Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

BB: VPIP 13 PFR 02 AGGf 0.6

CO: VPIP 49 PFR 04 AGGf 1.0

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($4.95)

BB ($10)

UTG ($7.85)

Hero ($10)

CO ($26.85)

BTN ($8.85)

Dealt to Hero K:heart:K:diamond:

fold, Hero raises to $0.40, CO calls $0.40, BTN calls $0.40, fold, BB calls $0.30,

FLOP ($1.65) 4:diamond:8:diamond:3:diamond:

check, Hero bets $1.60, CO calls $1.60, BTN folds, BB calls $1.60,

TURN ($6.45) 4:diamond:8:diamond:3:diamond:2:club:

check, Hero bets $3.80, CO calls $3.80, BB calls $3.80,

RIVER ($17.85) 4:diamond:8:diamond:3:diamond:2:club:T:heart:

check, Hero bets $4.20 (AI), CO calls $4.20, BB calls $4.20 (AI),

Pre och flop är väl standard antar jag. När de båda synar sätter jag de på antingen draws eller starka händer. De kan ha en åtta, set, flush, överpar, stegdrag, hög ruter etc. När niten också synar blir jag mer tveksam på mina kort och när tvåan kommer som fyller stege?

Hur ska jag göra på turn när de båda synar flopp? Är det vekt att checka och försöka hålla potten liten med tanke att en av de är nit? Vad gör vi om niten fisken bettar?

Postad

Antingen spelar man den som du gjorde och ta en note samt accepterar att man torskar ett inköp. Det andra alternativet är att checka ner turn o river. Men jag velar lite här med tanke på spelarnivån.

Om de nu visar stål på en sån här bräda så är det nog troligt att de har en sämre hand när de agerar.

Postad
Jag sizear mindre på flopp men stoppar in på turn som spelat, wp.

Var faktiskt inte meningen att göra c-bettet så högt utan ville göra till $1.30. Tycker ni inte att en överpush på turn gör att motståndarna oftast foldar sämre händer som man kan få värde av och blir synad av bättre som flush och stege?

Postad

Oavsett om den är optimal eller ej så är den knappast dålig, och så länge du fortsätter skyffla in marker på det där sättet med hyffsade händer kommer du springa förbi micro rätt fort. Bättre att du värdepushar en gång för mycket än en gång för lite.