Gå till innehåll

Problem med de lömska pocket knektarna.


Moker

Recommended Posts

Jag hamnade i problem med de lömska pocket knektarna. Hur tycker ni att jag skulle agerat i följande situation?

 

Jag spelar SvS-Sverigeranking. Jag har hamnat ITM(30 pers.). Jag ligger ungefär på medel-stack (ca. 31 000). 16 st kvar i turneringen. 8st sitter runt bordet. SB=1000 BB=2000

Personen på plats 2 har precis kommit till bordet och jag har inte spelat mot honom tidigare i turneringen. I övrigt "styr" plats 5 bordet med höjningar, kontra-höjningar och även syn. Han spelar löst och har haft ganska tur och träffat ett par set m.m. han ligger därför för tillfället 2:a i turneringen. Övriga spelare är relativt tajta.

 

Som sagt, jag plockar upp Knh,Knr, första killen lägger sig. Jag bestämmer mig för att höja till 6500:-. Får syn av plats 2(CL) och BB på plats 5(2:a). Floppen kommer 6r, 2h, 3h och plats 5 passar.

 

Vad gör jag nu?

 

Skulle jag agerat annorlunda innan floppen?:oops:

 

--------

1000.00/2000.00 Texas Hold'em (No Limit )

SVERIGERANKINGEN (Vanlig /Turnering )

Plats 1: (7058.00)

Plats 2: (86525.00)

Plats 3: (19573.00)

Plats 4: (40743.00)

Plats 5: (83755.00)

Plats 6: (28696.00)

Moker : (31118.00)

Plats 8: (0.00) (Tom)

Plats 9: (22251.00)

Plats 10: (0.00) (Tom)

Plats 4 lägg LM 1000.00

Plats 5 lägg SM 2000.00

** Giv **

Plats 1 [N/A, N/A]

Plats 2[N/A, N/A]

Plats 3[N/A, N/A]

Plats 4[N/A, N/A]

Plats 5 [N/A, N/A]

Plats 6 [N/A, N/A]

Moker [Knh, Knr]

Plats 9 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Plats 6 Lägg

Moker Höj till 6500.00

Plats 9 Lägg

Plats 1 Lägg

Plats 2 Syna 6500.00

Plats 3 Lägg

Plats 4 Lägg

Plats 5 Syna 6500.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 2h, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

Plats 5 Passa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!:oops:

 

Då gjorde jag rätt ändå. Det lömska med knektarna var att jag åkte ur turneringen med dessa kort!

 

Jag stälde med ca.24000 i en pott på ca 21000 vilket kändes självklart, men fick syn av båda spelarna. Turn 9k River Kk. Plats 5 visade triss i nior. Plats 2 visade inte vad han hade men sa att han satt på QQ.

 

Min tanke var om det fanns ett bättre sätt att spela denna handen? Ofta finns det det när man ser resultatet.;-)

 

Att bara satsa halva potten på floppen ser jag inte som något alternativ då det lättare skulle kunna få med någon på ett ev. färgdrag.

Men att kanske satsa lite minder före floppen och sedan efter detta kunna satsa halva potten, för att kunna dra sig ur vid ev. höjning av både spelare 2 och 5, skulle vara ett alternativ.:roll:

Men inte troligt att detta skulle ske.

 

Tack för svaren! Fler åsikter är välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glad att du tar det på ett trevligt sätt och ganska väntat att du åkte på pumpen då handen dök upp =/ Men fortfarande halvpott på floppen är bättre som tidigare folk sagt :) Det går ej dra sig ut mot höjning även om du betat lite mindre pre och får ställ av någon efter på floppen btw...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK!

 

Nu när de flesta har samma åsikt inser jag att jag skulle bettat halvapotten: ca. 10 000.:oops:

 

Alt.1.

Om jag då får syn av bägge spelarna vad gör jag då. Jag har då kvar ca. 14000. Potten ca 51000. Synar alla bet och all-in vid alla check.

 

Alt.2.

Om spelare 2 höjer och sedan spelare 5 höjer ytterligare då ska jag syna med mina sista 14000? (Turn 9)

 

Jag inser att ni kanske tycker att det är knäppa frågor. Men jag undrar eftersom mitt spel skulle vara att gå all-in på floppen.(som jag tidigare tyckte var självklart)

Jag är inget proffs men försöker lära mig hur andra tänker!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK!

 

Nu när de flesta har samma åsikt inser jag att jag skulle bettat halvapotten: ca. 10 000.:oops:

 

Vill du betta en bet som inte är all in så är det rätt dåligt sizat. Betta mycket mindre så att du har en normal bet till turn också. På det sättet får du in fler bluffar i relation till valuebets.

 

Alt.1.

Om jag då får syn av bägge spelarna vad gör jag då. Jag har då kvar ca. 14000. Potten ca 51000. Synar alla bet och all-in vid alla check.

Ja

 

Alt.2.

Om spelare 2 höjer och sedan spelare 5 höjer ytterligare då ska jag syna med mina sista 14000? (Turn 9)

 

Ja

 

Jag inser att ni kanske tycker att det är knäppa frågor. Men jag undrar eftersom mitt spel skulle vara att gå all-in på floppen.(som jag tidigare tyckte var självklart)

Jag är inget proffs men försöker lära mig hur andra tänker!;-)

 

Sista meningen är rätt dum mtp att 99% av alla pokerspelare tänker på ett suboptimalt sätt om man är ute efter att bli bra på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackdjup. Föreslår att du tittar på duktiga shortstacks i highstakes cg som spelar 20bb djupt utan ante.

 

Ok, gissar att teorin är att jag vid det här stackdjupet vill kunna få ut värde av "nötterna" men också kunna spela en bredare balanserad range, men den "scare factor" som EP raise ger, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, gissar att teorin är att jag vid det här stackdjupet vill kunna få ut värde av "nötterna" men också kunna spela en bredare balanserad range, men den "scare factor" som EP raise ger, right?

 

Tja, vet inte om man ska beskriva det precis så, men vi vill ju kunna raise-folda endel och göra det så billigt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...