag ofta är dominerad här, men samtidigt så har jag så pass bra odds. När jag satt vid bordet så räknade jag ut att jag behövde ca 35% (tror det stämmer hyfsat bra, ska kolla).

Edit, får det till 34%, måste vara solklar syn.

 

Jag funderade inte speciellt länge innan jag synade, men fick kritik för min syn av Fi. Hade normalt sett det som "trash talk" men tänkte att han kanske hade en poäng. Hans argument var att jag väldigt ofta är dominerad.

 

Är det standard att syna här eller är det för löst?

 

Full Tilt Poker Game #13575428202: $20,000 Guarantee (98954842), Table 22 - 120/240 Ante 25 - No Limit Hold'em - 17:52:55 ET - 2009/07/23

Seat 1: KlumaN (4,915)

Seat 2: faltar (7,535)

Seat 3: ggh62 (9,567)

Seat 4: guitey (7,285)

Seat 5: Erin677 (18,966)

Seat 6: Arnardo (2,900)

Seat 8: Legalizeit2 (13,107)

Seat 9: GewissBallan (17,733)

KlumaN antes 25

faltar antes 25

ggh62 antes 25

guitey antes 25

Erin677 antes 25

Arnardo antes 25

Legalizeit2 antes 25

GewissBallan antes 25

GewissBallan posts the small blind of 120

KlumaN posts the big blind of 240

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Legalizeit2 Jack of ClubsKing of Clubs

faltar folds

ggh62 calls 240

guitey folds

Erin677 folds

Arnardo folds

Legalizeit2 raises to 1,280

GewissBallan folds

KlumaN raises to 4,890, and is all in

ggh62 folds

Legalizeit2 has 15 seconds left to act

Legalizeit2 calls 3,610

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du behöver vinna runt 40% av gångerna. tveksamt om du gör det. du gör det inte om hans range är 55+,ATs+,KQ,AJo+.

 

wtf, sjukt stora stackar!? minsta stacken är 20BB på den här nivån, hur går det till?

 

Han visade upp ATo, och jag torskade potten, det kanske var en marginell syn. Med monster så är jag inte så säker på att han balanserar sitt spel mot mig utan väljer att syna, men jag kan ha fel. Hans ABI är på $120 min är på drygt $20, han försökte sätta mig i svåra situationer hela tiden. Min read var att han ställer brett mot mig i det här läget.

 

Det var en väldigt långsam struktur på den här turneringen, i alla fall i början. Det var på den här blindsnivån som spelet började ta fart och bli väldigt aggressivt från att ha varit väldigt tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va menas med rankingen 99,7% på OPR?

 

Hans stats:

http://www.officialpokerrankings.com/fulltiltpoker/KlumaN/poker/results/6FDD6D6EADBD43D8A27C3B29F4A24419.html?t=2

 

Mina stats:

http://www.officialpokerrankings.com/fulltiltpoker/Legalizeit2/poker/results/55AD14F119AE4B3CB7737B37999D055A.html?t=2

 

Jag brukar kolla upp spelarna, ger en viss indikation på hur de kommer att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så är det ingen squeeze utan en raise. Squeeze är det om utg+1 istället höjer, får minst en syn och du lägger in en 3bet.

 

Har inget emot höjningen eftersom limparen nästan alltid har ett litet par, sc etc och kommer förmodligen lägga sig om du höjer i pos. Håller med om att höjningen är ngt för stor vilket gör att du hamnar i problem nu när bb väljer att lasta.

 

Skulle nog ändå aldrig lägga mig här såvida inte fi är snortajt och extremt fantasilös men det är han ju uppenbarligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så är det ingen squeeze utan en raise. Squeeze är det om utg+1 istället höjer, får minst en syn och du lägger in en 3bet.

 

Har inget emot höjningen eftersom limparen nästan alltid har ett litet par, sc etc och kommer förmodligen lägga sig om du höjer i pos. Håller med om att höjningen är ngt för stor vilket gör att du hamnar i problem nu när bb väljer att lasta.

 

Skulle nog ändå aldrig lägga mig här såvida inte fi är snortajt och extremt fantasilös men det är han ju uppenbarligen inte.

 

Rätt, det är ingen squeeze.

 

Gick in i PT och såg att han i det här läget hade spelat 25/21 över 28 händer.

Det är helt klart inte en nit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...