Ferna Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Hej! Har lite problem med denna typen av händer, visserligen händer dom inte alltför ofta men det händer ju som sagt och nästa gång vill jag vara förberedd och spela handen rätt. Först och främst vill jag påpeka att det _INTE_ är $ utan :- Kronor på svs. ***** Hand History for Game 1070007954 ***** $50 NL Texas Hold'em - Tuesday, July 14, 00:12:17 ET 2009 Table Sommarbord 25 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 9 Seat 1: kinhult ( $9.94 ) Seat 2: kuppjerk ( $42.86 ) Seat 3: mokni ( $51.16 ) Seat 4: JAG ( $50 ) Seat 5: Jappe67 ( $27.48 ) Seat 6: nader70 ( $9.5 ) Seat 7: sulhan ( $22.29 ) Seat 8: elkenta ( $37.01 ) Seat 9: Mindreader ( $15 ) kuppjerk posts small blind [$0.25]. mokni posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to JAG [ Qd Qh ] JAG raises [$2.5]. Jappe67 folds. nader70 folds. sulhan calls [$2.5]. elkenta folds. Mindreader folds. kinhult folds. kuppjerk calls [$2.25]. mokni calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ Th, Ts, 3h ] kuppjerk checks. mokni checks. JAG bets [$7.87]. sulhan folds. kuppjerk raises [$15.74]. mokni folds. JAG calls [$7.87]. ** Dealing Turn ** [ 8h ] kuppjerk checks. JAG checks. ** Dealing River ** [ 4h ] kuppjerk checks. JAG bets [$31.48]. kuppjerk is all-In [$24.62] JAG shows [ Qd, Qh ] a flush, queen high. JAG wins $6.86 from side pot#1 with a flush, queen high. JAG wins $88.45 from the main pot with a flush, queen high. Game#1070009151 starts. #Game No : 1070009151 Ska man försöka få in pengarna på floppen fast det är så många som sett floppen med denna parade bräda?? ELLER ska man försöka minimera förlusterna så gott det går och försöka få se en billig showdown alternativ fold om det blir för dyrt? Citera
Hero86 Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 1. Gör inte öppningshöjningen 5xBB, 3-4xBB funkar mycket bättre. (om du inte förstår varför så skriv det så förklarar jag det sedan.) 2. Då du blir höjd på den där brädan så tycker jag att du ska bara syna hans höjning och försöka få till en billig showdown och om det blir fortsatt aggresivt bettande från honom måste du nog ge upp såvida du inte träffar något på turn. Citera
bananuz Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Handen är bra spelad. Att slå upp med 5bb är helt ok på mikro SvS, folk synar ändå. Man måste inte höja 3-4bb även om det står det i alla gamla böcker. Citera
jonasmedz Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 hmm, jag undrar om PaBros förklaring om OP hade frågat hade varit "Det står så i gamla böcker" =) Nä, men PaBro du får gärna förklara. Jag misstänker att man är rädd att bara setminare kommer syna och tex SC kommer folda? Citera
Metaddict Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 WP. Detta är de absolut lägsta borden som går att hitta. Jag skulle anta att höja 3.5bb här får nästan samma effekt som att limpa. Jag hade nog också öppnat något liknande UTG på dessa bord. Citera
Ferna Postad 14 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2009 Skönt att höra att jag spelade handen så pass bra ändå Och min förklaring angående min öppningshöjning så är den större än vad jag i vanliga fall brukar göra den för att det brukar bli så otroligt mycket synare om jag bara hade höjt 4x ni kan testa spela på dessa bord själv så får ni se, det är iaf sjukt bra värde på dom Sen vill jag att Pabro ska förklara varför du ville att jag skulle göra det. Citera
Hero86 Postad 15 Juli , 2009 Rapport Postad 15 Juli , 2009 Jag har ingen erfarenhet av småborden på svs så jag vet inte vad som brukar vara standard eller hur de synar som. Jag kan skriva ner varför jag använder en mindre summa så får du ta till dig av det du anser passar för dig. 1. Jag är lat och där jag spelar trycker jag bara på en knapp som säger pot och sedan bet. 2. Iom att jag spelar väldigt aggressivt så behöver inte mina stjälförsök lyckas lika ofta för att ge ett plus resultat. 3. Även fast jag öppnar mindre så kan jag även få in hela stacken på rivern. Citera
Recommended Posts