Gå till innehåll

100e i rake på 12000händer???


Stiffan

Recommended Posts

har du fått 100 euro i rakeback och du har 50% rb så har du alltså betalat 100e totalt i avgifter till pokersidan.

 

Var glad att du inte betalat 300 euro vilket hade varit fallet om du fått 300 i rakeback!

 

Hade du fått 300 i rakeback istället för 100 skulle det inneburit att du förlorat 400 mer på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakebacken kan ju baseras enligt lite olika metoder. En variant är "Dealt Cards" raken i en pott delat på antalspelare vid bordet som fick kort. I detta fall så spelar det ju ganska stor roll för din rakebak hur mycket action det är generellt på borden.

 

En annan variant är "Average Contributed" och här får du rakeback i de händer du ser flopp. Här avgörs din rakeback alltså efter hur löst du spelar pre och snitt potten på bordet. Sen finns det ytterligare några varianter, så beroende av vilken deal du har, så påverkas din rakebak av olika faktorer.

 

När jag grindade 0,25-0,5NL så rakea jag 400$ på 12k händer i snitt. Om du har 50% deal? betyder det att du har total rake på 200€ och det låter isåfall som att du lirar på ett väldigt tight nätverk.

 

Men RB är ingen stor grej om man grindar 0,25-0,5, man får se det som en liten extra bonus. Spelar man 0,25-0,5 skulle jag rekomenderar att fokusera på att hitta en sida där det är så dåliga spelare som möjligt. Sedan kolla upp en ok RB deal på just denna sida/nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite 0,25/0,5e bord och samlat på mig lite drygt 12000händer. Snittar kanske 20-25% av spelade händer. Att på dessa händer då få tillbaka ynka 100e måste väll få anses vara lågt??

 

Någon som har någon annan kommentar. Dags att byta sajt?

 

du har inte talat om vad du har för rb%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men RB är ingen stor grej om man grindar 0,25-0,5, man får se det som en liten extra bonus. Spelar man 0,25-0,5 skulle jag rekomenderar att fokusera på att hitta en sida där det är så dåliga spelare som möjligt. Sedan kolla upp en ok RB deal på just denna sida/nätverk.

 

Uh har spelat runt 40k händer på NL50 denna månad, rejkat runt €1800 och har 50%, just nu får jag alltså tillbaka 18 inköp, inte så liten grej imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uh har spelat runt 40k händer på NL50 denna månad, rejkat runt €1800 och har 50%, just nu får jag alltså tillbaka 18 inköp, inte så liten grej imo.

 

Ne kanske inte. Men tror inte så många lirar 0,25-0,5 för raken. Finns ju grinders lite högre upp som spelar med mer fokus på RB än att plusa på spelet. Det jag mena är, att man ska nog lägga mer fokus på att spela på siter som har sämre spelare än siter som ger bäst RB om man lirar NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om vad jag har för rakeback. Denna sida har ett VIP points system. 1200vip för 120e 2000vip för 200e etc.

Gissar på att dealen är riktig dålig.

 

Någon som har några ideér om vettig rakeback eller som har koll på någon bra rakeback deal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om vad jag har för rakeback. Denna sida har ett VIP points system. 1200vip för 120e 2000vip för 200e etc.

Gissar på att dealen är riktig dålig.

 

Någon som har några ideér om vettig rakeback eller som har koll på någon bra rakeback deal?

 

Vad är det för nätverk?

 

Det är ju lätt att kontrollera hur mycket rakeback poängsystemet innebär om du bara gör lite research och räknar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction då. Deras VIP-program suger om du rakear under €4k i månaden. För att du ska få 30% RB krävs att du rakear €1000.

 

Om du har fått tillbaka precis €100 så har du hamnat i steg 2 på deras VIP-stege. Där får du €80 för dina första 800 poäng, och ytterligare €20 per 200 poäng utöver det. Du har alltså införskaffat nånstans i krokarna 1000-1199 poäng, dvs rakeat €500-600 och får tillbaka typish 20% av det.

 

Det är alltså en ruskigt dålig deal, men som andra har sagt så har du faktiskt försatt dig i sitsen själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne kanske inte. Men tror inte så många lirar 0,25-0,5 för raken. Finns ju grinders lite högre upp som spelar med mer fokus på RB än att plusa på spelet. Det jag mena är, att man ska nog lägga mer fokus på att spela på siter som har sämre spelare än siter som ger bäst RB om man lirar NL50.

 

Ganska konstigt resonemang med tanke på att raken är procentuellt högst på låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska konstigt resonemang med tanke på att raken är procentuellt högst på låga nivåer.

 

Sannt. Dock är det inte så att du kan spela +/- 0 poker och dra in 3000$ i rakeback på låga nivåer som du kan göra om du spelar lite högre. Därför tycker jag att man bör fokusera på att plusa stora delen på poker och att rakebacken är ett bra extra tillskott på låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...