Gå till innehåll

Recommended Posts

helt nyöppnat bord. är det vansinnigt att bara syna med KQo i BB? både KQo och KQs känns fel att 3betta eftersom man blir dominerad så ofta om fi synar. rätt tänkt eller tänker jag fixed limit nu?

 

i denna hand är jag ju wa/wb mot pp eller ett A. så stora målet att hålla potten nere?

 

***** Hand History for Game 8249866709 *****

$10 USD NL Texas Hold'em - Friday, July 17, 06:53:04 ET 2009

Table Table 167801 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: I_take_Loan ( $10 USD )

Seat 2: astenik ( $10 USD )

Seat 3: allanzot ( $16.87 USD )

Seat 4: GottaFoldIt ( $15.56 USD )

Seat 5: Spliff1922 ( $10 USD )

Seat 6: HJÄLTE ( $10 USD )

Spliff1922 posts small blind [$0.05 USD].

HJÄLTE posts big blind [$0.10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HJÄLTE [ Ks , Qd ]

I_take_Loan folds

astenik raises [$0.40 USD].

allanzot folds

GottaFoldIt folds

Spliff1922 folds

HJÄLTE calls [$0.30 USD].

** Dealing Flop ** [ Qc, Ac, 5s ]

HJÄLTE checks

astenik bets [$0.40 USD].

HJÄLTE calls [$0.40 USD].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

HJÄLTE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

its okej! Personligen spelar jag inte KQ i 3betade potter(3betar inte den eller synar 3bet med den) utan väldigt speciella anledningar. Typ att vi har KQs i en 3vägspott över 100 bb djupa.

Jag synar nog flopp, synar blank turn och viker river om fi skjuter en sista tunna men vet inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att det är helt okej att bara syna pre utan read.

 

På turn förespråkar jag dock checkfold mot en normal bet utan read. Alternativet till det spelet är att checkraisa turn för att reppa en träffad flush. Det är dock ofta riktigt svårt att få bort spelarna på den här nivån från tp oavsett kicker så det är ett lite riskabelt spel. Är inte speciellt förtjust i att checksyna turn då jag tror att den allmänna spelaren på den här nivån tvåbarrlar den typen av bräda med händer vi slår alldeles för sällan.

 

Slutsats checkfold turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealt to HJÄLTE [ :Ks: , :Qd: ]

I_take_Loan folds

astenik raises [$0.40 USD].

allanzot folds

GottaFoldIt folds

Spliff1922 folds

HJÄLTE calls [$0.30 USD].

** Dealing Flop ** [ :Qc:, :Ac:, :5s: ]

HJÄLTE checks

astenik bets [$0.40 USD].

HJÄLTE calls [$0.40 USD].

** Dealing Turn ** [ :4c: ]

HJÄLTE checks

astenik checks

** Dealing River ** [ :Tc: ]

HJÄLTE checks

astenik checks

 

astenik Shows [ :9c:,:9s: ] and wins EVERYTHING!!!

 

River-bluff kändes inte riktigt bra, eftersom Fi kanske tog frikort med ett c, så som h*n gjorde.

Borde jag bettat lite om river var blank eller är det bara spew?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealt to HJÄLTE [ :Ks: , :Qd: ]

I_take_Loan folds

astenik raises [$0.40 USD].

allanzot folds

GottaFoldIt folds

Spliff1922 folds

HJÄLTE calls [$0.30 USD].

** Dealing Flop ** [ :Qc:, :Ac:, :5s: ]

HJÄLTE checks

astenik bets [$0.40 USD].

HJÄLTE calls [$0.40 USD].

** Dealing Turn ** [ :4c: ]

HJÄLTE checks

astenik checks

** Dealing River ** [ :Tc: ]

HJÄLTE checks

astenik checks

 

astenik Shows [ :9c:,:9s: ] and wins EVERYTHING!!!

 

River-bluff kändes inte riktigt bra, eftersom Fi kanske tog frikort med ett c, så som h*n gjorde.

Borde jag bettat lite om river var blank eller är det bara spew?

 

Jag hade reraisat honom på floppen för jag tycker att hans bet luktar svaghet lång väg. Hans bet är ruskigt svag!!!

