brrr Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Killen spelar 21/19 över 50 händer eller så, men det känns inte relevant den här handen. Hur som helst vet inte hur jag kunde spelat som jag gjorde på nån av gatorna. ***** Hand History for Game 1067423837 ***** (Party) $100.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, July 10, 05:57:13 ET 2009 Table Anna 59 (Real Money) Seat 3 is the button Seat 1: 2nasty ( $12.68 USD ) Seat 2: def55 ( $75.80 USD ) Seat 3: TAGLAG ( $199.00 USD ) Seat 4: jap ( $337.99 USD ) Seat 5: BrrrLyckse ( $109.77 USD ) jap posts small blind [$0.50 USD]. BrrrLyckse posts big blind [$1.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to BrrrLyckse [ Ah As ] 2nasty folds def55 raises [$2.00 USD] TAGLAG raises [$7.50 USD] jap folds BrrrLyckse calls [$6.50 USD] def55 folds ** Dealing Flop ** [ Jc, 7s, Kd ] BrrrLyckse checks TAGLAG checks ** Dealing Turn ** [ Tc ] BrrrLyckse bets [$12.00 USD] TAGLAG raises [$32.75 USD] BrrrLyckse calls [$20.75 USD] ** Dealing River ** [ Ts ] BrrrLyckse checks TAGLAG bets [$83.00 USD] BrrrLyckse folds TAGLAG wins $163.93 USD from main pot Så till frågan var det rätt att slänga så som handen spelades, kände mig totalt vilsen på rivern, men satt ju mig själv i den sittsen, så var fold rätt här månne ? Citera
Teredo Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Hade höjt pre-flop med minraise, möjligt att jag hade fått fold men vafan så är det. Tycker check funkar på flop. Hade nog spelar spelat Rerais in med degen på turnen istället för att bara syna. Vet inte men spontant hade jag nog spelat så. Citera
Drunken_Penguin Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Hade höjt på floppen med minraise, möjligt att jag hade fått fold men vafan så är det. Hade nog spelar spelat Rerais in med degen på turnen istället för att bara syna. Vet inte men spontant hade jag nog spelat så. Eftersom det checkas på floppen är det svårt att minraisa. Citera
Bobby_Chacon Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Syna. Din hand är sjukt underreppad och du får typ bästa tänkbara river. Men 4betta pre nästa gång. Citera
Teredo Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Eftersom det checkas på floppen är det svårt att minraisa. Håller med, meningen va att jag skulle skrivit "min-raise pre-flop", missade "pre" och felskrivning där det blev "floppen" istället...men det kanske är dåligt det oxå. Alltså min-rais pre-flop på och sen tycker jag check funkar på floppen, rerais all-in på turn. nu blev det nog rätt:S första semester, skyller felen på den. Citera
brut Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Du bör syna. Det är ingen bra syn men han kan ha KJ, AK eller bluff och då oftast sprucket drag c. Annars kan han ha AQ, KK, JJ eller TT. Tycker att du kan spela så här ibland i övrigt. Citera
Opteron Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Du bör syna. Det är ingen bra syn men han kan ha KJ, AK eller bluff och då oftast sprucket drag c. Annars kan han ha AQ, KK, JJ eller TT.Tycker att du kan spela så här ibland i övrigt. que? syn för övrigt.. Citera
Teredo Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Du bör syna. Det är ingen bra syn men han kan ha KJ, AK eller bluff och då oftast sprucket drag c. Annars kan han ha AQ, KK, JJ eller TT.Tycker att du kan spela så här ibland i övrigt. Konstig motivering till syn där ifall du säger att han är slagen i stort sätt av allt förutom en bluff. För mig är det ju galet att syna i så fall. Istället bör ju handen spelats olika från början imo istället för landa i beslutet om att "jag är nog slagen men jag har AA så jag synar, eller jag kanske vinner om han bluffar?!". Fatta jag dig fel? Citera
Starfitter Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Konstig motivering till syn där ifall du säger att han är slagen i stort sätt av allt förutom en bluff. För mig är det ju galet att syna i så fall. Istället bör ju handen spelats olika från början imo istället för landa i beslutet om att "jag är nog slagen men jag har AA så jag synar, eller jag kanske vinner om han bluffar?!". Fatta jag dig fel? japp. Handen är underreppad och han behöver bara 1/3. jag 4betar pre btw Citera
Teredo Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 japp. Handen är underreppad och han behöver bara 1/3. jag 4betar pre btw +1 Citera
Yxel Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Finns ingen direkt bra size då han 3bettar väldigt stort, men 17 eller 18 funkar. 4bet push funkar här också tycker jag Citera
Recommended Posts