Gå till innehåll

Late Reg.


sharken

Recommended Posts

Jag tycker att det är ett ofog, gillar det inte.

 

En del sajter har eller har haft att man kan registrera sej sent tills ett visst antal åkt ut (eller t o m tills någon åkt ut) eller under första blindsperioden. Det är okej.

 

Men jag har spelat turneringar på Full Tilt där folk kunde registrera sej långt in på tredje eller fjärde perioden. Om jag minns rätt när jag kollade så är det så att de sätter ett planerat mål för hur många som kan registrera sej och stoppar när det är nått. Det kan leda till extremer. Spelade under femårsfirandet en 5-poängs turnering som det stod att det var 30000 max som kunde vara med och när den startade var det ca 9400 registrerade. När det var 11000 registrerade var det 7600 kvar i turneringen. När jag åkte ut på 6968 plats var det över 12000 registrerade och fortfarande möjligt att gå med.

 

Det känns orättvist att nån kan komma in efter att många åkt ut, de har inte riskerat nånting. "Tills ett (1) bord brutits upp och flyttats" möjligtvis. Och det blir ändrade förhållanden för de som spelar från start om det hoppar från 1200 till 2000 spelare.

 

Om man/nån blir shortstackad tidigt och så hoppar det in en färsking med full stack efter en kvart, det är som om de gjort en gratis rebuy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det finns ju också en möjlighet för fuskare att göra en "rebuy" genom ett nytt inköp i typ sambons eller farsans konto ifall de åker ut under första timmen.

 

2. Rent strategiskt: finns det olika spelartyper som tjänar på att vara med från början och andra som tjänar på att göra en sen registrering efter en timme?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Rent strategiskt: finns det olika spelartyper som tjänar på att vara med från början och andra som tjänar på att göra en sen registrering efter en timme?

 

Självklart ska fiskar försöka använda late reg eftersom de då spelar färre händer och turmomentet ökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Rent strategiskt: finns det olika spelartyper som tjänar på att vara med från början och andra som tjänar på att göra en sen registrering efter en timme?

 

Jo, men eftersom vi eftersträvar en hög ROI, och inte en hög ITM så lönar det sig alltid att starta från början av en tunering.

Givetvis är latereg jävligt bra om man ska spela typ 6 tuneringar och alla utom en har en startid 21:00 och den sista startar 20:00.

Ganska jävla lamt att sitta och enborda i en timma innan resterande del av schemat startar.

 

Latereg fur president!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Rent strategiskt: finns det olika spelartyper som tjänar på att vara med från början och andra som tjänar på att göra en sen registrering efter en timme?

 

Kan säga att jag tycker att jag tjänar på att göra en sen reg. för är som bäst runt 5-6 perioden. Iaf att hoppa över 1-2 perioderna(beror ju på struktur, men speciellt i rebuys iaf för mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att jag tycker att jag tjänar på att göra en sen reg. för är som bäst runt 5-6 perioden. Iaf att hoppa över 1-2 perioderna(beror ju på struktur, men speciellt i rebuys iaf för mig)

 

Anledningen till att du tjänar på late reg. är att du är i kategorin "fisk".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visserligen så ökar ju potten men det måste ju bli hårdare att vinna.
Potten ökar mer än det blir svårare att vinna. Imo. Men visst, 1M deltagare vore ju lite hårt om 50% av degen går till top 9.

 

Självklart ska fiskar försöka använda late reg eftersom de då spelar färre händer och turmomentet ökar.
Optimala regtiden för dem är rimligen 1 timme, 1 minut efter turneringsstart.

 

Ganska jävla lamt att sitta och enborda i en timma innan resterande del av schemat startar.
tube8.com
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyler, det är ju inte svårare att än att du late reggar själv om det är så bra.

Man kan ju inte vara säker på när det är optimalt att hoppa in sent, vid vilket spelarantal late reg slutar. Jag kan hoppa in tio minuter efter start och det är tio minuter som jag inte riskerat nåt i, men om jag väntar fem minuter till är det ju ytterligare fem minuter jag inte riskerat nåt i. Men då kan ju gränsen vara nådd och jag kan inte registrera mej alls. Väldigt tidigt bubbelspel, kan man säga.

 

Detta baserat på Full Tilts late reg,

"If Late Registration is available for a particular tournament, a number of seats will be reserved for late entrants at the beginning of play."

 

Man vet alltså inte säkert hur många sena som tillåts. Eller är det känt nånstans, typ "för normala turneringar med buyin under $75, max 27% sena registreringar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hoppa in tio minuter efter start och det är tio minuter som jag inte riskerat nåt i, men om jag väntar fem minuter till är det ju ytterligare fem minuter jag inte riskerat nåt i.

 

Om man anser sig ha edge mot de flesta lirarna i en turnering är det väl ändå en fördel att så tidigt som möjligt vara med och bygga stack???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att du tjänar på late reg. är att du är i kategorin "fisk".

 

Men förklara detta för mig haj, varför sitter många av proffsen ut flera periodet i liveturrar i början? Är det för att de är coolt att vara sen? Är det för att dom inte klarar av spelet tidigt? Är det för att man inte vinnner en turre första blindsnivåerna? Eller som vissa, hittar nått spel på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Why? Han har ju en bra poäng där.

 

Men en sak, kanske inte var nog tydlig först. I början när jag började på stars tänkte jag "va fan är detta med late.reg nödvädigt för?". Men sen när jag spelade några rebuys(skrev att det gällde mest rebuyturrar) så kände jag att det gick bättre att hoppa in senare i turren(billigare blir det oxå) och göra en addon dirr så att man ändå är över medelstacken och sen vara kvar till pausen och göra en addon till så har man ju en fin stack att fortsätta med när rebuy perioden är slut. För känner att jag har problem under den perioden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...