Gå till innehåll

Crappy: Saitbyte. DB byte och klar för framtida fiske


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hemma.

Normalt är det aldrig kul att åka hem när man har kul, åker man hem iaf. vill man bara hem.

MEN se det var värre än vanligt, tre timmars flygplansförsening i Tallinn och sex timmar på en flygplats :-(

Tur man hade trevligt resesällskap. Det blev ett par grytor på lite lagom seriös nivå mellan TF, Omally, Mike, Miata, Torax, Jarne och mig.

 

 

I övrigt, var det en riktigt förbannat rolig helg, kanon att träffa alla igen och de man inte träffat förr :mrgreen:

En kul grej redan på Landvetter, en gammal vän dyker upp, han ska också spela :mrgreen: Gänget utökat med ytterligare en medlem, vilket kanon gäng!! Tom min sambo kan nu förstå varför man fastnar i "Tallinchatten" hela natten

 

Resultaten talar dessutom sitt tydliga språk

Massor av topp placeringar, men framför allt.

 

Mike och TF ITM !

 

WP riktigt dj.... fantastisk bra

 

 

Lite av förklarliga skäl i skymundan av ovanstående gjorde alla riktigt bra ifrån sig, Jag tror alla var nöjda med sin insats. WP alla andra också!

 

Själv är jag mer än nöjd, jag fick en riktigt tuff lottning första dagen med en erfaren svensk direkt till höger, En aggressiv svensk som höjer nästan allt och definitiv om det kommer till honom orört. Jag gissar att han hamnade på en vpip på 50% och en pfr på 40 minst. Mitt utrymme att agera blev litet och jag var nog lite väl försiktigt i vissa händer

Jag bedömde honom som kompetent och mycket riktigt var det han som vann!

Själv slutade jag på 73/74 plats av ca 160, vilket jag anser vara ok för första "stora turneringen"

 

På Lördagen gällde det, storturren! Med nästan en halvmille i potten.

 

Jag fick ett riktigt bra bord :mrgreen: Försiktiga spelare och inga dumheter med massa 4bettade. Så stacken växte något inför första pausen.

Underandra perioden är jag helt kortdöd och spelar tre, fyra händer.

Men det värsta som händer är att någon tomte snor min öl!!! Lågt!

Blir ivf som helst lite short inför tredje, men får AK på knappen i första handen och träffar och det står mot en annan shortstack, synar tre händer senare en AI från nästa shortie med JJ som också står. Därmed nästan en upptrippling.

Ett stabilt ;-) spel leder fram till en average stack på ca 30k när det är 32-33 kvar, Blinds 1000-2000 fem minuter kvar till rast och 1500-3000 i blinds.

 

Jag hittar KK UTG.

Höjer till 5k, syn av en tokig fi, som inte bara är lös, han spelar allt och imo spelare det obegripligt.

SB har precis tappat hela sin stack till nämnde fi och lägger in sin sista 500. BB foldar. Pott 13500

Flopp 2 9 J

Eftersom jag inte vill råka ut för några idiotspel av fi så ställer jag med mina dryga 25k.

Fi synar :evil: och träffar runner runner färg med AK.

Vad fan synar han oträffat för? Jag gör ju klart att jag är stark?

Skulle jag checkat ner hela vägen? Och varit kvar kvar short?

Nåja ute som 32-33 och nöjd ändå.

 

Spelar sen en gryta med mina goda vänner och lite NB folk.

Lyckas ta mig till HU och synar en AI med mina K J.

Dessvärre har fi A x och leder stort efter A träff på floppen.

Men jag rivrar in färgen :mrgreen:

 

SRY LISA men det ska gnuggas in :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte vill råka ut för några idiotspel av fi så ställer jag med mina dryga 25k.

 

Så istället för att låta dom andra göra idiotspel som du tjänar på så tar du på dig den rollen själv? wp

 

Skulle jag checkat ner hela vägen? Och varit kvar kvar short?

 

mm, eftersom vi vet att fi har AK och kommer få färg på river är det lika bra att checka ner imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar sen en gryta med mina goda vänner och lite NB folk.

Lyckas ta mig till HU och synar en AI med mina K J.

Dessvärre har fi A x och leder stort efter A träff på floppen.

Men jag rivrar in färgen :mrgreen:

 

SRY LISA men det ska gnuggas in :mrgreen:

 

 

Ha haa! Du sa att du skulle vara snäll, men ok då vet jag hur det funkar! ;)

Jag hade A9h och du KJc flop Axx ETT klöver. Hur kan du INTE dra in rr färgen där? Wp!! :D

Helt ärligt talat så spelade vi väl ungefär lika uruselt heads up, men trehandat hade jag både dig och omalley i mitt våld och det vet du med ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oppps

Glömde en höjdare

Jag "fick" en ny vän. "Ivan Petersson"

Lättast beskriven som en klassisk balltisk maffia torped. Ni känner till dem från filmens värd. Lika breda som långa, ungefär 180. Bara muskler. Lågt sittande ögonbryn, mörka svarta ögon och en allmänt elak och stenhård attityd.

