Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lite potlimit äventyr på 0.5/1, har ingen read på någon vid bordet.

Killen täckte mig, jag hade 54 dollar.

Inledande spel 24830156.

trasten är nu given.

stridman lägger en mörken på .50$.

Jimpster_76 lägger en mörken på 1$.

stridman ges 7:s:.

stridman ges A:s:.

hedebossen lägger sej.

ferantonio synar med 1$.

trasten synar med 1$.

stridman synar med .50$.

Jimpster_76 checkar

Floppen kommer upp

A:d: J:c: 3:c:.

stridman höjer med 4$.

Jimpster_76 höjer med 12$.

ferantonio lägger sej.

trasten lägger sej.

stridman synar med 12$.

Fjärde kortet kommer upp 7:c:.

stridman höjer med 36$.

Jimpster_76 går all-in med 46.74$.

stridman går all-in med 1.74$.

9$ skjuts över till Jimpster_76.

stridman visar 7:s: A:s:.

Jimpster_76 visar A:c: 3:s:.

Femte och sista kortet kommer upp 6:c:.

stridman har Två par, ess och sjuor - A:d: A:s: 7:c: 7:s: J:c:.

Jimpster_76 har Flush, Ess högt - A:c: J:c: 7:c: 6:c: 3:c:.

Jimpster_76 vinner potten på (108.48$).

Kommentarer till handen:

Trodde jag ledde på floppen, blir reraisad och tror killen sitter på sämre kicker än mig med tanke på att han inte raisade preflop.

Om jag inte hade ledning på floppen så hade jag det deffenitivt nu (vem reraisar med färgdrag på flopp) , pengarna hamnade i mitten.

Men frågan är ju vad gör jag för fel?

Inte bara det att jag blir utdragen utan hela handen.

jezaja - Avsvenskad.

Postad
Är du snäll och använder A, K, Q och J för att beskriva korten, det är det folk är vana vid.

Du har inte funderat på att allt det andra också är svenska? :D Klienten är på svenska så jag orkade inte skriva om allt.

Postad
Är du snäll och använder A, K, Q och J för att beskriva korten, det är det folk är vana vid.

Du har inte funderat på att allt det andra också är svenska? :D Klienten är på svenska så jag orkade inte skriva om allt.

Om du vill få vettiga kommentarer får du allt lägga ner lite jobb själv.

Postad

Ehh.. det är inte så att jag inte förstår det, saken är bara som jag sa att alla är vana vid de andra beteckningarna. Om du klickar på skylten på din orginalpost där det står "ändra" kan du lätt och smidigt byta ut dem så att det blir lättare att läsa. Ett annat tips är att copy/paste till notepad och köra "replace..."

Postad

Det var kanske inte så bra att spela handen i första läget. Du har inte direkt ha bästa position när väl floppen kommer. Med tanke på att det finns fyra med i potten, men men. Första höjningen efter flopp är helt okej för att se vad de andra har samt chansen till att vinna potten. Att sedan få en rätt så rejäl re-raise, finns bara ett allternativ kvar, fold. Han på BB kan ha vilka som hälst händer, ex A,3.,A,7-10., J,3., 33., två klöver.

Har han 33 samt samt färgchansen så kommer inte en turn med 7 att hjälpa dig. Att checka på turnen ger han chansen att visa vad han själv har, hade han checkat där så hade du kunnat ta hem potten på riverkortet om nu ett annat kort hade kommit.

Jag hade övergett potten innan floppen och absolut efter hans höjning och ta han nästa gång för hans spel är inte allt för bra.

Postad

Att syna BB i SB med A7o innan floppen är helt ok. Men när det kommer mothugg efter floppen med 2 kl på bordet så är det bara och lägga sig om man inte har extremt bra read på gubben.

Har motståndaren t.ex. Ax i kl eller A(KDJT98) så är man slagen i detta läget. Motståndaren kan även ha 2-par. Men det beror på vad för händer som motståndaren kan tänkas limpa in med.