 

Som det blev nu så avslöjade han i stort sett sin hand på turn genom att checka och därför kan vi bara beta om det inte kommer ett klöver eller ett mellankort. Så nej du ska inte beta river utan spela som du gjorde. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i helvete ska du höja floppen för? Iaf med den handen vi har?

 

Jag antar att du menar mig och jag säger bara det att jag agerar istället för att bara åka med. En reraise på floppen hade funkat fint för mig och sedan en 3/4 bet på turn om han hade följt med. Anledningen till detta spel är att jag styr händelsen istället för min motståndare som i detta fall då vi bjöd bort potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket konstiga råd som tar runt i den här tråden måste jag säga.

 

KQo vs hijack open tror jag att man kan folda. Vill man inte det tycker jag det är en syn.

Att KQ (off eller suited) inte skulle vara en bra hand att ha i 3betade potter som någon skrev är dock helt uppåt väggarna, den spelar fine i 3betade potter med 100bb stackar. KQo går ner mkt i värde i 3betade potter när vi blir djupare, medan KQs fortfarande spelar mkt fint.

 

Flopp är en mkt standard checksyn. Att raisa är iskallt då det foldar ut all luft ur FIs range, samtidigt som han fortsätter med allt som slår oss och dessutom ges möjligheten att raisa bort oss från bäst hand med diverse drag.

 

Turn är en check/fold som standard. Om FI är otroligt barrel-benägen med drag men inte värdebettar tunnt alls kan man argumentera för syn.

 

River är en ok spot att beta som BLUFF.

 

På blank river checkar vi alla dagar i veckan och hoppas på showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar mig och jag säger bara det att jag agerar istället för att bara åka med. En reraise på floppen hade funkat fint för mig och sedan en 3/4 bet på turn om han hade följt med. Anledningen till detta spel är att jag styr händelsen istället för min motståndare som i detta fall då vi bjöd bort potten.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi bjöd bort potten.
wat. Så varje gång vi blir utdragna av en runner så har vi bjudit bort potten?

Kontroll och kontroll.. Vi väljer att induca för att det antagligen är vårt bästa värde här, det är väl en form av kontroll det också.

 

Tycker linjen är bra. Tycker motståndaren fuckar oss en del med sitt gay contbet, men bättre det iaf än att han är smart nog att checka bakom sin för tillfället ospelbara men sdv-vänliga hand.

 

Also,

vetefan om jag skulle gilla att bluffa den rivern. Visserligen är jag ofta lite image-skadad men tycker vi får syn av Ax aldeles för ofta och den ligger ju precis över vår hand så...

Isåf. om du pallar överbetbluff, helt underbar spot för det. Men om du liksom inte har det i arsenalen redan blir det lite konstigt att plocka fram här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wat. Så varje gång vi blir utdragna av en runner så har vi bjudit bort potten?

 

Ja så länge som vi låter någon dra till en bättre hand en vår utan att ta betalt, så ger vi bort handen. Samtidigt så måste vi givetvis inse att vi inte kan spela så här varje gång utan vi måste mixa upp vårt spel, samt ta hänsyn till brädan, motståndarens image m m.

 

Kontroll och kontroll.. Vi väljer att induca för att det antagligen är vårt bästa värde här, det är väl en form av kontroll det också.

 

Okej men hur spelar du om vi har träffat set i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det låter som du hoppas han ska folda ett A, tror dock aldrig det händer.

om du får syn på flopraisen och turnbetten, bettar vi blank river då? bluffar vi klöver?

 

jag tolkade också som att du vill spela denna likadant som set...

men i en hand där vi antingen leder stort (som vi nu gjorde) eller ligger efter stort (mot Ax eller bättre) är väl iaf inte standardspelet att spela en stor pot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så länge som vi låter någon dra till en bättre hand en vår utan att ta betalt, så ger vi bort handen. Samtidigt så måste vi givetvis inse att vi inte kan spela så här varje gång utan vi måste mixa upp vårt spel, samt ta hänsyn till brädan, motståndarens image m m.
Men du förlorar ju förståss så sjukt mycket mer pengar på att "ta kontroll" (gissningsvis för att du vill markera handstyrka och därmed få reda på vart du står?) än på att släppa några få outs till någon som är w/b där du samtidigt inducar grejer och behåller hans air.