 

Jag var lite orolig ett tag, det ska erkännas. Ivan kunde inte ett ord engelska, han kunde lite svenska dock, "linköping" "örebro " Saab tunnan" men det var allt.

Men pratade gjorde han, på ca 2cm avstånd, tydligt högt och aggressivt på någon balltiskt fylle dialekt, i TIMMAR

Han bjöd dessutom på Wiskey, eller bjöd och bjöd. Han sa helt enkelt till mig med ett klart och tydligt kroppsspråk: DRICK, och det gjorde jag. :shock:

 

Efter en vis tids förtvivlade försök att komma längre än 50 cm ifrån denna balt med anor från Sverige och närmare bestämt en Svensk stridspilot om jag fattade rätt. Försökte jag bjuda tillbaka, men NJET det gör man inte.

Jag fick helt enkelt dumpa honom i knät på någon annan och smita på dass

Numera tittar jag mig över axeln oavbrutet, man vet inte säkert om Ivan dyker upp en dag med en ny 8:a Wiskey

 

Jag hörde att du tog dig an denne lätt druckne balt Skanke. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha haa! Du sa att du skulle vara snäll, men ok då vet jag hur det funkar! ;)

Jag hade A9h och du KJc flop Axx ETT klöver. Hur kan du INTE dra in rr färgen där? Wp!! :D

Helt ärligt talat så spelade vi väl ungefär lika uruselt heads up, men trehandat hade jag både dig och omalley i mitt våld och det vet du med ;)

 

Hehe

Ja jag vet. Men det kommer jag aldrig att erkänna :mrgreen:

Nåja du vet, att jag vet. Av 10 Sng vinner jag högst en eller 2 med lite (mycket) tur

Nu hade jag "lite" tur :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så istället för att låta dom andra göra idiotspel som du tjänar på så tar du på dig den rollen själv? wp

Fullt möjligt att det är det jag gör ja. Men en normal raise går ju inte att göra med min stack, då blir det var 5BB ungefär.

Checka och få en push rakt i ansiktet känns inte så kul heller.

Alternativet kändes som C/R men vad göra om fi checkar och ett skrämselkort dyker upp på turn?

Mitt då kanske helt felaktiga resonemang är, bättre pusha själv, skrika ut att jag är stark och få fi att lägga sig. Jag nöjer mig med att öka på min stack med 33%.

Men fi väljer att ta en syn med 25k för att vinna 38k när han bara investerat 5k

Men som sagt fullt möjligt att jag är donken här, hur skulle den ha spelats? utveckla gärna

 

mm, eftersom vi vet att fi har AK och kommer få färg på river är det lika bra att checka ner imo.

 

Öhhh?

Självklart avser frågan om det är kutym att checka ner eftersom en fi är AI? Dock bara med 1,5 SB?

Dessutom om jag då förlorar potten har jag satt mig själv i en något trist situation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var lite orolig ett tag, det ska erkännas. Ivan kunde inte ett ord engelska, han kunde lite svenska dock, "linköping" "örebro " Saab tunnan" men det var allt.

Men pratade gjorde han, på ca 2cm avstånd, tydligt högt och aggressivt på någon balltiskt fylle dialekt, i TIMMAR

Han bjöd dessutom på Wiskey, eller bjöd och bjöd. Han sa helt enkelt till mig med ett klart och tydligt kroppsspråk: DRICK, och det gjorde jag. :shock:

 

 

Jävla tur att du hade mig som täckte din rygg under hela samtalet med Pettersson då :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla tur att du hade mig som täckte din rygg under hela samtalet med Pettersson då :-D

 

Ja, det kändes tryggt med din kraftiga, massiva och muskulösa kroppshydda som bakup.

Jag tänkte ett tag be dig ta Wiskyn också men insåg att lite får jag göra själv. :mrgreen:

 

 

Edit: En bild på Ivan så ni vet vad vi snackar om

 

ivandenforskracklige.jpg

 

 

 

BTW: TACK alla för en riktigt rolig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta vanligt bara och syna push eller tryck själv turn.

 

Hmm.

 

Jag är förmodligen helt fel ute. Men om jag bettar "vanligt" 2/3 pott mao ca 8k har jag sen kvar 17k med blinds på 1500-3000 inom 5 min, vilket fi vet.

Nu trodde jag att jag kunde få honom att lägga en stor del av rangen som kunde bli farlig.

