Gå till innehåll

Hur stor bankrulle ?


teton

Recommended Posts

Sätt av så mycket pengar du kan tänka dig att förlora och känn efter vilken nivå du då känner dig bekväm med. Vill du ta mycket risk så kör med tio inköp, mindre risk så kanske trettio? På låga nivåer och som amatör bör du väl snarare fundera över hur mycket pengar du har att sätta av till poker än hur mycket du behöver? Du kommer inte att bli bättre för att du så mycket pengar som man "behöver".

 

 

Att ha 100 inköp på NL20 är bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki...har spelat ganska många år. Och har läst mkt om hur många inköp osv. Men har aldrig reflekterat så mycket över det. Det har gått bra ändå =)

Var intresserad av hur man ligger till. Och vad det "bör vara"..

 

Jag tackar för den snabba responsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många inköp man bör ha finns det en matematisk formel för hur många inköp man bör ha givet hur vinnande och hur hög risk man är villig och ta.

 

Är du bara nöjesspelare och spelar på låg nivå och med möjlighet att sätta in mera om du förlorar allt så kan du spela med hur liten pokerrulle du vill. Men skall du spela professionellt och leva på det så behövs det i storleksordningen 100 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många inköp man bör ha finns det en matematisk formel för hur många inköp man bör ha givet hur vinnande och hur hög risk man är villig och ta.

 

Är du bara nöjesspelare och spelar på låg nivå och med möjlighet att sätta in mera om du förlorar allt så kan du spela med hur liten pokerrulle du vill. Men skall du spela professionellt och leva på det så behövs det i storleksordningen 100 inköp.

 

Livet är roligare med lite risker ;) alla är vi väl speltorskar?

 

Jag säger 5inköp! Och glöm inte att krossa tangentbordet när du gulat, bjud även på bild på det krossade tangentbordet!

 

Nej men allvarligt talat, själv är jag komfortabel med runt 20inköp på sidan. Det är ett jävla snack om inköp hit och dit, men själv har jag aldrig riktigt förstått de som sitter med 50-100inköp på sidan ifråga. Själv sitter jag med mindre på sidorna, men backup på kontot. Delvis förebygger jag ev tiltgulande(eller ja, det blir billigare), och delvis vet jag när några dagar break kan vara skönt.

 

Tryck in en 400, se hur spelet fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad man kan tyda av svaren är att det är väldigt olika o individuellt.

Har nog inte gjort några misstag de senaste årens spelande då, jag menar utan vetskapen om inköpen.

 

Fortsätter precis som jag gjort tidigare =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men allvarligt talat, själv är jag komfortabel med runt 20inköp på sidan. Det är ett jävla snack om inköp hit och dit, men själv har jag aldrig riktigt förstått de som sitter med 50-100inköp på sidan ifråga.

 

Själv tycker jag det är bättre med 40-50 än 20. Ibland sitter man ju där med 10-15 inköp på 5 bord och ändå är even för sessionen och typ en gång i månaden har man en sån där dag då allt går fel och det flyger några inköp i timmen :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon skrev tidigare, det beror på hur komfortabel du är. Vissa vill ha/behöver bara 10-15 inköp medan andra (som jag) vill gärna ha över 100 inköp i rulle.

 

Alltså inte 100 inköp på den klient du spelar utan i pengar du har avsatt till poker. Som jag spelar nu så har jag >20 inköp per klient jag spelar på och >100 inköp för nivån totalt i BR.

 

För mig känns det lagomt med 20 inköp när jag spelar. Eftersom jag spelar 4bord så händer det ganska ofta att man har över 10inköp fördelat på borden (ej sagt att jag ligger + de inköpen ;) ) och då är det skönt att ha 10 till i backup utifall man behöver "trycka" in mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...