Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Skrev ett lång och utförligt inlägg men denna kuksidan loggar ju ut en om man tar för lång tid på sig att skriva ett utföligt inlägg så jag palla inte skriva om den.

Basicly: Vad håller doyle på med, den första mer märkvärdig än andra men båda är skrämande dåligt enligt mig. Jag vill dock höra er som spelar 2/4 dollar lr högre, snälla respektera detta alla ni som inte är på den nivån. Jag vill ha kloka tankar och försvar i doyles namn på varför det han gör är försvarbart.

okej ska utvekla frågan lite mer. Riverhöjningen??? hur tänker han och och var har han fått det ifrån? Står det i supersystem att man ska höjda där lr ;) haha

http://www.youtube.com/watch?v=sN3Dq3Ytlbw&feature=related (5.08) (snygg read av south också efter handen)

http://www.pokertube.com/Movies.aspx?movie=3158&title=High_Stakes_Poker_S04_Ep14_3_4&player=1&page=2&FreeText=high stakes poker s04&list=9

Postad

Riverhöjningen med KJ var helt okay imo.

ATd-handen så känns det som han commitade sig på turn och redan bestämmt sig för att syna vad som än hände. Tycker inte det spelet var speciellt uppseendeveckande heller.

Postad

Första handen läser han väll fel och sätter motståndaren på A-K och värdebettar river.

Andra handen är ju mot superfisken, så han bestämmer väll sig för att spela den fullt ut, för att det är mot just "Laliberte". Dock så hade han knappast spelat den likadant om inte ruter 2 kommit på turn.

Postad
KJ på den brädan blockar 2/3 av samtliga kombinationer KK och JJ, samt en hel hög K6 och J6. De enda bättre bluffhänder är de som innehåller en sexa, och då är det ganska close.

Om det vore så väl vore det ett fint spel imo.

Postad

När vi ändå har Doyle på tal kom jag tänka på en annan hand han hade mot Gold, tror det va samma säsong av HSP som handen mot Laliberte.

Doyle har 10s-8s och floppen kommer Ks-4s-Jd. Doyle semibluffar för 6k in i 8k pott Gold synar. Turn As, Gold checkar och Doyle överbettar 25k Jaime slår om till 125k och Doyle ger han cred för nöten och foldar. Detta tycker jag är ett sämre spel än de 2 alternativen i denna tråden.

Postad

Men verkar det inte lite idiotisk att helt stirra sig förbi att han kan ha en 6 och sätta nån på enbart en hand AK och värdebeta denmot en bra spelare som tom foldar en triss där vilket är helt korrekt för doyle borde bara höja med kåk lr typ A6 kanske Q6. Tycker den höjningen är störade dålig och jag tror david skulle hålla med mig.

AT handen är väl ok efter att han fått höra av gold att han folda en bättre flush dessutom men endå tur att Guy överspelar sin hand just då, och då trycka in med ett drag e lite skakigt men i guess han har råd för en reload isf.

Folden med T-8 mot Gold är väl marginell och att göra marginella syner mot jamie är väl onödigt när man kan ta pengar av han hur enkelt som helst men lite nitty och oldschool kanske. Jag tror mer han folda pga tell han fick att jamie har flush och å ville han inte chansa precis i början och med över 450 000 dollar kvar i stacken. Snarare en bra höjning av gold än dålig fold av doyle.

Postad
Men verkar det inte lite idiotisk att helt stirra sig förbi att han kan ha en 6 och sätta nån på enbart en hand AK och värdebeta denmot en bra spelare som tom foldar en triss där vilket är helt korrekt för doyle borde bara höja med kåk lr typ A6 kanske Q6. Tycker den höjningen är störade dålig och jag tror david skulle hålla med mig.

AT handen är väl ok efter att han fått höra av gold att han folda en bättre flush dessutom men endå tur att Guy överspelar sin hand just då, och då trycka in med ett drag e lite skakigt men i guess han har råd för en reload isf.

Folden med T-8 mot Gold är väl marginell och att göra marginella syner mot jamie är väl onödigt när man kan ta pengar av han hur enkelt som helst men lite nitty och oldschool kanske. Jag tror mer han folda pga tell han fick att jamie har flush och å ville han inte chansa precis i början och med över 450 000 dollar kvar i stacken. Snarare en bra höjning av gold än dålig fold av doyle.

Erbjuder du coaching?

Postad

Att Doyle gjorde riverhöjningen måste väl vara i någon kombination med HD (AK/KQ som nämnts)+missread + benefields generella spelstil (som jag är helt obekant med)för Doyle verkar ju inte vara ute på en bluff utan snarare värde(han lallar ju om en åtta på slutet men det är ju så mycket BS-talk i HSPpoker)...men jag blev ändå förvånad över att Benefield la handen med tanke på att hans hand var väl dold, i SH-spel och med de oddsen för syn (är väl doyles nya version av post oak bluff)...Men visst, vilka händer ska han tänka slå, som Doyle slår om med, en gång av fyrish...Jag tycker nog ändå att det är en rätt märklig fold men jag har inte tragglat mig igenom hela sessionen.

Andra handen mot Laliberte är väl bara för att extrahera max värde från tidernas största fisk-LoL...

Good game papa (vad gött det är att se honom vid borden, betyder att man har en ziljon år framför sig att vara aktiv)

Postad

Raptor ger Doyle credit för att vara mkt mer on track än vad han i själva verket är. Sannolikt har Doyle ett lite gammaldags sätt att sätta folk på händer/ranges och kan inte för sitt liv tänka sig att raptor slår upp 56 från utg. Doyle tror istället att raptor har AK och höjer för värde. Raptor tror å andra sidan inte att Doyle nånsin skulle höja med en sämre hand eftersom raptor mkt väl kan sitta på triss där och det foldar man ju inte, om inte fi VET att man har triss och värdehöjer, etc. I själva verket är Doyle ute och cyklar nåt kapitalt och det lägger inte raptor in i beräkningarna. Kul hand, men också lite pinsam.

Postad
Nä Phil Ivey och Patrik Antonius höjer nog aldrig med 65 UTG i Bobby's Room. :S Dock kanske han tror att Benefield inte skulle göra det vet ej.
Doyle säger själv att han är förvånad över att raptor höjer med 56 från utg i ett klipp fwiw, tror det är i director´s cut. Att det skulle gälla just raptor är jag jävligt skeptisk till. Det är knappast särskilt kontroversiellt att Doyle i vissa lägen har en lite förlegad syn på spelet, jämfört med många andra, och därför ibland kan hamna lite snett.