Gå till innehåll

- Stugan -


Alessandro

Recommended Posts

Ja herregud!

 

Nu va det dags igen, mer taggat än någonsin. Avhopp från skolan, nybliven singel, deltid på posten och ett "vik" (typ iaf) på innebandygymnasiet i Borås som innebandylärare. Helt enkelt alldeles för mycket tid över till poker. Har denna gången med mig en annan vilsen pokersjäl vid min sida som antagligen inte kommer skriva så mycket. Skriver han kommer det främst handla om beats, att han fick för mycket tomatsås på sin pizza, att det är för varmt, för kallt eller något annat en vanlig arrogant person pratar om. För ja, vi är båda sinnessjukt arroganta och det förgyller vardagen för oss och är ett helvete för allt och alla som råkar komma i vår väg.

 

Mathias som han heter (arrogant 1) jobbar sin sista dag på sommarjobbet imorgon och har sedan inget planerat direkt. Antagligen så blir det jobb i höst på det stället som han sommarjobbar (han har typ kommit upp sig på jobbet och är typ lite semi-boss) eller så blir det plugg för hans del (han har ju ändå tagit studenten liksom)

 

Vi spelar extremt lågt, superturbo och är mer eller mindre som robotar med en viss twist och finess. Jag är stejkad av bluwajt här på forumet och Mat.S spelar för egen penning (än så länge)...

 

Bilder utlovas också. Vi sitter nämligen på Mat.s pojkrum och ska spela ett tag. Har precis varit och lokal-blocketàt i byn och fått en plattskärm var extra till våra laps! En rolig anekdot så Mat.S fick en svinful plattskärm som var typ från förkrigstiden för 200kr och jag fick en snygg fräsch hp för 100kr!

 

skriver mer sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va då attans va det var dött här inne. I vilket fall som helst så är dags för grind nu idag! Sitter i grindstugan nu och är fantastiskt sugna och laddade. Om ett par timmar har vi även en enormt, på gränsen till hatiskt och prestigefull tennisdubbel mot våra pappor. Jag tror man riktigt kommer att kunna känna på stämningen innan matchen :-) Om det blir grus eller inomhusmatta beror på lite på vädret. Givetvis hoppas man på att kunna gå ut på det röda gruset och köra över dem gamla stofilerna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade en liten diskussion här förut om vilka makaroner som va godast av vanliga snabbmakaroner, idealmakaroner och gammaldags idealmakaroner. Vad tycker ni? Idealmakaronerna är något matigare och de äldre är lite mer krämiga. Jag påstår dock att snabbmakaronerna KAN vara dem allra godaste om man låter dem koka en speciell tid. Denna tidsintervall är bara på några få sekunder (kanske 10-20). Tar man bort kastrullen från plattan under denna tidsintervallen så blir dem alldeles utsökta. Man kan även efteråt lukta sig till om man klarat av att få till dem så goda, makaronerna luktar nämligen på ett annat sätt då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Promoe i lurarna för både två spelar vi vidare!!

 

Fortsatte att tokbacka med det har vänt lite nu och jag ligger allt som allt bara $20-. HHK (hiphoppkollo obv) spelar stabilare än stabilast och har på 3 minisessioner idag gått 14+15+20+, riktigt bra imo!

 

Någon annan här som spelar micro superturbos på ftp eller någon annanstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja. Nu är vi uppstigna efter en god natts sömn? HHK klagade ideligen på mina snarkningar som enligt honom va "dem värsta i mannaminne". Äsch, det tycker jag han kan få leva med.

 

Efter att ha agerat fylletaxi igår (HHK obv då jag inte har körkort) så spelade jag en session till och HHK betade av några gamla Pmag tidningar med Dödarn i ska vi säga...frontlinjen :lol: . Jag har vänt mitt tokback till en ganska skapligt plus på närmare $65 efter en bra morgonsession nyss. Ligger för första gången i stejkens historia på över $500 i rullen vilket känns som en milstolpe och också väldigt skönt...

 

Idag får vi också en ny (gammal) bekantskap till vår härliga gemenskap här på pojkrummet nämligen min gamla vapendragare Hegus!!!! Han kommer trilla in här någon gång i eftermiddag och omfamna hela rummet med sin otroliga ödmjukhet, utstrålning och entusiasm!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden fortsätter och HHK är plus ca $80 sen grinden startade och är just nu plus ca $90. Det är skönt att det går åt rätt håll och jag ska snart gå upp i nivå är det tänkt. Idag blir det kanske en comeback på fotbollsplanen då Herrljunga SK har "öppen träning"typ och sedan sticker jag till en polare och kollar AIK-GAIS på ppw, framåt gröna svarta gäng!

 

Kan till alla grinders rekommendera Kvarteret Skatan på SVT PLAY!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja herregud!

 

Nu va det dags igen, mer taggat än någonsin. Avhopp från skolan, nybliven singel, deltid på posten och ett "vik" (typ iaf) på innebandygymnasiet i Borås som innebandylärare. Helt enkelt alldeles för mycket tid över till poker.

 

+1 GL! Vad säger mor din om detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha ja hon är väl kanske inte så väldigt glad över detta men nu är det som de e! och tid för poker är väl +ev i livet? :-)

 

Alltså... Jag själv springer sjukt långt under mitt EV på pokern men. Mitt liv däremot springer sjukt över mitt EV, så har det funkat rätt länge och jag njuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... Jag själv springer sjukt långt under mitt EV på pokern men. Mitt liv däremot springer sjukt över mitt EV, så har det funkat rätt länge och jag njuter.

 

haha okej. jag njuter iaf som fan just nu!

vi tänkte lägga upp lite bilder härifrån pojkrummet snart också och då kan vi ju jämföra med ditt :)

tänkte även tvinga hit stejkmästaren Bluwajt men jag tror inte han sjunker så lågt att han umgås med sånna lowrollers som oss och dessutom i en håla som Herrljunga 10 mil öster om götet :) men man vet ju aldrig. jag är ju hans adept imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena hejsan! highrollern här! ;)

 

Ska försöka ta mig in imorgon! men lite trött idag så det får bli grind i ljuva ljung/annelund ikväll!

 

gl gubbs!

 

noroller imo :) semi-vekt men okej då. då får du fan pallra dig hit imon också!

ska precis bränna av ett par säsonger av Scrubs tänkte vi men först, kycklingwok för mig och powerking på HHK obv

 

edit: efter att jag torskade mot pappa i tennis tidigare idag så gick jag förbi en bil med regplåten "GUL".... vet inte om jag borde spela ikväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag har stått och målat fönster hela dagen ju :P

 

låter mysigt! får bli imorgon! =)

Haha du är inte ALLS skrockfull sandro!

GL och låt salivet stanna i munnen ikväll! ;)

 

lätt att se ut då? ;)

 

 

haha ska försöka, men duggar utdragningarna tätt så är det lätt att skärmen får mota en loska eller två!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...