Jag satte honom på AQ,AK,AJ,KQ,QJ eller kanske JJ och TT. Med JJ är jag körd iaf. Så jag ville få bort honom från det övriga helt enkelt.

Mao inte kanske maximera vinsten, utan mer minimera risken.

Undvika att ha otur helt enkelt

 

Vilket självklart är ett feltänk då mao

En dag kanske jag kan lära mig spela MTT, vem vet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen den sjukaste han jag spelat

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $200(BB) Replayer

BB ($3,690)

($12,537)

UTG ($1,293)

Hero ($3,182)

CO ($10,883)

 

BB posts (SB) $100

 

Dealt to Hero 8:heart: 8:spade:

 

fold, Hero raises to $600, CO raises to $2,000, fold, fold, Hero raises to $3,182 (AI), CO calls $1,182

 

FLOP ($6,664) 5:club: 8:diamond: 9:heart:

 

TURN ($6,664) 5:club: 8:diamond: 9:heart: 8:club:

 

RIVER ($6,664) 5:club: 8:diamond: 9:heart: 8:club: T:heart:

 

Hero shows 8:heart: 8:spade:

(Pre 19%, Flop 5.2%, Turn 97.7%)

 

CO shows 9:club: 9:diamond:

(Pre 81%, Flop 94.8%, Turn 2.3%)

 

Hero wins $6,664

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock:

 

Nya Isuldir???. Gått bra senaste dagarna?

 

Edit1. Varför 4-betar du 88 allin? Känns inte som ett ev+ spel.

 

Hmmmm

Det är en 100+10 5manna turre på svs som vi spelar

Fel i HM. SB=100 BB=200 Var det tog vägen vet jag inte.:shock:

 

Nja 4beten är kanske inte optimal, (kanske direkt dålig, så här i efterhand) men fi har spelat 41/41/0 med en trebettsfrekvens på 40 !!!!

Det ska erkännas att när jag tryckte hade jag börjat surna till. Han slog om alla mina bet och reraisade i varje hand. stacken var som synens på väg bort.

Vid en fold skulle jag bara ha 12,5 BB kvar, vid bordet har jag en shortie plus 2 bigstacks. Jag kände mig lite klämd :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha jo du hade bra träffar igår, Kan väll posta runner runner stegen med :)

 

På begäran, ytterligare ett tveksamt :roll: spel som lönade sig

 

Edit: Inga blinds här heller ser jag. SB=100 Gamle Crappy i BB=200

Mao 4BB för syn för mig

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $200(BB) Replayer

SB ($1,093)

Hero ($6,364)

UTG ($3,611)

CO ($8,480)

BTN ($12,037)

 

Dealt to Hero A:spade: 2:heart:

 

fold, fold, fold, SB raises to $1,093 (AI), Hero calls $893

 

FLOP ($2,186) 9:spade: 3:spade: K:club:

 

TURN ($2,186) 9:spade: 3:spade: K:club: 5:diamond:

 

RIVER ($2,186) 9:spade: 3:spade: K:club: 5:diamond: 4:club:

 

SB shows A:heart: 8:heart:

(Pre 67%, Flop 66.5%, Turn 77.3%)

 

Hero shows A:spade: 2:heart:

(Pre 33%, Flop 33.5%, Turn 22.7%)

 

Hero wins $2,186

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm

Det är en 100+10 5manna turre på svs som vi spelar

Fel i HM. SB=100 BB=200 Var det tog vägen vet jag inte.:shock:

 

Nja 4beten är kanske inte optimal, (kanske direkt dålig, så här i efterhand) men fi har spelat 41/41/0 med en trebettsfrekvens på 40 !!!!

Det ska erkännas att när jag tryckte hade jag börjat surna till. Han slog om alla mina bet och reraisade i varje hand. stacken var som synens på väg bort.

Vid en fold skulle jag bara ha 12,5 BB kvar, vid bordet har jag en shortie plus 2 bigstacks. Jag kände mig lite klämd :roll:

 

Okey, trodde det va cg ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stortilt!!!!

 

Jag skulle vara smart och ge min 11 åriga dotter min nylagade 1½ år gamla HP laptopp i julklapp.

Eftersom de bytt moderkort formaterade jag om den och installerade om vista.

Det gick bra så långt.

Dags för uppdateringar, 77 st närmare bestämt. Men då börjar den i princip koka, och stänger ner efter ett par minuter.

Omstart, samma syndrom. Mao datorn överhettar. En bristfällig lagning. Skitkul!

Dags att hitta en ny snabbt billigt enkelt. Men var sätter man gränsen till en 11 åring? 5k tyckte jag lät lagom, bahhhhh nästan bara ren skit man hittar.

 

 

Edit: Lagom att lägga på en laptopp utan specifika krav som grafikkort och dyl. Inte lagom summa till en 11:a åring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...