Gå till innehåll

Ecostt i Tallinn 17-19 juli. http://ecostt.eu/

Recommended Posts

Postad

http://ecostt.eu/

European Championship of Single Table Tournaments

Upplägget är att man spelare fyra STT's (eller SNG's som det också kallas) och i dem får man poäng beroende på hur man placerar sig. 1'an får 11 poäng, 2'an 9 poäng, 3'an 8 poäng...ner till 10'an som får 1 poäng. När de fyra turneringarna är spelade räknar man ihop allt till en tabell och de 18 bästa får sen göra upp i en turnering, där prispengarna fördelas. Prispoolen är €120.000 och vinnaren plockar hem €30.000. (+550€ till side eventet som han får tillbaka.) Inköpet är €2.200.

Dessutom spelas ett side event. De 42 spelarna som inte tog sig till final spelar den.

Vinnaren sopar hem €7.000. Inköpet är €550.

När allt är klart avslutas ECOSTT med en BlackJackturnering för €110!

Vinnaren tar hem €2.000.

Satelliter till ECOSTT har spelats på Microgaming Poker Network (Prima).

-----

Som dubbelmästare i Klonk SNG Innvitational (eller vad den nu kallades) borde jag ha en bra chans att ta mig till pengarna? :-P Dessutom har jag lirat en del BlackJackturneringar på nätet och kan strategin där. (Jag kan tabellen för hur man ska spela BJ också.) Dubbel-klonk för Cyntax?

Hur som helst... Jag ska till Tallinn och jag vet att Ola Branborn och Jennez ska dit också.

Är det fler från pokerforum.nu/poker.se som ska dit?

Jag och Ola åker med flyget som går 13:40 från Arlanda på fredag.

Ship it (h)Ola!

/Cyntax