 

 

Okej men hur spelar du om vi har träffat set i detta läget?

Det är ju inte jätterelevant, men d/r eller c/r antagligen. Dragig bräda så är han inte bakom flötet betalar hans halvlight. Och det vill vi ju förståss inte när vi har QK här, för han betalar knappast med sämre än QK ändå förutom när han vill pusha ett drag och då måste vi spela för stacks, vilket vi inte vill, och antagligen inte kommer göra heller eftersom vi har "tagit kontroll" och anser oss slagna när han pushar och alltså viker bäst hand eller bluffar med densamma eller betalar för mycket med sämst. Fail.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det låter som du hoppas han ska folda ett A, tror dock aldrig det händer.

om du får syn på flopraisen och turnbetten, bettar vi blank river då? bluffar vi klöver?

 

jag tolkade också som att du vill spela denna likadant som set...

men i en hand där vi antingen leder stort (som vi nu gjorde) eller ligger efter stort (mot Ax eller bättre) är väl iaf inte standardspelet att spela en stor pot?

 

Jag tror att de kan folda ett A, men i detta fallet så kände jag direkt att hans hand var svagare än vår med tanke på den klena betten på floppen. Vår hand är ju inte direkt monster så därför vill jag vinna handen direkt på floppen och undvika en stor pott. Min ide är att vinna potten direkt men skulle man tillslut hamna på rivern så får man beakta det kortet samt texturen på brädan då. Men det finns ju en del kort som är till våran fördel på rivern.

 

Vad det gäller setet så var det för att jämföra lite med hur spelet blev nu. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att de kan folda ett A, men i detta fallet så kände jag direkt att hans hand var svagare än vår med tanke på den klena betten på floppen. Vår hand är ju inte direkt monster så därför vill jag vinna handen direkt på floppen och undvika en stor pott. Min ide är att vinna potten direkt men skulle man tillslut hamna på rivern så får man beakta det kortet samt texturen på brädan då. Men det finns ju en del kort som är till våran fördel på rivern.

 

Vad det gäller setet så var det för att jämföra lite med hur spelet blev nu. :-)

 

Men alltså du gör ju potten större genom att raisa floppen, samt att man som fi alltså ska betta mindre på floppen för att du ska tro att vi inte har ngt och därmed få bättre värde eftersom du raisar när du känner svaghet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså du gör ju potten större genom att raisa floppen, samt att man som fi alltså ska betta mindre på floppen för att du ska tro att vi inte har ngt och därmed få bättre värde eftersom du raisar när du känner svaghet?

 

Om fi medvetet börjar betta mindre så får vi givetvis vara vaksamma. Detta samtidigt som vi variera vårt spel på floppen. Men frekventa bettar av det mindre slaget är ju till vår fördel de gångerna som vi sitter med en draghand eller liknande. Men även här gäller det att variera sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur i hela friden har du tänkt att få reda på att fi börjar betta mindre med starka händer, men i detta läget bettar mindre med svaga händer?

Svar: Det går inte, vi vet inte, och vi kommer antagligen aldrig göra det heller.

 

Ledsen alltså, men att raisa den här handen nånstans längs vägen får anses som riktigt kallt, åtminstone innan river.

 

Fokusera mindre på att skydda din hand, fokusera mer på att fundera på varför du vill raisa eller syna här. Du skrämmer bort allting du redan slår med en raise, och får action av allting som slår dig. Visst, han kanske har ett par enstaka drag som han synar (eller raisar) med, men det är liksom ingen garanti för att vi får komma till showdown emot de händerna utan att betala en massa pengar.

 

Genom en C/C på flopp ger vi honom chansen att fortsätta skjuta luft, vi håller nere potten emot allt som slår oss. Visst, vi blir utdragna nån enstaka gång oftare emot en hand som denna, men om du tänker efter så förstår du nog att vårat EV emot även den typen av hand som han nu hade är bättre med en C/C än med en flopraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...